Hei, olen X ja olen täysin terve

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Haluan vain sanoa jos joku muukin kuin minä ahdistuivat tämän illan mielenterveysjutuista, että elämä voi olla myös täysin ihanaa.

Olen onnellinen ja tasa-painoinen äiti joka on tyytyväinen elämäänsä ja elää rakastamansa miehen ja kahden lapsen kanssa ihanaa elämää. :) Myös tällainen elämä on siis täysin realistista.

Juu, nykyään tuntuu että joka tuutista vain tuputetaan noita mielenterveys juttuja :|

Kaikkien äitien kuuluu olla masentuneita ja jotenkin tyytymättömiä elämäänsä...

Mutta asioilla on toinenkin puoli; on erittäin hyvä että näistä asioista puhutaan ja ihmiset saa apua jos sitä tarvitsevat.Voidaan säästyä monelta mielipahalta kun mielenterveysongelmat eivät ole tabu enää.

*siis nyt lähinnä tarkotan meiän neuvolaa tolla "kaikkien äitien kuuluu" -jutulla on joskus vähän intoa tolla meidän neuvola tädillä*

Niin, tämä ei ole mitään haistattelua. IUnohtuipa aloituksesta mainita, että tämä äiti on pahempiakin aikoja nähnyt, tai suoraan sanottuna raakoja elämänvaiheita läpikäynyt ja silloisessa elämäntilanteessa minua lohdutti optimistiset tulevaisuuden kuvat, kun joku niitä minulle tarjosi: Onni voi olla sinulla, kun teet oikeita ratkaisuja elämässäsi. Ja niin sain voimaa jyrätä elämää eteenpäin (en tietenkään pelkästään tuon takia) ja taistella saadakseni sen, mitä en tiennyt kaipaavani, mutta jota kaipasin: Tasapainoisen perhe-elämän.

Kiva että sinulla on asiat hyvin, se ei vaan aina ole ihan noin vaan valittavissa että asiat on hyvin siihen vaikuttaa niin moni asia ja se on vaan ollut kantapään kautta opittava. Mutta oikeasti mukava että asiat ovat kivasti ja olet onnellinen. :)

Ja lisään vielä, että kun tällä palstalla kävin huonompina aikoina, niin toki minua lohdutti lukea samankaltaisissa tilanteissa olevia, MUTTA eniten minua tsemppasi kertomukset toimivasta, onnellisesta perhe-elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Kiva että sinulla on asiat hyvin, se ei vaan aina ole ihan noin vaan valittavissa että asiat on hyvin siihen vaikuttaa niin moni asia ja se on vaan ollut kantapään kautta opittava. Mutta oikeasti mukava että asiat ovat kivasti ja olet onnellinen. :)

On totta, että oman pään sisällä tapahtuvat asiat (ja ulkopuolellakaan) eivät ole oikeastaan kovin paljoa hallittavissa. Mutta sen voi valita, että taisteleeko (esim. hakeeko apua vai haluaako pitää ikuisesti "Muka-terveen-paperit" tai suostuuko luopumaan pessimistisesta ja kyynisestä elämänasenteesta ja antamaan tilaa rakkaudelle ja elämälle yleensäkkin). Kiitti sulle kun olet onnellinen puolestani! :)

Yhteistyössä