kyllä ketuttaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jassu

Vieras
siis tää on aivan hirveätä! taas se mun ensirakkaus kummittelee mun mielessä!! mä en kestä. mun pitäis olla onnellinen... mulla on mies ja kaksi pientä lasta ja kaiken pitäisi olla ok mutta kun ei niin ei... mies tekee pitkiä päiviä töissä kun mä oon vielä kotona kun lapset on niin pieniä vielä. meidän elämä on jo pitkään ollut vähän tylsää, kaikki pyörii lasten ympärillä tai siis lähinnä mun elämä pyörii lasten ympärillä, mies on aina töissä. ollaan yritetty että aina silloin tällöin päästäisiin menemään kaksisteen johonkin ja saataisiin sitä laatuaikaa jotta pysyisi jonkinlainen kontakti vielä meilläkin.
ja nyt sit taas iskee tää... mun ensirakkaus.. mä en saa sitä mielestäni sitten millään. ja aikaa siitä on jo kohta kaksikymmentävuotta... miksi se pyörii mun päässä? mun tekis ottaa mieli ottaa siihen yhteyttä mutta en tietenkään tee sitä, mähän oon varattu!!
onko tää jotain ihme nuoruudenkaipuuta vai mitä? mitä tässä tekisi muuta kuin kärsii?? pää sekoo... ja miksi se yleensä tulee aina silloin tällöin tosi paljon mun mieliin? enhän mä halua sitä unohtaakaan kokonaan mutta kun tää tunne on niin tosi voimakas sitä kohtaan.
voi kettu kun on paska olo!!!

Sinulla on ollut liikaa aikaa miettiä asioitasi yksin. Aika on kullannut muistosi ensirakkaudestasi. Mistä sinä tiedät, millainen hän nykyisin on? Mikä on hänen elämäntilanteensa?

Ja ennenkaikkea: Miksi ihmeessä hän haluaisi kevytkenkäisesti avioliitosta lähtevän pienten lasten yksinhuoltajan kumppanikseen?

Tuota ei tosiaankaan voi tietää, millaiseksi nuoruuden aikainen tuttu on muuttunut. Vuosikin muuttaa ihmistä paljon, saati sitten 20 vuotta.

Kun tuntuu siltä että kaikki mättää on ihan normaalia, että romantisoi nuoruudenrakkautta tai vastaavaa, mutta niiden ajatusten on annettava jäädä omaan arvoonsa. Epätoivon hetkinä kannattaa keskittyä siihen, mikä on hyvin ja mikä tekee onnelliseksi. Terveys, työpaikka... sellaiset asiat joita pitää itsestäänselvyyksinä, mutta mitkä eivät sitä tosiaankaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja jassu:
siis tää on aivan hirveätä! taas se mun ensirakkaus kummittelee mun mielessä!! mä en kestä. mun pitäis olla onnellinen... mulla on mies ja kaksi pientä lasta ja kaiken pitäisi olla ok mutta kun ei niin ei... mies tekee pitkiä päiviä töissä kun mä oon vielä kotona kun lapset on niin pieniä vielä. meidän elämä on jo pitkään ollut vähän tylsää, kaikki pyörii lasten ympärillä tai siis lähinnä mun elämä pyörii lasten ympärillä, mies on aina töissä. ollaan yritetty että aina silloin tällöin päästäisiin menemään kaksisteen johonkin ja saataisiin sitä laatuaikaa jotta pysyisi jonkinlainen kontakti vielä meilläkin.
ja nyt sit taas iskee tää... mun ensirakkaus.. mä en saa sitä mielestäni sitten millään. ja aikaa siitä on jo kohta kaksikymmentävuotta... miksi se pyörii mun päässä? mun tekis ottaa mieli ottaa siihen yhteyttä mutta en tietenkään tee sitä, mähän oon varattu!!
onko tää jotain ihme nuoruudenkaipuuta vai mitä? mitä tässä tekisi muuta kuin kärsii?? pää sekoo... ja miksi se yleensä tulee aina silloin tällöin tosi paljon mun mieliin? enhän mä halua sitä unohtaakaan kokonaan mutta kun tää tunne on niin tosi voimakas sitä kohtaan.
voi kettu kun on paska olo!!!

Sinä käytät nuoruudenrakkauttasi pakopaikkana reaalimaailmasta. Et halua kohdata nykyhetken ongelmiasi aikuisen tavoin. Sinua pelottaa tehdä nykyisestä elämästäsi onnellisempi, sillä sinusta tuntuu, ettet jaksa tehdä tarvittavaa työtä sitä varten. Et ehkä uskalla kertoa miehellesi olevasi onneton(?).

Olet urautunut nykyelämääsi niin, että muutos siihen pelottaa sinua. Muutoksen pelkääminen on ihmiselle ihan normaali reaktio. Arkailet miehesi reaktiota, jos myöntäisitkin kaipaavasi elämältäsi enemmän kuin nykytilanne on. Haaveilet siis mieluummin jostain nuoruudenrakkaudesta, sillä se on sinulle henkisesti helpompaa. Saat unelmissasi kuvitella, miten täydellistä teillä olisi. Vastaavanlaista haaveilua harrastavat teini-ikäiset, kun seurustelusuhde on vielä liian pelottava ja liian aikuinen asia. He ihastuvat palavasti julkkiksiin ja rokkitähtiin, niin etteivät edes saa unta. Sinä ihastut nuoruudenrakkauteen, sillä olet edes sillä tasolla aikuinen, ettet enää kykene intohimoon kiiltokuvia kohtaan.

Nuoruudenrakkautesi ei kykene tuomaan sinulle onnellisuutta. Onnellisuus lähtee sinusta itsestäsi. Muista, että sinä olet vastuussa onnellisuudestasi.

Yhteistyössä