kyhmy rinnassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

19v.

Vieras
Olen siis 19 vuotias ja löysin molemmista rinnoista patit. Oikeassa rinnassa oleva on rakeinen ja ehkä n. 3 cm läpimitaltaan, älyttömän kipeä 2 vkoa ennen kuukautisia, kipu säteilee välillä kainaloon ja jopa kaulaan, vasemmassa rinnassa oleva kyhmy on sekin kipeä mutta huomattavasti pienempi.. Lisäksi tuohon oikean rinnan nänniin sattui pari päivää sitten aika paljon.. Eihän näin nuorella periaatteessa pitäisi olla syöpää? Olen käynyt uä-tutkimuksissa ja lääkäri sanoi että syöpää ei ole koska se näkyis yhtenä "pallona", mutta kirjoitti lappuun inflammaatiosta jotain. Lapussa luki myös ettei biopseja ole tms. Osaisko joku sanoo jonkun rauhottavan sanan että jaksais odottaa lääkäriin pääsyyn asti :D

Olen siis 19 vuotias ja löysin molemmista rinnoista patit. Oikeassa rinnassa oleva on rakeinen ja ehkä n. 3 cm läpimitaltaan, älyttömän kipeä 2 vkoa ennen kuukautisia, kipu säteilee välillä kainaloon ja jopa kaulaan, vasemmassa rinnassa oleva kyhmy on sekin kipeä mutta huomattavasti pienempi.. Lisäksi tuohon oikean rinnan nänniin sattui pari päivää sitten aika paljon.. Eihän näin nuorella periaatteessa pitäisi olla syöpää? Olen käynyt uä-tutkimuksissa ja lääkäri sanoi että syöpää ei ole koska se näkyis yhtenä "pallona", mutta kirjoitti lappuun inflammaatiosta jotain. Lapussa luki myös ettei biopseja ole tms. Osaisko joku sanoo jonkun rauhottavan sanan että jaksais odottaa lääkäriin pääsyyn asti :D

Ja tosiaan äidilläni on ollut syöpä, 35 vuotiaana

Viimeksi muokattu:
Ja tosiaan äidilläni on ollut syöpä, 35 vuotiaana

Siis sinulla on lähiaikoina lääkäri, jossa tulokset käydään läpi?
Oireesi eivät kyllä mielestäni kuulosta syövältä. Olen itse sairastanut rintasyövän ja toipunut. Oleellista on että nämä kyhmyt eivät ole kivuliaita. Sittemmin on todettu kystaa yms. ja ymmärrän hyvin, että olet peloissasi. Itse jännitän kontrolleja ja tuntemuksia, mutta yritän tietoisesti olla murehtimatta, ennenkuin lääkäri kertoo tulokset!
Näin maallikkona kuulostaa siltä, että oireesi liittyvät hormoonikiertoon, Inflammaatiolla on tekemistä tulehduksen kanssa, mutta sekin selviää sitten lääkärillä. Itselläni oli nuorempana hyvinkin arat rinnat, jotka "elivät" kuukautiskierron mukaan.
Toivottavasti lääkäriaikasi on pian, ettei sinun tarvitse pitkään pohtia ja olla huolissasi.
Kannattaa sitten jatkossakin pyytää lääkäriä palpoloimaan rinnat, jos jotain sinua huolestuttavaa tunnet, ettei tarvitse turhaan murehtia. Ja kun vuosia karttuu säännöllinen mammografiakin on paikallaan.
Kaikkea hyvää sinulle! :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä