Kuumeilua, r.oireita ja muuta höpinää

Niin!

Eilen tosiaan säikähdin ku kävin kaverini kanssa kahvilassa ja suurena juustohimoitsijana halusin ottaa kahvin kanssa vuohenjuustopiirakkaa. Sain sitte siitäkin suuren haloon aikaiseksi ku yritin kysellä, millaisesta juustosta on kyse ja miten se on valmistettu, kuitenkaan paljastamatta, että miksi kyselen :LOL: Kokki kantoi juustoköntin luokseni ja yhdessä luettiin ainesosat sun muut. Sitten hän kysyi, että onko mulla laktoosi-intoleranssi ku niin kyselen ja vastasin kai vissiin enempi myöntävästi ku sitte se sanoi, että yleensä teikäläiset kestää siitä huolimatta vuohenjuustoa. Napsin piirakan, vaikkaki kamalalla omalla tunnola (oli se kuiten tosi ihanaa piirakkaa!) ja heti kotiin päästyäni keskustelut auki ja sain selville, että vaaratonta se juusto on jos se oli lämmitetty. (Ja eilisessä paikassa se piirakka oli käyny uunissa ja ennen kuin se minulle tarjottiin niin se vielä lämmitettiin uudestaan.) Ainaki päätin, että jos valtaosa vastaa näin niin sitten unohdan koko asian ja ens kerralla otan sitte oman mielenrauhani säästääkseni jotain muuta kuin juustopiirakkaa :LOL:
Ja kaikki muutki ruuat; kalapihvit, yrttisipsit yms. kaikki. APUA!
 
Niin ja sitten vielä toinen huolen aihe:

Seurailen vau.fi- sivuilla tuosta raskausanimaatiosta sikiön kehitystä ja siinä alkio on kiinnittyny selvästi kohtuontelon yläpuolelle. Ja jostain neuvolasta saamastani kirjasta luin, että paras paikka on kohdun yläosa. Minun pikkuinen näkyi omassa varhaisultrassa kohdun alapuolella... Onkohan tämä mitenkään vakavaa?

Eikä ole liiemmin kipuja ollut enää sen selkäkivun jälkeen. Toivottavasti se ei ollut mitään... Oireita on kyllä sen jälkeen ollut, mutta niinhän niitä voi ollakin, vaikka jotain ois sattunutkin. Pikkuisen rusehtavaa limaa tuli kerran pyyhittäessä valkovuodon seassa, mutta siitä on kuitenkaan niin kovin hätääntyny. Ku hätinäppää silmällä erotin sen, että se oli rusehtavaa :D Varmasti ku liian paljon tutkin sitä niin mieli teki siittä erilaisen kuin tavallisesti :LOL:

Luulotautinen se on täälläkin!
 
Jonaaa, kyllä jaksetaan =) Hyvin meni tämäkin päivä ohi. Enää 2 päivää, 3 yötä ultraan :whistle: Ihan ok olo ollut tänään ja vähän senkin takia pelottaa onko siellä edes mitään, kun noi oireet ei valtavia ole tai sitten olen niin tottunut niihin. No, rinnat kipeet, väsyttää, venyttelin niin repäs alhaalta ja muutenkin vähän ollut juilintaa. Niin ja etovaakin oloa oli tänään.

Meillä tärppäs "ekasta laakista", joten ei tätä tarvinnut sen kauemmin "vääntää". Sen takia onkin todella epätodellinen olo, että käykö just mulle tämä näin helposti, kun aina ollut huonoa tuuria vähän joka asiassa. No, toivotaan parasta :heart:
 
merkkailen vaan =) voi että hekottelin täällä yksikseni tuolle luulotautijutulle,täällä mahtaa olla kans yks yhensortin luulotautinen :LOL: Ja kahelina olen päättäny testata jo tiistaina jolloin dpo8.Saatte sitten lohdutella mua ja tsempata odottelemaan pari päivää...ihan sama kunhan saan plussan joskus vielä (tietty mahd. pian) testiin ja hippu jaksaa mukana loppuun asti ja saa olla terveenä ja ja ja :heart:
 
Täälläkin oltiin niin raskaana, mutta miten sitten kävikään...

Sain järkättyä itselleni mitä mahtavimmat raskausoireet. Vatsassa juili, toisinaan yökötti ja rinnatkin kipeät. Innostuin, kuinkas muutenkaan, mutta jossain järjen rajamailla jokin sanoi, että ei voi mennä näin. Yk 1 menossa, olisinhan tilastopoikkeus :LOL:

Laskiskelin, että oviksesta (jos bongasin sen oikeanan päivänä, testiä en tehnyt) ois kulunut 10 pv ja oireet edelleen vahvat. Päätin toiveikkaana tehdä testin eilen ja pettymys oli karvas, vaikka tosiaan odotettu. Negahan sieltä pätkähti :'( Onkohan tuo eka nega ja sen pettymys se rankin? En tiedä, mutta kipeää otti.

Tätiä siis odotellaan kyläilemään. Tulisipa pian, että päästäisiin yrittämään uudelleen. Mieheni on ihana, hän lohduttaa ja juttelee asioista kanssani. Ehkä jokin pieni toivon kipinä on olemassa niin kauan kuin täti pysyy poissa. Vielä ei ole näkynyt, mutta ei toisaalta ole myöhässäkään. Toivon ehkä sitäkin, että tein testin ihan liian aikaisin...
 
No, menihän se vk.loppu hurjaa vauhtia ohi. Huomenna sitten sinne varhaisultraan. Hieman harmillinen olo, ku vaan on sellainen tunne, ettei siellä mitään ole. Ärsyttää tälläinen ajattelutapa, mut en liikojakaan halua odottaa. Itku siellä pääsee joka tapauksessa, kävi miten kävi. Edelleen oireet jatkuu, mut juilinnat ne vaan vähentyy?? Ei oikeestaan minkäänlaista kipua ole ollut koko vk.loppuna. Rinnat on kyllä todella arat, että oikein pelottaa.

Aawatar, no hö. Meilläkin tärppäs "ekasta" laakista ja sen takia onkin vähän "tyhjä" fiilis. Eihän mulle nyt voisi näin hyvin tapahtua. Eihän se käy millään päinsä. No, huomenna se selviää. Toivotaan parasta ;)
 
Mä sain oppisopimuspaikan kunnalta. nyt vaan toivon että ehdin kaikki työt aloittaa ja olemaan hetken töissä ennen kuin lapsi ilmoittaa tulostaan. pariksi vuodeks ainakin töitä tiedos.. lapsi saa tulla jos on tullakseen mutta siis jos hiukan ehtisin ole töissä uudes paikas
 
Aawatar minäkin ole nplussannut kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ekasta kerrasta että ei se mikään mahdottomuus ole =) Tosin toinen ei jaksanut loppuun asti. Saas nähdä koska pikkukakkonen ilmoittaa tulostaan,nyt siis yk1 ja täytyy myöntää että en mäkään nyt ihan usko että kolmannen kerran vois näin käydä että ekasta tärppäis,vaikka kieltämättä sitä toivon =)
 
Aww onnea matkaan innoM :heart: kyllä mie jaksan uskoa, että sulla on kaikki hyvin!! Uskothan sinäkin! Mullaki ultra jälleen keskiviikkona ja oon vaan koittanu pitää ajatukset muissa jutuissa. Päivät onneks mennee tosi nopsasti.

Itselläni tänään pienoista pahoinvointia ja rinnat ihan j.är.k.y.t.t.ä.vä.n arat... Väsymyksellä ei ole mitään rajaa, nukun kevyesti 12h yössä, vaikka tavallisesti unta yössä se 8-9h. Nämä oireet on oikeastaan vakiot. Juilinnat täälläki vähentyny, paitsi äkillisissä liikkeissä tuntuu.

Mie muistan kuinka sitä itte kehitteli yrityksen alottamisen alussa kaikki mahdolliset oireet omassa päässään. Ku puoli vuotta oli kulunut pillereitten lopettamisesta niin aloin pikku hiljaa luovuttaa ja tuo turha kuvittelu loppui. Nyt sitte ku tän plussan tein niin oli vain jotenki sellainen tunne, että nyt on jotain tavallista poikkeavaa... Menkat oli kuitenki vain kaks päivää myöhässä ja joskus marraskuussa (pillerit lopetin elokuussa) odotin jopa kaks viikkoa ennen kuin testasin :D
 
sansu86: Ehkäpä tuo oppisopimuspaikka onkin hyvä juttu tän lapsen yrittämisen kanssa. Ainaki meillä tuntu tärpäävän heti ku aloin ajatella ihan muita juttuja. Uus elämän vaihe saa ainaki jokseenki ajatukset muualle. Ainaki luulis!
 
Juu voi olla ja kun tuli vielä ensi vuodelle päätetty hääpäivä jota ruvetaan pikku hiljaa toteuttaa niin ei mene kerral niin isoa raha erää... nyt olen niin onnen kukkuloilla että hyvä et nahois pysyn
 
Kaikki hyvin :heart: ".. kaunis sikiöpussi jossa 5mm pitkä elävä sikiö. Syke+!.."

Nyt tosin viikot heitti takaspäin, eli edellisen pitkän kierron (44) mukaan 6+2 ja sen mukaan taidetaan mennä, kunnes saadaan ens kerralla LA.

Ja mä niin pelkäsin.. Hyvä, etten pyörtynyt odotellessa. Tosi mukava lääkäri (mies) ja teki ultran alapään kautta. Sain "faktaa" paperille + kuvan. Hintaa tuli n. 71?. Huomenna neuvolaan =)

innoM + ei enää (?), vaan (<3) 6+2 =)
 
ONNEA ONNEA ONNEA!! :heart: Minunki piti nyt kiirehtiä lukemaan kuulumiset, jospa olisit jo käyny tohtorilla. :) IHANAA!

Mutta miten... sulla 6+2? ku meillä kuitenki edelliset menkat lähes samana päivänä (kaks pv eroa) ja mulle sanottiin puolitoista viikkoa sitten se 6+jotain... nyt olis joku 8+jotain. Hmm... Huomena se saan minäki tietää taas lisää kuulumisia ku ultrassa käyn. Viimeks vajaalla 7. viikola oli pikkusella kokoa hurjat 8,5mm. :D
 
Kiitos kaikille =)

Jonaaa, mun viime kierto oli 44 päivää, lapussa lukee 42 ja laskurin mukaan sain 41, jos 6+2. No, ota noista nyt sitten selvää. En tiedä miten se sen laski, mut tosiaan 5mm kokoinen siellä oli, että siitäkin varmaan. Kierrosta se on, että on myöhemmin tullut ovis ja tapahtunut hedelmöitys :) Ei noista tiedä. Enemmän varmaan selviää seuraavassa ultrassa. Ei meillä varmaan samanlainen kierto ole? ;) Ja noita kasvupyrähdyksiäkin tapahtuu :)
 
Ihania uutisia sinulla innoM :heart:

Täällä piina vaan jatkuu. Viikonlopun negan jälkeen ei ole juilinnat vielä helpottaneet. Rinnatkin kipeät ja tällä kertaa ei pelkkää pinta-arkuutta vaan tuntuu, että rinnat on kipeät paljon syvemmältä kuin ikinä ennen. Joka ilta mulla on ollu järkyttävä vilu... Mitähän tässä taas ajattelis. Täti ei vaan oo viekään tullu. Toisaalta se on positiivista ja pienen-pieni toive elää, että jospa sittenkin. Toisaalta olen niin vakuuttunut siitä, että ei tuolla vatsassa kukaan ole kasvamassa. Tuskallisen piinaavaa. Tätiä toivoisin pikaisesti, jos on tullakseen. Alkaa muutoinkin kierto olla jo kohtuullisen pitkä. Mennään jo päivässä kp38. Hitto, tulee superpitkä kierto. Aattelin, että jos vkonloppuna viimeistään pitään ei oo tapahtunut niin teen uuden testin ja laitan kädet kyynärpäitä myöden ristiin.

Tässä jo viikonloppuna sanoin miehellekin, että ehkä se toukovauva olisi kivempi... huhtikuussa voi olla vielä lunta :LOL:
 
Aawatar, onnea testaukseen =) Mullakin laskurin mukaan olis sitten LA huhtikuussa. Kivasti keväällä, et pahimmat "pimeysmasikset" menneet pois ja pakkaset (toivottavasti). Tänään neuvolaan.. Hui, miten jännittää, vaikka ei siellä edes mitään ultrailla =)
 
Tännekkin voisin naputella, että noin tunti sitten tuli paperiin verta pyyhkiessä. Ei kipuja, eikä mitään housuissa. No, nyt ei sitten enää tullut mitään. Ehdin jo säikähtää ja täytyy vain toivoa, ettei tule enää. Ihan normaali on vissiin ja yleensä (luin), että km vuoto vaan yltyy, eikä lopu. Toivotaan parasta.
 
NiQ, juu. Välillä tulee ja välillä ei. Hermoja raastavaa, mut toivotaan, et ihan normaalia. Ei kunnon vuotoa, eikä isompia kipujakaan ole havaittavissa. Ihan siis toisenlaista, kuin edellisessä keskenmenossa, jossa vuoto alkoi runsaana kovine kipuineen heti. No aika näyttää.
 
innoM: Mulleki neuvolassa sanottiin tänään jo varotuksen sanana, että silloin ku menkkojen pitäs tavallisesti olla niin voi tulla hitusen verta, eli oisko se sitä? Mullaki nyt tänä viikonloppuna pitäs olla normaalisti kuukautiset, että sitä vähästä verenvuotoa odotan jo kauhulla, vaikka sehän on normaalia.
Ja taas sai tietää yksi ystäväni tästä pienestä suuresta salaisuudesta, mutta oli tosi helpottavaa kertoa! Hän kyllä tosin kysyi ihan suoraan :D Olin jo aiemmin kertonu raskautumisen vaikeudesta ja hänellä oli juuriki sama juttu! Vuoden hänki sai odottaa kumpaakin lastaan ennen kuin tärppäsi. Sain muutenki häneltä tsemppiä ja ennenkaikkea ku hän puhuu kokemuksesta. Anoppiini kun petyin; halusin niin kovin kertoa tän päiväsestä ultrasta niin tämä vain jauhoi työjuttuja :headwall: Aivan kuin ei olis kuullutkaan, mitä sanoin.

Tänään ollu iltapäivästä vatsakipuja, mutta tuntuu kyllä ihan sellaiselta kivulta, että se on vain sekaisin. Löysällä muutenki maha. Kyllä se kuitenki aina säikäyttää.

Ja tosiaan, kävin tänään neuvolassa ja ultrattiin taas! Nyt pikkuinen oli jo reilu 2cm pitkä ja selvästi oli kyllä kasvanut! Ja se syke :heart: Hakkasi pikkuruinen sydän niiin vimmatusti! Nyt alkaa jo tuntua todelliselta, vaikka mahdollisimman tyynenä aion pysyä. Eilen mies teki ruokaa ja vasta ensimmäisen kerran puhuttiin jopa kummeista ja muutenki mitä tulevan pitää. Pelkäsinki, että nyt minua sakotetaan siitä, mutta kaikki oli onneks hyvin. Ens viikolla sitte verikokeisiin seulontaa varten ja syyskuun alkupuolella olis sitte np-ultra. Sitten niiden jälkeen jos kaikki on hyvin niin LUPAAN että alan nauttia raskaudestani täysin rinnoin! :) Yritän nytkin, mutta joku suuriki stoppi minua estää iloitsemasta ku vieläkin voi sattua ja tapahtua vaikka mitä :/ Hope noooot!
 
Tänne ei mitään uutta,paitsi että tänään dpo9 ja testasin aamulla negan. Tosin tuossa hätäsesti kun testasin päivemmällä samalla testillä niin ihan kuin ois viivanpaikka tullut,mutta siis väritön jonka tulkitsen negaksi mutta minkälaista ei ole aikaisemmin tullut. Jännittää mitä tuleman pitää. Ma pitäis menkkojen alkaa.

InnoM Paljon jarrusukkia pienokaiselle! Ja verenvuodot ovat hyvinkin yleisiä alkuraskaudessa,ymmärrän kyllä että varmasti säikäytti :hug: Mikäs on nyt tilanne?

).( täällä lämmöt vähän koholla ja oikeen on semmonen vilustunut olo. Valkkaria välillä holahtelee ja väsymys on älytöntä! Äskön heräsin parin tunnin päikkäreiltä,piti pojan kans tulla mummolassa käymään että ite pääsi päiväunille ku mies vielä töissä.

Mutta mä ilmottelen sikäli mikäli tässä toivottavasti joskus plussailis...huomena lähetään sinne mökille niin oon nettipimennossa ainakin su iltaan joka on muuten mun syntymäpäivä ja aikas hyvä päivä ois plussata sillon :D tosin arvatkaas vaan oonko heti huomisaamusta tikuttelemassa :LOL:
 
Kyllä oli kaikki hyvin, eli pikkuinen on kyydissä ja syke löytyi =) Vuoto tulee kyllä kohdusta ja on kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla. Ei tarvitse huolestua, jos ei vuoto muutu runsaaksi (nyt niukkaa ollut) ja tule kovia kipuja. Kiitos tsempeistä teille =)

Karmivaa tää hajuaistikin. Miehen tyttären vaatteet lojui pesukoneen päällä ja hyi mikä hien haju.. :$ Eilen haistoin todella voimakkaan kusen lemun, ku päivystyksessä vieressä istuva mies oli kussut housuihinsa. Edes lääkäri ei tätä haistanut, vaikka tää mies oli mua ennen huoneessa. Yyh.

innoM & (<3) 6+5
 

Yhteistyössä