Kuvia plussatesteistä

demi.fi; mä en näe ylemmässä mitään, alemmassa ihan kuin ois jotain väriä varisnkin alareunassa? Mutta, mulla ainakin luonnossa näkyi paremmin haamut, ja kun koitin ottaa kameralla kuvaa niin ei näkynyt...
 
Hei kertokaa viisaammat milloin vois pregcheckissa näkyä haamu, jos cb antoi edellispäivänä aivan hailakan haamun (kuvat aiemmalla sivulla)? Nehän on eri herkkyyksiä. Mulla ei ole yhtään testitikkua täällä ja cb haamu tais tulla dpo7. Mä saatan olla päivistäkin jo sekaisin. :D
 
Tsirbu - miusta CB:n +/- testi on herkkyyttä 25mIU/ml..

Miusta tuo Pregcheck on yllättävän herkkä, mulla näkyi vielä hiukka pikkasen haamun poikasta, vaikka HCG oli edellisenä päivänä enää 6..

..peukuttelen d=)b edelleen:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tsirbu
Tässä kaksi kuvasarjaa tekemistäni plussatesteistä alkaen dpo8. Kaikki haamut ja plussat tulivat testiajan sisällä. Myös dpo 8 näkyi hyvin haalea viiva, vaikkei noista kuvista kovin hyvin erotukaan. Vaikka sanotaan, ettei kannata testata kuin parin päivän välein, itse huomasin eron jo aamu- ja iltatestin välillä. Viikon päästä on laskettu aika :).

Testit ovat mammaksilta tilattuja, suosittelen sekä näitä että ovulaatiotestejä.


 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tsirbu ja heidip*
P12
cb normaali testi ja pregcheck liuska on samanvahvuisia - näyttävät siis samaan aikaan plussaa :) Mutta varhain testatessa - dpo7-9 välillä, on hyvä muistaa että kaikkiin testeihin saattaa tulla haaleita haamusia ihan ilman että raskaudesta olisi kyse. Siksipä testien käyttöohjeissa painotetaankin että tulos tulee lukea tietyn minuuttimäärän kuluttua ja sitten testi roskiin. Ja monessa testissä on myös maininta siitä, että saattaa näyttää väärää positiivista testiajan umpeuduttua johtuen virtsan epäpuhtauksista tai muiden hormonien korkeasta tasosta. Se 3-5 min on tosi lyhyt aika tiirailla haamun toivossa, mutta siinä ajassa testiviiva ehtii reagoida raskaushormoniin jos sitä löytyy virtsasta.

Viivanpaikat/roskishaamut saattaa merkitä alkavaa raskautta mutta jos niitä saa vain dpo7-9 välillä ja kuukautiset alkavat normaalin kierron mukaan, on kyseessä todennäköisemmin ihan muut jutut kuin mikään raskauteen viittaava.

Esimerkiksi cb normaaliin testiin olen kahdessa kierrossa saanut selvän, tasapaksun haalean plussan dpo8, raskaana en ole ollut. Pregcheck-liuskoihin ja apteekin omaan olen saanut useissa kierroissa dpo7-9 punaisia haamuja jotka näkyy jo n. 15min testin teosta, enkä ole niilläkään kerroilla ollut raskaana, edes kemiallisen verran. Sofi one step-liuskoja kokeilin yhdessä kierrossa, niihin tuli jokaikiseen haamu joka selveni entisestään testin kuivuessa, ja kaikki oli virheellisiä tuloksia koska menkat alkoivat normaalisti ajallaan. Oikeat kemialliset raskaudet on aina myöhästyttäneet menkkoja muutamalla päivällä, jopa viikolla ja näkyneet jo testiajalla testissä selkeänä plussana dpo10-14 (digikin plussannut dpo12 jokaisessa).
 
P12 - toisilla naisilla se virtsan koostumus(TAI jokin muu hormoni)vaikuttaa siihen, että testiin tulee Ei raskaudesta johtuva testiviiva - ja jopa vaikutusajalla.

Itselläni esim. h y v i n harvoin näin..ja jos "jokin" viivanen tullut(silloin kun EI tärppi ole käynyt)se on tullut reilusti vaikutusajan jälkeen.(yleensä harmaita viivasia)
..toki kemialliset sitten asia erikseen.

Voimasia siulle:heart:
 
Viimeksi muokattu:
P12
Kiitos mur-mur :) Hyvillä mielin (joskin vähän jo kuumeilusta luovuttaneena) jatketaan yritystä, josko sieltä ihme vielä olisi tullakseen.

Olen muuten huomannut, paaaljon testejä tehneenä. Että noi mahdolliset "väärät haamut" ei vahvistu lainkaan. Ne on sitä samaa haaleaa viivaa kunnes katoaa kokonaan ja vuoto alkaa. Kun taas kemiallisissa viiva vahvistuu ja on melkeinpä kunnon plussa kunnes alkaakin yhtäkkiä haalistumaan ja vuoto alkaa viiveellä.

Monen monituista testiä tullut tehtyä että oppi tuon, aiemmin sitä ajatteli ettei raskaustestiin voi toista viiva tulla ellei ole raskaudesta kyse. Tieto lisää tuskaa mutta kyllä se helpottaakin ettei sentään jokainen kierto pääty kemiallisena, vaan ihkaoikea kiinnittymisyritys näkyy paljon selkeämmin testissä kuin hailura haamuinen :) Harmaat viivanpaikat sen sijaan ei meinaa yhtään mitään, niitä tulee etenkin pregcheck-liuskoihin, first signal kasettiin ja apteekin omaan tosi monelle (palstakeskusteluissa törmännyt lukuisiin tapauksiin).

Toki testailen itsekin edelleen liian aikaisin vaikka tiedän että voi tulla vääriä hälytyksiä. Eihän sitä varmaksi voi sanoa ilman veritestiä vaikka olisikin ollut jokin munasolun raapaisu kohdun pintaan jos dpo9 saa haamun joka seuraavana päivänä onkin jo hävinnyt. Mutta omaa jaksamista ajatellen ei ehkä jokaista testiin tullutta haamuviivaa kannata raskautena pitää, ellei se sitten siitä vahvistu kunnon plussaksi :)
 
Testiin tulleet haamut on testiajalla tulleita. Tänään tein uuden clearbluen, dpo9. Aivan heti kontrolliviivan ilmestyttyä haamuviiva oli tosi selkeä, parin minuutin päästä vielä hyvin nähtävissä ilman tikun kääntelyä ja vääntelyä. Vartin päästä eli testiajan ulkopuolella jo, olisko ollut peräti parinkymmenen minuutin päästä viiva oli siinä, mutta reilusti haaleampi ja vajaan tunnin päästä enää vaivoin nähtävissä. Nyt en ole katsonut eikä sillä väliäkään tässä kohtaa nyt enää.

Mistä ihmeestä johtuu testiviivan haaleneminen, kun se on ensin ollut suhteellisen selvä? Vähäisestä hormonipitoisuudesta? Mä oon nyt puhelimella enkä voi lisätä kuvia, mut laitan vaikka kollaasin niistä huomenna. Kun eikös testiajalla saatu suht selkeä plussa oo aina plussa vai voiko sellaisia tulla muutenkin tuolla? Mä oon huuli pyöreenä tästä.

Ymmärrän kyllä että toisinpäin ja saattaa tulla roskishaamu, joka ei ole plussa tai virtsan imeytymisestä hetken näkyvä viiva, mutta tuo tuli näkyviin vasta kontrolliviivan jälkeen, kuitenin ihan ekan parin minuutin sisällä pissaamisesta ja ajan kuluessa vaaleni olemattomiin.

Muoks. Alla kuvat cb:n tikusta. Ovat järjestyksessä ylhäältä alas: heti kontrolliviivan jlk, 3 minuuttia, 20 min ja 50 minuuttia. Kaksi alempaa olivat luonnossa hailakampia kuin kuvassa.
[/URL][/IMG]

Ps. Päivitän vielä. Mä en heittänyt tikkua roskiin, niinku ois pitänyt, vaan katsoin siihen tänään aamulla vielä. Kun kerroin, että viiva oli hävinnyt olemattomiin eilen tunnin testaamisesta, eli kuivuttuaan (katsoin, kun monet kertovat viivan vahvistuneen kuivana), niin aamulla huomasin myös vaakaviivan melkein kadonneen. Jos oikein muistan mulla säilyi positiivinen tulos nuorimman lapsen kohdalla monta päivää. Mä räppäsin tästä ihmetyksestä kuvan, vaikka ois jo roskiin joutanut. Tässä se ois.
[url=http://aijaa.com/0003610103401]Aijaa.com - 10103401[/URL]
 
Viimeksi muokattu:
Tsirbu, vaikuttaa kyllä lupaavalta. Dpo9 on aikasta, joten siitä se vielä ehtii plussaksi muuttua. Kyllähän noissa ylemmissä ainakin jonkinlaista haamua näkyy. Testaa parin päivän päästä uudestaan :)
LeenaT, sulla ei tosiaan ole epäselvyyttä, onnea!

Apteekin omasta sen verran, että itse en pidä mitenkään erityisen luotettavana. Mutta enpä tiedä onko mikään ihan erityisen luotettava. On vaan jääny epäluottamus tuohon Apteekin omaan, kun antoi kerran haamun ilman syytä...Mutta siis vaan kerran :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei oo kyllä minkään valtakunnan oireitakaan. Rinnat ehkä aavistuksen kipeät, mut normaalia tässä vaiheessa kiertoa. Muuta ei ole. Tai no pissalla olen ravannut, viime yönäkin heräsin hätään. Noita on kyllä sattunut joskus ihan muulloinkin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsirbu jännä tuo viivan katoaminen...Mä en ole koskaan testannut tuolla cb +/- testilla, vaikka mulla nyt kuudes raskaus aluillaan :ashamed:, mutta muilla testeillä plussa on kyllä testissä pysynyt. Mulla on tallessa (onko vähän noloa :LOL: ) plussatesti meidän kolmosesta ja tästä testistä siis aikaa yli kolme vuotta ja edelleen plussa siinä testissä oli. Ja samoin nelosesta, josta aikaa pian kaksi vuotta. Mutta siis eri merkkisiä testejä.
 

Yhteistyössä