koiranpennusta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on niin vilkas koira että jää muuten unet kaikilla vähiin.
Tuo rauhoittuu vain ainoastaan tuonne häkkiin.

Koiranpennun kanssa yleensä nukkuminen jää vähäiseksi ennekuin koira tottuu uuteen kotiinsa. Koiranpennut ovat vähän samanlaisia kuin lapset. Mikset voisi pennun takia muutamaa yötä valvoa?

Tuo on ottanut häkin ihan omakseen.Nukkuu vain ja ainoastaan siellä.
Taidan jättää oven auki ja katsoa josko olisi rauhallinen yö tiedossa..
toisin kyllä epäilen...

Niin ja siksi tuota häkkiä ajattelin,kun tämä pentu syö KAIKEN minkä näkee.
Puree ihan koko ajan jotain muuta kun lelujaan tai luitaan.
Mietin vain että paljonkohan on paikkoja aamulla tuhottu???

toisin kyllä epäilen...

Jos se siellä on rauhalinen oven ollessa kiinni niin en näe mitään syytä ettei se ovi vois ollakin kiinni. Kaikki pennun ku ei oikeesti rauhotu isoon tilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
toisin kyllä epäilen...

Jos se siellä on rauhalinen oven ollessa kiinni niin en näe mitään syytä ettei se ovi vois ollakin kiinni. Kaikki pennun ku ei oikeesti rauhotu isoon tilaan.

Rauhoittuu oven ollessa kiinni, nukkuu kuin tukki.
Saa herätellä kun oven aukaisen.
Onko muuten vinkkejä tuohon tuhoamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
toisin kyllä epäilen...

Rauhoittuu oven ollessa kiinni, nukkuu kuin tukki.
Saa herätellä kun oven aukaisen.
Onko muuten vinkkejä tuohon tuhoamiseen?

Toiset lopettaa tuhoomisen kuka milläki konstilla (lenkitys, aktivointilelu tai ihan vaan iän mukana) toiset taas jatkaa sitä jopa lähes 10v ikäsiks asti.

Kunnon lenkit ja leikki muutenki vaan ulkona on mun koirilla auttanu hyvin ja sit on toi ylimääräsen tilan pois ottaminen yks ihan hyvä juttu. Ei se koira kärsi häkityksestä lainkaan siten miten monet häkityksestä vähemmän tietävät voisivat kuvitella.

meillä koiranpentu nukkunut yönsä kompostikehikosta tehdyssä aitauksessa , eri huoneessa kuin minä , ovi kiinni.en ees uskalla vielä pitää vapaana ettei syö paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja minävaa:
meillä koiranpentu nukkunut yönsä kompostikehikosta tehdyssä aitauksessa , eri huoneessa kuin minä , ovi kiinni.en ees uskalla vielä pitää vapaana ettei syö paikkoja.

et ole edes ulkona yöllä käyttänyt?
Kuinka iso aitaus on?
Mua kyllä pelottaa tuon tuhoamisvimma, syö yön aikana kaiken jos en herää.

Mä nukutin oman pentuni alusta asti häkissä, ekat yöt häkki oli sängyn vieressä ja roikotin kättä siinä että leimautui jne. Yöllä käytiin toki alkuun 1-2 krt ulkona. Oppi häkissä nukuttamisen takia/siitä huolimatta heti sisäsiistiksi, ei koskaan tuhonnut mitään ja aikuisena nukkuu häkissä omasta vapaasta tahdostaan, ovi siis auki.
Myös alkuun oli työpäivät häkissä.

Alkuperäinen kirjoittaja minävaa:

et ole edes ulkona yöllä käyttänyt?
Kuinka iso aitaus on?
Mua kyllä pelottaa tuon tuhoamisvimma, syö yön aikana kaiken jos en herää.

ostin 2 pkt, yht.8 palaa ja laitoin nippusiteillä kiinni.(n.20e) yöllä en käyttänyt pissalla , paitsi ihan muutamana yönä, jos satuin heräämään sopivasti.pari sanomalehteä oli pissapaperina aitauksessa.mutta koska toi aitaus on kevyt, huoneen ovi täytyy olla kiinni, muuten aitaus koirineen löytyy ihan jostain muualta, pari kerta näin käynyt :)

Mä olen ihan surutta ottanut meidän pennun viereen. Ei ole ekan yön jälkeen tarvinnut käyttää yöllä ulkona, nukkuu siinä jalkopäässä niin pitkään kun minäkin ja sitten mennään aamu-ulkoilulle. Nyt pentu on 11 vk, samalla tyylillä mennään. Ei lähde yöllä vaeltelemaan.

Se tapa on niin helppo opettaa isolta koiralta pois, että olin valmis tuon myönnytyksen hyvien ja kokonaisten yöunien takia tekemään.

Minä pidin pentuja aitauksessa ja siellä sanomalehtipaperia. Ja sitten kun pentuja oli vain yksi niin isossa häkissä emän kanssa, sitten yksin ja sielläkin sanomalehti.
Pentu ei enää tehnyt häkkiin vaan herätti viideltä aamulla pissalle ja kakalle. Suosittelen. Häkin pitää vaan olla tarpeeksi iso, ja antaa esim aina ruoat sinne, niin se ei ole vankila vaan paikka missä saa ruokaa ja olla rauhassa.

Yhteistyössä