Kykenetkö suhteeseen jossa ei riidellä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jaa";28416034]Ihan yhtä järkevä väite se oli kuin se, että jos ei riidellä, niin toinen aina vaan myöntyy... Meillä ainakin ollaan molemmat aika vahvatahtoisia ja kovakalloisia, mutta ei oo tarvinnut kummankaan silti vielä huutaa. ;)[/QUOTE]

Niin en mä sanonut hei että kaikilla on niin, vaan että joskus on niin.

Riitelemättömyys, riitojen pelko tai välttäminen voi kertoa parisuhteessa monenlaisista asioista, mutta automaattisesti se ei kerro mielestäni siitä että parisuhteessa ei näytettäisi tunteita. Sen että joku asia satuttaa, suututtaa, harmittaa tai tekee surulliseksi voi ilmaista monella muullakin tavalla kuin riitelemällä.

[QUOTE="vanha rouva";28415733]Mitä tarkoittaa riitely?? Mun mielestä me ei riidellä vaikka ollaan joskus asioista erimieltä. Ei kuitenkaan koroteta ääntä tai harrasteta mitään mykkäkouluja.

Kyllä mä ainakin pystyn suhteeseen jossa ei riidellä ja itse asiassa haluankin sellaisen suhteen.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Positiivisia tunteita näytetty aina avoimesti, mut riitely tuo ympärilleen negatiivisuutta ja syö voimavaroja. Olen joutunut lapsena kuuntelemaan vanhempien keskinäistä huutoa. En kaipaa sellaista. Tässä suhteessa elää kaksi tasavertaista, aikuista.

En kykene, mutta pidän sitä tavoitteena kuitenkin.

Kuusivuotisen suhteen aikana olen kerran korottanut ääneni ja kutsunut miestäni "v*tun idiootiksi". En keksi, millä tavalla se olisi puhdistanut ilmaa tai ylipäätään vienyt suhdettamme parempaan suuntaan. Kunhan toi minulle hetkellisen helpotuksen omaan ketutukseeni.

Kykenen. Tosin ensin pitää toki määritellä, mitä tarkoitetaan riitelyllä. Mulle riitely on äänen korottamista, äänensävyn muuttamista ivalliseksi, toisen nimittelyä, toisen mielipiteen, olemuksen, tunteiden tms vähättelyä tai mitätöimistä, toisen heikkouksien käyttämistä aseena toista vastaan jne. Riitely ei ole erimielisyyttä jostain asiasta.

Pidän siitä, että erimielisyydet selvitetään asiallisesti niin kotona, työpaikalla kuin muuallakin.

Uusimmat

Yhteistyössä