Kuumeisen lapsen nukuttaminen ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lekuri sanoi just yhdelle kaverilleni (aikuinen) että kipeänä ei kannata ulos mennä aikuisenkaan. Ja tällä kaverilla oli jo kuume ohi, oli vaan erittäinen räkäinen ja yskäinen.
Mutta mulla on silti sellanen mielikuva, että joskus olis jossain lukenut, että jos ei ole korkea kuume, niin vois pihalle laittaakin, on vauvat hyvin suojassa vaunuissa.
Mutta en silti laittais. Mä aina vahdin tarkoin , kun lapsi on kipeä, että miten olo muuttuu.
Varsinkin nyt, kun tutun pieni lapsi kuoli äkilliseen aivokalvontulehdukseen..

Minä alitoin juuri samoista syistä 1v2kk ikäisen. Kun ei nuku sisällä,,.niin laitoin ulos nukkumaan....mutta ei nukkunut kyllä sielläkään kovin kauaa....kun kipee on niin ei oikein ole hyvä missään :(

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00437

"Kuumeisen lapsen ei tule myöskään kylmettää itseään ulkona, mutta päiväunien nukkuminen parvekkeella tai kauppareissu rattaissa on sallittua, kunhan vaatetus on sopiva."

Mä nukutin/nukutan muös kuumeiset lapset ulkona, jos nyt ei ihan kaamea tuuli/pakkanen ole.
Raitis ilma voi olla hyväksikin. Kysyin joskus asiaa lastenlääkäriltämme ja hän sanoi että se on ihan hyväkin.
Katsoo vaan että vaatetta on sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.

Olen ymmärtänyt että tuo ulkoilu kielletty lähinnä siksi, että isompi lapsi rasittaa itseään ulkoillessaan, mutta sehän ei nukkuessa ole ongelma.

Yhteistyössä