Ärsyttää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Jotenki ottaa nyt päähän tuo mies.
Meillä on 8kk vauva ja mies ei ota ollenkaan vastuuta, ei tee mitään pyytämättä/käskemättä..
Koko ajan saa olla siivoamassa jälkiä, kun jättää likaisia astioita ja vaatteita joka puolelle, vauvan likavaippoja löytyy millon mistäkin mm. pyykkikorista, pinnasängystä, keittiönpöydältä..
Ei huolehdi ikinä vauvan ruokailuista, pesuista tai mistään missä on vähänkin "isompi" työ.

Ei vietä aikaa vauvan kanssa, jos pyydän esim leikkimään niin mies laittaa vauvan lattialle, lykkää muutaman lelun siihen ja istahtaa ite katomaan telkkaria/menee koneelle. Tai sit vaan istuu hiljaa ja kattoo mitä vauva tekee.

Koko tämän 8kk:n aikana olen ollut erossa vauvasta n.3tuntia, muuten olen ollut 24/7 vauvan kanssa, suihkussakin käyn sitten kun vauva on nukkumassa tai sitten vauva on mukana suihkussa. Mies ei vaan yksinkertasesti suostu jäämään vauvan kanssa. Itse hän kyllä käy baareissa, kavereidensa luona, matkustaa toiselle puolelle Suomea jonneki festareille...

Ja vaikka mitä muuta.

Jotenki vaan alkanu nyt ärsyttää, oon yrittäny kyllä puhua miehelle mut ei ota kuuleviin korviinsa.

Ja anteeksi sekava teksti.

tyypilliset kaksi-kolme vaihtoehtoa, tilanne muuttuu, kun keskustelette, tai sitten kaikki jatkuu ennallaan, tai pistät miehen kävelemään ja jatkamaan omaa vapaata elämäänsä, siinäpä se ja ne ;)

Entäs jos vaan jättäisit vauvan miehen hoitoon ja lähtisit itse vaikka lenkille, kauppaan, leffaan tai mihin tahansa kodin ulkopuolelle. Et kysele mieheltä et käykö näin, ilmoittaisit vaan että nyt lähet lenkille. Ja sit kun mies hoitaa lasta ei kannata ihan joka pikkuseikkaan puuttua, sillä se varmasti tappaa halun hoitaa jos toinen koko ajan arvostelee miten toimittu.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;24603882:
Jotenki ottaa nyt päähän tuo mies.
Meillä on 8kk vauva ja mies ei ota ollenkaan vastuuta, ei tee mitään pyytämättä/käskemättä..
Koko ajan saa olla siivoamassa jälkiä, kun jättää likaisia astioita ja vaatteita joka puolelle, vauvan likavaippoja löytyy millon mistäkin mm. pyykkikorista, pinnasängystä, keittiönpöydältä..
Ei huolehdi ikinä vauvan ruokailuista, pesuista tai mistään missä on vähänkin "isompi" työ.

Ei vietä aikaa vauvan kanssa, jos pyydän esim leikkimään niin mies laittaa vauvan lattialle, lykkää muutaman lelun siihen ja istahtaa ite katomaan telkkaria/menee koneelle. Tai sit vaan istuu hiljaa ja kattoo mitä vauva tekee.

Koko tämän 8kk:n aikana olen ollut erossa vauvasta n.3tuntia, muuten olen ollut 24/7 vauvan kanssa, suihkussakin käyn sitten kun vauva on nukkumassa tai sitten vauva on mukana suihkussa. Mies ei vaan yksinkertasesti suostu jäämään vauvan kanssa. Itse hän kyllä käy baareissa, kavereidensa luona, matkustaa toiselle puolelle Suomea jonneki festareille...

Ja vaikka mitä muuta.

Jotenki vaan alkanu nyt ärsyttää, oon yrittäny kyllä puhua miehelle mut ei ota kuuleviin korviinsa.

Ja anteeksi sekava teksti.

Ihan kuin olisi omia ajatuksia lukenut! :D tosin meillä mies ei vaihda vaippojakaan.. tai pidä baareissa käymisestä (vaikka juokin) mutta kotona ei kyllä paljoa näy!
ainut mikä on miehen vastuulla on lapsen pidemmät kylpy hetket (itse en iho ongelmien takia mielellään vedellä lotraile) mutta silloinkin toivoo minun olevan läsnä.. Onneksi isovanhemmat auttavat joskus oman ajan saannissa.. Laps on kuulemma hänelle kaikki kaikessa mutta silti tuntuu, että ei kovin paljoa kiinnosta lapsen kanssa aikaa viettää.. paljon jää/jäi näkemättä mitä kaikkea on kohta ekan vuoden aikana pikkunen oppinu.

mies ei selvästikän osaa ottaa kontaktia vauvaan. ymmärrän hyvin että se voi olla jollekin mörököllille vaikeaa. miehestä myös tuntuu ettei saa hoitaa vauvaa kun tarvitsee aina sinun neuvojasi/nalkutusa, että saa jotain tehtyä. minusta sinun kannattaa panostaa sen sijaan että kritisoit että vaippoja on jätetty sinne tänne niin ilmaise tyytyväisyytesi siiä etä vaippa on vaihdettu. isällä ja lapsella on uusi tilaisuus utusta toisiinsa siinä reilu vuoden ikisenä kun laps ymmärtää jo puhetta ja kykenee vastavuoroiseen leikkiin, esim pallon heittämiseen.

sinä voit myös ehdottaa, mitä voisivat lapsen kanssa tehdä, sanot, että lukeekaa vaikka tämä kirja, siitä vauva tykkää. tai leikkikää vaikka kukkuu leikkiä tms, mistä se teidän vauva nyt sitten pitääkään. tai laita ne suhikuun/kylpyyn kahdestaan

teillä on varmasti paljon parannettaavaa ja kotihomoissa jaettavaa, mutta olisi myös tärkeää että vauva ja isä kiintyisivät toisiinsa ja saisivat luotua suhdetta toisiinsa. sitten miestä voi luonnostaan ruveta kiinnostaman se kotona olo, sen sijaan että pakenee baariin tms.

Yhteistyössä