Kykenetkö suhteeseen jossa ei riidellä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miehen mielestä terve ja hyvä suhde on sellainen jossa ei koskaan riidellä, vaan asioista keskustellaan aina rakentavasti.
Onko mielestäsi tavoittelemisen arvoista ettei koskaan hermostu,suutu tai riitele mistään?
Luulen että miehellä tähän vaikuttaa se, että lapsuudenperheessään ei ole mitään tunteita näytetty.
Ei negatiivisia eikä juurikaan niitä positiivisiakaan.
Ei ole koskaan riidellyt koska ei ole sisaruksia ja äitinsä kanssa ei saanut riidellä tai tuli todella kovat rangaistukset, äitinsä oli todella kova pitämään kuria.
En itse oikein tiedä miten suhtautua tuohon miehen ajatukseen ja päämäärään, minun mielestäni riitely(rakentava sellainen) kuuluu suhteeseen joskus..

En ole tähän mennessä pystynyt. No yksi oli sellainen suhde, jossa ei ehditty riidellä, kun minut oli jo jätetty, sitä ei voi varmaan laskea. Minä ne riidat melkein aina meillä aloitan. :/

Täysi riitelemättömyys voi olla merkki siitä, että jompikumpi on alistunut täysin toisen tahtoon. Siinä mielessä pieni sanallinen kahina silloin tällöin voisi olla toivottavampi tilanne. Fyysistä kajoamista en hyväksy.

Riippuu ihmisestä. Minun pitää saada nauraa, kun nauratta, itkeä, kun itkettää ja raivota ja kiukutella, kun pää kaipaa tuuletusta. En voisi ikinä elää suhteessa jossa ei riidellä ja kaikki olisi vain tasaisen rauhallista ja rakentavaa. Toisille se sopii, toisille ei.

• Tykkää
Reactions: tinjuska
Riippuu ihmisestä. Minun pitää saada nauraa, kun nauratta, itkeä, kun itkettää ja raivota ja kiukutella, kun pää kaipaa tuuletusta. En voisi ikinä elää suhteessa jossa ei riidellä ja kaikki olisi vain tasaisen rauhallista ja rakentavaa. Toisille se sopii, toisille ei.

Näin minäkin olen ajatellut.
Olen todella herkkä ja tunteellinen, olen opetellut paljon tunteidenhallintaa mutta luonteeni on sellainen että itken helposti, nauran helposti ja osoitan tunteeni suoraan ja välittömästi.
Olen kokeillut muitakin toimintatapoja mutta se päätyi vain itseni tukahduttamiseen(kuvittelin toki että nyt minusta on tullut fiksu,hillitty ja hallittu aikuinen) ja vaaaaltavaan pahaan oloon joka räjähti totaalisesti käsiin jossain vaiheessa kun en jaksanut enää.

En, enkä edes haluaisi kyetä. Mun mielestä kotona, jos jossain pitää saada näyttää tunteet, niin ne negatiiviset kuin positiivisetkin. En halua myöskään kasvattaa lapsiani piilottelemaan tunteita, parempi, että saavat raivota kerralla ulos sen miltä tuntuu, kun se, että patoavat kaiken jonnekkin sisällensä. Pitää saada raivota, ja sen jälkeen puhua asioista.

Pelottavimpia ihmisiä ovat ne viilipytyt.. jonain päivänä kun räjähtävät niin räjähtävät sitten niin että sattuu enemmänkin. :/

Joskus täytyy puhdistaa ilmaa. Yleensä aina minun aloitteestani.

Meillä kun riidellään miehen kanssa niin me ei huudeta, tai haukuta tai solvata toisiamme. Enemmänin se on sellaista tiuskimista, äänenpainolla on suurempi merkitys, kuin sen voimakkuudella. Sitten se riita yleensä päättyy mykkäkouluun, jonka kesto vaihtelee tunnista seuraavan päivän töistätuloon asti.

Mitä tarkoittaa riitely?? Mun mielestä me ei riidellä vaikka ollaan joskus asioista erimieltä. Ei kuitenkaan koroteta ääntä tai harrasteta mitään mykkäkouluja.

Kyllä mä ainakin pystyn suhteeseen jossa ei riidellä ja itse asiassa haluankin sellaisen suhteen.

mikä luokitellaan riitelyksi?
Meillä ei ole esim koskaan huudettu, ei haukuttu, ei paiskottu tavaroita, ei mökötetty yms.
Mut meillä ollaan erimieltä, tehdään asioita eritavoilla tms joista tulee keskustelua. Välillä tiukkaan sävyyn, välillä ihan ilmoitusluontoisesti. Esim jos mies taas kerran hyvistä aikomuksistaan huolimiatta on jättnänyt kaiken levälleen jälkeensä, huomautan asiasta ja pyydän siivoamaan. Välillä kommentti on vain tokaisu, välillä vähän ärhäkämpi tokaisu. en näe että riitely auttaa asioihin. Jos minulle esim aletaan huutamaan niin en kuuntele sitä vähääkään. Ja riidellessä tulee sanottua paljon pahaa joten pyrin saamaan itseni kasaan syvimmästä kiukunpuuskasta ennekuin avaan suuni.

Mua ärsyttäisi tollanen.

Jotkut semmoset jotkansanoo, ettei ne ikinä riitele, niin oikeesti toinen vaan aina myöntyy.

no ei, niinkuin tossa muutamakin jo kirjoitti, et jos riitelyllä tarkoitetaan huutamista, mököttämistä tms niin ei, meillä ei riidellä, mut asioista ollaan useinkin erimieltä.

jos taas asioista keskustelu on riitelyä niin sitten meilläkin riidellään.

Mua ärsyttäisi tollanen.

Jotkut semmoset jotkansanoo, ettei ne ikinä riitele, niin oikeesti toinen vaan aina myöntyy.

mut mitä on riitely? kyl meilläkin tulee törmäyksiä parisuhteessa ja kai niitä voi sanoa riitelyks mut toisaalta kun olen sellaisenkin suhteen elänyt et aina ja kaikki meni vain huutamikseks ja taisteluks niin musta tuntuu ettei meillä kyl olla ikinä riidelty. ja nää meidän perheen kinat kestää maks tunnin. yhdessä oltu koht 8vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28415789:
no ei, niinkuin tossa muutamakin jo kirjoitti, et jos riitelyllä tarkoitetaan huutamista, mököttämistä tms niin ei, meillä ei riidellä, mut asioista ollaan useinkin erimieltä.

Meillä kyllä ihan huudetaankin.

Itseasiassa elän sellaisessa parisuhteessa. Emme riitele vaan keskustelemme. Olemme onneksi molemmat sellaisia jotka eivät heti ensikättelyssä korota ääntä. Pitäisi itseasiassa, kun asiaa miettii, kehaista miestäni siitä tänään :)

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Itseasiassa elän sellaisessa parisuhteessa. Emme riitele vaan keskustelemme. Olemme onneksi molemmat sellaisia jotka eivät heti ensikättelyssä korota ääntä. Pitäisi itseasiassa, kun asiaa miettii, kehaista miestäni siitä tänään :)

En minäkään kyllä näe itseäni sellaisena että korottaisin helposti ääntäni.
Yleensä olen sanonut jostain asiasta vähintään sen 3 kertaa asiallisesti mutta mikään ei muutu tai olemme keskustelleet asiasta jo lukuisia kertoja, kun sitten jo turhaudun ja huudan..

Vaikea kuvitella itse omalle kohdalle. Olen kyllä luonteeltani äkkipikainen ja mies myös. Samaten lapset ovat. Meillä kyllä tunteita näytetään niin hyviä kun huonoja ja ääntäkin korotetaan toisinaan.
Kuitenkin ollaan aika tiivis porukka ja paljon tehdään yhdessä perheenä asioita.

En sitä sano että oma tapa olis paras..jokainen tavallaan ja ihmiset on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28415789:

Juuri näin.
Meilläkin ollaan eri mieltä, mies vielä erittäin jääräpäinen ja tempperamenttinen. Siltikään meillä ei huudeta, nimitellä tai paiskota tavaraoita. Eikä mökötetä :D Asiat keskustellaan, välillä rauhallisemmin, toisinaan kiivaammin. Onko se sitten riidelyä, tiedä häntä...... Hyvin tämä tapa on ainakin toiminut jo reilut 13vuotta :)

Minusta on hauska, että aina kun joku sano, että heillä ei riidellä, niin seuraavaksi saa kuulla, että toinen on vaan niin alistettu, myöntyväinen ja kaikki tunteen padotaan vaan sisälle. Niinkun se huutaminen olisi ainut keino purkaa vaikka kiukkua.

Meillä kyllä ihan huudetaankin.

Minä taas en haluaisi elää aikuisen ihmisen kanssa, joka ei osaa käsitellä tunteitaan huutamatta. Jos täytyy huutaa, on jätetty liian pitkään asiat sanomatta ääneen. Ja tunteet näyttämättä.

Ap:n kysymykseen: riippuu ihan miten riitely määritellään. Kyllä meillä riidellään, ja ollaan eri mieltä. Mutta suhteeseen ilman huutamista ja muuta mekastusta pystyn kyllä oikein hyvin. :)

[QUOTE="jaa";28416016]Minä taas en haluaisi elää aikuisen ihmisen kanssa, joka ei osaa käsitellä tunteitaan huutamatta. Jos täytyy huutaa, on jätetty liian pitkään asiat sanomatta ääneen. Ja tunteet näyttämättä.

Ap:n kysymykseen: riippuu ihan miten riitely määritellään. Kyllä meillä riidellään, ja ollaan eri mieltä. Mutta suhteeseen ilman huutamista ja muuta mekastusta pystyn kyllä oikein hyvin. :)[/QUOTE]

Ni ei se ainakaan noin ole, että on jätetty liian pitkään sanomatta tai tunteet näyttämättä.

Meillä ei varsinaisesti riidellä. Mutta meillä molemmat tulistuu nopeasti ja leppyy yhtä nopeasti. Meillä siis tiuskitaan :wave: Mut ne on sit sillä ohi.

Eikä vielä ole tullut vastaan mitään isompaa ongelmaa, josta olis tullut mitään kriisiä, tai siis kun ei me vaan olla sen tyylisiä, että saatais mitään sellaista varmaan aikaiseksikaan.

Yhteistyössä