Kyllä ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Mä olin ajatellut tänä viikonloppuna käydä kapakas, sovin jo viime viikolla yhden ihmisen kans meneväni. Viimeksi oon käyny n. 1,5 v. sitten (meillä on reilu 4kk vauva). Tarttisin oikeesti pienen tauon noista tenavista.

No sanoin asiasta miehelle, vähän tuntui olevan naama norsunvitulla, ei kuitenkaan sanonut mitään.

Mutta mä en taida uskaltaakaan jättää noita miehen vastuulle. Vauva valvoo yleensä n. yhteen asti yöllä ja on nyt flussassakin joskin jo paranemaan päin. Mies ei oikein pärjää ton vauvan kans... Ensin ajattelin että saa vain pärjätä, mutta kun pahimmillaan se menee sitten siihen että vauva huutaa lattialla ja mies istuu koneella tai vahtaa telkkaria. Mies ei siis yhtään kestä lasten itkua, ts. jos lapsi/vauva itkee ja mies ei saa sitä heti rauhoittumaan niin "hylkää" sen sitten.

3v. herää aamulla kuuden mais ja arvatenkin mä joutuisin kuitenkin nousta sen kans.

Mieskin on lisäksi hiukan flunssainen ja kuuluu niihin miehiin jotka on melkein petipotilaita kun nenästä valuu tippakin räkää.

Ja sitten se pahin: mä en uskalla luottaa siihen ettei mies joisi täälä kuitenkin. Eli vaikka saisin vauvan hoitoon (enkä kylläkään saa sitä mihinkään) niin en silti uskaltaisi lähteä koska en voisi luottaa siihen että mies on siinä kunnossa että voisi olla vastuussa noista vanhemmistakaan lapsista.

Eli ärsyttää. ja v#tuttaa.

Voi vitsi, tiedän miltä toi tuntuu. Eikö tosiaan ole ketään muuta, joka voisi ottaa lapset yökylään? On se kurja lähteä pitämään hauskaa jos koko illan sitten vaan joutuu miettimään, että miten kotona hommat hoituu. Omalla kohdallani tuo oli arkipäivää vielä joitain vuosia sitten, mutta nyttemmin on onneksi paremmin. Yritä vielä sumplia. Puhu miehellesi ja kysy miten tämä uskoo asioiden hoituvan jos lähdet.

Siis aiemmin oon lapsia saanut muuallekin hoitoon, nykyään saan yökylään vain ton 9 vuotiaan. Noi hoitajat alkaa olla sen verran iäkkäitä etten paria tuntia kaueemmaksi uskalla pienempiä niille jättää.

Ja aiemmin oon uskaltanut jättää n. vuoden ikäisestä alkaen isän huomaan. Ihan vauvojen kans toi mies on aina ollut vähän onneton ja oon sen vauvan kans jättänyt vain niin että tarvittaessa pääsen nopeasti kotiin. Toi etten uskalla luottaa siihen ettei joisi on tullut vasta nyt ongelmaksi.
Periaatteessa kyllä pärjäisi vauvan kans mutta kun justiin yöllä toi vauva vaatii seuraa muuten on itkuinen. Päivällä siis viihtyy itekseenkin muttei yöllä. Ja sitten se juominen...

Vaikealta tuntuu erotakin. Nyt sentään arkena päivällä pääsen ilman koko laumaa käymään kylässä ja esim. kaupassa voin käydä yksin. Ja jos erottais niin lapset tuskin sen jälkeen isäänsä juuri näkis koska en mä niitä uskaltaisi sille yökylään antaa ton juomisen takia. Muutenkin olisin aika yksin noitten kans sitten.

Lisää lapsia ei oo tulossa, mut on steriloitu.

Niin ja kapakas oon käynyt 1-2 kertaa vuodes ja se on aina ollut ongelma tolle ukolle. Ilmeisesti se kuvittelee että meen sinne kyttäämään muita miehiä vaikka tosiasia on ettei vähempää vois kiinnostaa...

Siis onko sun miehes alkoholisoitunut niin että juo joka päivä? Mitä hän on mieltä asiasta? Kannattais varmaan harkita jotain katkaisuhoitoa, antabusta tms tuohon ongelmaan ennenkuin menee todella pahaksi?

Mä en kyllä jaksais tollasta yhtään ja lähtisin lätkimään.
a) kyllä normaali ihminen tulee vauvan kanssa toimeen, varsinkin kun kyse omasta lapsesta. Jos antaa pienen vauvan huutaa lattialla ja istuu itse sohvalla niin kun ei huomaiskaan niin päässä täytyy olla vikaa.
b) mä en siedä tollasta kotona lasten kanssa viinantissuttelua yhtään, ällöttävää
c) jos sä et saa ikinä käydä ulkona ilman että toinen on naama väärinpäin niin onpa varmaan kaikinpuolin kiva lähteä.

:(

:hug:

Ihan kamalan surullista luettavaa..

Eikö silloin kannattaisi tehdä jotain kun tarinan lukijat tuntevat vain todella syvää sääliä ja myötätuntoa? Ap, sullakin on oikeus elää.

Jösses millanen äijä sulla ja sinä vielä kehtaat katella!?!?!

Kyllä mä vaan lähtisin. Miehelle sanoisin että son lapsen heitteillejättö jos menee vaan koneelle illaksi istumaan. Voi herramunjee ettei tee yhtään mieli hankkia lapsillekin parempaa elämää?!?

Anteeksi purkaus, mutta en todellakaan käsitä miksi mietit tällasia asioita.

Mulla oli aikoinaan sama tilanne ja sit kerran kun uskalsin lähteä niin jossain vaiheessa näin miehen samassa baarissa. Mies jäi sinne kun minä taksilla kiiruhdin nopeasti kotia. Onneksi kaikki hyvin ja lapset nukkui. Lapset oli silloin 2v2kk ja vajaa 4v. Miehen selitys asiaan oli,että kyllä isot lapset jo kahdestaan pärjää.
Enään ei ollut vaihtoehtoja ja nyt ollaan oltu erottuna siitä tapahtumasta alkaen :)

Mitä arvelet miehen tuumaavan, jos suoraan sanot sille, että sä tarvitset nyt oikeesti sen baari reissun jotta jaksat taas olla kodin hengettärenä ja että susta olis kiva jos voisit luottaa siihen että mies sen aikaa pärjää ja hoitaa lapset kunnialla. Ja kerrot että sua häiritsee se jos mies tissuttelee ollessaan lasten kanssa keskenään?

Ne on myös miehen lapsia. Hänen omaa lihaa ja verta. Ei se ole mitään hoitoon jättämistä jos isä viettää omien lastensa kanssa aikaa.

En pystyisi olemaan minuuttiakaan tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei pärjää omien lastensa kanssa ja joka ei voi olla kännäämättä lasten aikana!

[QUOTE="Lissu";25733629]Ne on myös miehen lapsia. Hänen omaa lihaa ja verta. Ei se ole mitään hoitoon jättämistä jos isä viettää omien lastensa kanssa aikaa.

En pystyisi olemaan minuuttiakaan tuollaisen ihmisen kanssa, joka ei pärjää omien lastensa kanssa ja joka ei voi olla kännäämättä lasten aikana![/QUOTE]

En minäkään. En jättäis päivällä en yöllä, ja varmasti tekisin selväksi myös nää juomiset ja koneella istumiset :D Viinat lavuaariin ja kone varastoon. Totta se ei niitä montaa kertaa jaksais kantaa takaisin kunnes viimein tajuais viedä kaikki muutkin vehkeensä.

Nyt kun meillä on kaksi pientä (alle 3v) en ole pahemmin käynyt missään. Ehkä 2krt vuoden aikana olen ollut viihteellä, olen tullut ajoissa kotiin, enkä ole juonut paljon. Meillä ei ole hoitajia noille... Mä olen ajatellut että kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Varsinkaan sairaita lapsia en viitsi jättää yksin miehen vastuulle yöksi, kun jos yksi lapsi herää, herää pian toinenkin ja yksin niitä molempia on paha saada nukkumaan.

Mä en kyllä jaksais tollasta yhtään ja lähtisin lätkimään.
a) kyllä normaali ihminen tulee vauvan kanssa toimeen, varsinkin kun kyse omasta lapsesta. Jos antaa pienen vauvan huutaa lattialla ja istuu itse sohvalla niin kun ei huomaiskaan niin päässä täytyy olla vikaa.
b) mä en siedä tollasta kotona lasten kanssa viinantissuttelua yhtään, ällöttävääc) jos sä et saa ikinä käydä ulkona ilman että toinen on naama väärinpäin niin onpa varmaan kaikinpuolin kiva lähteä.

:(

a)Niinpä. Mä oon ilmeisesti aiemmin ominut noi tenavat niin ittelleni etten oo huomannut tällästä piirrettä kunnolla. Tai jotain...

b) Niin on. Enkä mäkään oo koskaan ennen sietänyt. En vaan tiedä mitä nyt tekisin. Aiemminkaan meidän yhdessäolo aikana mies ei oo koskaan tykännyt käydä missään vaan on juonut kotona mutta lasten hereillä ollessa vaan pari kaljaa ja enemmän vasta sitten kun ne on nukkunut. Aiemmin miehestä ei myöskään näkynyt että on juonut vaikka ois juonut paljonkin. Nykyään jo parin kaljan jälkeen on selkeesti humalassa. Ja juominen on jotenkin pikkuhiljaa lisääntynyt, nykyään juo kolme kertaa viikos. Tosin n. vuosi sitten asuttiin vielä isommassa asunnossa ja mies vietti viikonloppuillat pääosin yläkerrassa työhuoneessaan, mistäs mä nyt oikeestaan tiedän paljoko on sielä juonu? Oon tosta paljon puhunu miehelle että se juo liikaa mutta ei se sitä myönnä. Viime kuukausina oon tosin huomannu että se piilottelee pulloja... Oikeesti tajusin vasta viime viikonloppuna kuinka pitkälle tää ongelma on päässy. Pyysin miestä pysymään ajokunnos viikonlopun koska minä ja pojat oltiin flunssas. Siis siltä varalta että jompaakumpaa poikaapitää lähteä viemään päivystykseen, ettei mun tarvi kipiänä lähtiä sinne kolmen tenavan kans jos vain yks tarvii lääkäriä. Perjantaina se osti sixpackin josta joi kolme (eli ei ollu enää ajokunnos), lauantaina esitti juovansa ne loput kolme, oikeesti joi yheksän.

c) En oo tosta niin välittänyt, oon mennyt jos on huvittanut. Kerran asiasta juteltiin ja mä kysyin mieheltä että onko se sitten käynyt kapakas vain löytääkseen sieltä jonkun akan, myönsi näin olevan. Joten se kuvittelee että kaikki käy kapakas vain sen takia.

a)Niinpä. Mä oon ilmeisesti aiemmin ominut noi tenavat niin ittelleni etten oo huomannut tällästä piirrettä kunnolla. Tai jotain...

b) Niin on. Enkä mäkään oo koskaan ennen sietänyt. En vaan tiedä mitä nyt tekisin. Aiemminkaan meidän yhdessäolo aikana mies ei oo koskaan tykännyt käydä missään vaan on juonut kotona mutta lasten hereillä ollessa vaan pari kaljaa ja enemmän vasta sitten kun ne on nukkunut. Aiemmin miehestä ei myöskään näkynyt että on juonut vaikka ois juonut paljonkin. Nykyään jo parin kaljan jälkeen on selkeesti humalassa. Ja juominen on jotenkin pikkuhiljaa lisääntynyt, nykyään juo kolme kertaa viikos. Tosin n. vuosi sitten asuttiin vielä isommassa asunnossa ja mies vietti viikonloppuillat pääosin yläkerrassa työhuoneessaan, mistäs mä nyt oikeestaan tiedän paljoko on sielä juonu? Oon tosta paljon puhunu miehelle että se juo liikaa mutta ei se sitä myönnä. Viime kuukausina oon tosin huomannu että se piilottelee pulloja... Oikeesti tajusin vasta viime viikonloppuna kuinka pitkälle tää ongelma on päässy. Pyysin miestä pysymään ajokunnos viikonlopun koska minä ja pojat oltiin flunssas. Siis siltä varalta että jompaakumpaa poikaapitää lähteä viemään päivystykseen, ettei mun tarvi kipiänä lähtiä sinne kolmen tenavan kans jos vain yks tarvii lääkäriä. Perjantaina se osti sixpackin josta joi kolme (eli ei ollu enää ajokunnos), lauantaina esitti juovansa ne loput kolme, oikeesti joi yheksän.

c) En oo tosta niin välittänyt, oon mennyt jos on huvittanut. Kerran asiasta juteltiin ja mä kysyin mieheltä että onko se sitten käynyt kapakas vain löytääkseen sieltä jonkun akan, myönsi näin olevan. Joten se kuvittelee että kaikki käy kapakas vain sen takia.

:O |O :headwall: :'( En saa puettua sanoiksi, tuntuu niin tutulle, ilman vaan viina ongelmaa...

Nyt kun meillä on kaksi pientä (alle 3v) en ole pahemmin käynyt missään. Ehkä 2krt vuoden aikana olen ollut viihteellä, olen tullut ajoissa kotiin, enkä ole juonut paljon. Meillä ei ole hoitajia noille... Mä olen ajatellut että kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Varsinkaan sairaita lapsia en viitsi jättää yksin miehen vastuulle yöksi, kun jos yksi lapsi herää, herää pian toinenkin ja yksin niitä molempia on paha saada nukkumaan.

minä en käsitä tätä. yhtä vaikeaa se on äidillekin saada niitä lapsia nukkumaan. mikä ero. isä tai äiti. meillä ainakin kumpikin on täysin tasavertainen vanhempi.

Mitä arvelet miehen tuumaavan, jos suoraan sanot sille, että sä tarvitset nyt oikeesti sen baari reissun jotta jaksat taas olla kodin hengettärenä ja että susta olis kiva jos voisit luottaa siihen että mies sen aikaa pärjää ja hoitaa lapset kunnialla. Ja kerrot että sua häiritsee se jos mies tissuttelee ollessaan lasten kanssa keskenään?

Se sanoo: ok, mee vaan ja kyllä mä pärjään enkä ota mitään. Tosin hiukan myrtsillä ilmeellä. Mutta ongelma onkin siinä että mä en voi luottaa siihen, varsinkaan tohon juomattomuuteen koska on muutenkin ruvennu sitä piilottelemaan.