Kuumeilua, r.oireita ja muuta höpinää

Jonaaa, kivaa kuulla sinusta ja mä käsitin toisesta ketjusta, että ei tuolla ekalla kerralla mitään ultrata :eek: Se on siis mentävä neuvolan jälkeen (tai ennen) yksityiselle, jos ei saa nopeesti aikaa ilmaiseen ultraan neuvolan jälkeen. No, mut toisaalta tämä on hyvä, että neuvola on vasta tuolloin. Jos tuleekin km, niin turhaahan se oli siellä käydä. Jos silloin kaikki on kuten pitääkin, niin se varmaan vaan nostaa enemmän toiveita, kun ollaan jo vähän pidemmällä =) Toivotaan vaan parasta, kun ei muuta voida ;)

Nukkumista täälläkin rakastetaan, mut se alkaa tosiaan jo tympiä :LOL:

innoM & (?) 5+3
 
Juuriki tuon takia pikkasen ärsyttää tämä aikanen hössötys neuvolassa. Torstaina jos sitä sitte kuulee sydänäänet ja saanki vielä keskenmenon niin jes, että syö naista! :ashamed: Ei sais ajatella tuommosia...

Nyt apauttirallaa kolmena aamuna ollu niinkus krapulainen olo... Semmonen aika heikko olo. Ei varsinaisesti kuvotusta aamulla, mutta aikalailla puoliltapäivin lounaan jälkeen. Lenkeillä pienoista pistelyä alavatsalla, varsinki kovemmilla lenkeillä :$ olen keventäny lenkkejä jo rintojen kipeilyn takia (hyppiivät ku kumipallot juostessa ja vihlovaa kipua sen jälkeen useampi päivä). Kovemman kunnon takia ois vaan kiva välillä spurtata kunnolla! Mutmut, pikkuruisen vuoksi mielelläni hidastan vauhtia, käyn sitte vaikka pitempiä rauhallisia lenkkejä.

Mutta muuten tääläki, paperia kurkitaan joka kerralla ja kirotaan väsymystä, joka on melkoki lamaannuttava!! Ei meinaa 8h työpäivää vetää kunnialla alusta loppuun.
 
Moiks!

Oon taustalta seurannu tätä teijän jutustelua jo tuolta raskausoireet ketjusta ja jännänny teijän puolesta =)

Meillä täällä päin neuvola ensimmäinen neuvola on yleensä 8-9 raskausviikolla. Sydänäänet kuunnellaan vasta 10-11 rv, kun ne ei vielä aikaisemmin yleensä kuulu. Ei sen takia sitten tuu mitään pelkoa että siellä ei mitään oliskaan. Meilläkin annetaan yleensä ekalla neuvolakäynnille esitteitä ja keskustellaan tuntemuksista, ja täytellään lomakkeita jne ja varataan yleensä semmonen 90 minuuttia käynnille. Aikas iso paketti kyllä on heti neuvolakäyntien alkuun :) Monet sanoneetkin että ne paperit on tullu vaan heitettyä johonki kaapin pohjalle ja tullu vasta sit myöhemmin luettua, kun tulleet ajankohtasemmiks.
 
Mäkin tuun tänne lörpöttelemään :D
Ja ihan ekaks paljon onnea ja tarrasukkia plussanneille, muille plussapuhureita!! :heart:

Mun vauvakuume vaan kasvaa päivä päivältä...Mutta on niitä raskausoireitakin jo vaikka muille jakaa :LOL:

-ihan armoton/pohjaton väsymys vaikka kuinka nukkuis (okei, antibiootit voi vaikuttaa asiaan)
-alamaha nippailee, kivistää ja sillai ikävästi sattuu ja usein. Lenkillä noin 15minuuttia ni alkaa sattumaan ja menee sillai jännästi kovaks/kramppaa...Outoa!
-pientä limasta vuotoa, tänään oli hiukan rusehtavaa
-kun kannoin pientä kummipoikaani niin en voinu pitää sylissä samalla ku kävelin ku mahaa alko sattumaan ja tuli kova paineen tunne...

Ollaan varattu Kreikan matka syksyksi, joten toisaalta toivon, ettei vielä tärppäis ja sit ois aikaa saada tätä painoakin pois. Toisaalta en malta tärppäämistä odottaa... :whistle:

Semmosia tänne...Nyt jatkan yövuorossa olemista! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonaaa:
Juuriki tuon takia pikkasen ärsyttää tämä aikanen hössötys neuvolassa. Torstaina jos sitä sitte kuulee sydänäänet ja saanki vielä keskenmenon niin jes, että syö naista! :ashamed: Ei sais ajatella tuommosia..
Juuri näin. Ei tosin sais noin ajatella, mutta noista neuvoloista ja varhaisultrista sitä vaan sitten innostuisi enemmän ja pettymys onkin valtavampi km tullessa kuin, että ei olla vielä edes neuvolaan asti päästy. Toisaalta olishan se kivaa tietää onko se edes oikeessa paikassa. Se huolestuttaa eniten. No, ei auta tosiaan, kuin kuulostella oireita. Tuo Jonaaan neuvolantäti antoi mulle uskoa, kun sanoi, että jos olis k.ulkoinen/tm, niin olisi antanut jo merkkejä siitä. Ei mitään vuotoa mullakaan ole ollut (jos ei valkovuotoa lasketa). Kipua nyt tosiaan tuolla vas. puolella, mut normaalia?

Yöllä särki taas vasemman puoleista nivusta aikalailla (ei mtn tuskaisen kovaa kipua) ja se säteili jalkaan. Ja edelleen tekee samaa. Inhottavaa. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa. Ei toi suoli toimi vieläkään oikein kunnnolla, joten jos se on siitä. Jotain luumujako tässä on syötävä :whistle:
 
En ole nyt kyllä aivan varma, että kuunnellaanko torstaina sydänäänet, ultrataan kuitenki! Muistaakseni näinki varhasessa vaiheessa sielä näkkee jo pikkuruisen sydämen liikkeet, että sen perusteella voidaan nähdä, että sielä masussa on joku. Monimutkasta. Ottas vaan päivän kerrallaan, viikko viikolta... AIKA MATELEE!!

Mullaki alkanu olemaan tuttuja menkkakipuja ja olen täysin toispuoleinen! Mulla on toinen rinta silminnähen toista isompi ja samalta puolelta alavatsaa on maha hitusen kova ja sielä niitä kipuiluja tuntuuki. Onko siis se kasvava sikiö prikulleen keskellä vai enempi jommalla kummalla puolella?
Ja tietyt halut on vahvistunu niin, että se ruoka, mitä haluan niin myös haluan sitä! Ja taas toisinpäin ruuissa, joita en halua niin ajatuskin kuvottaa :LOL: Ennen olin kaikkiruokanen ja söin mitä vain koska vain. Nyt haluttaa syödä kaikkea raikasta; kylmää maitoa murojen kera, hedelmiä, makeita kirsikkatomaatteja... :p

innoM Kuitupitoista ruokaa nassuun ja ulkoilua niin maha toimii! Itselläniki suoli tukossa, eli ummetus pikkasen vaivaa (ressaan muutenki mahalla aina) . Eilen lenkillä käydessäni tuntu heti, että nyt alkaa taas suoli toimimaan ja senhän se tekiki.

haaveilija87: Mullaki eilen tosiaan alko tuntua ihmeellistä pistelyä, kihelmöintiä heti kun menin vähän kovempaa tai jyrkkää ylämäkeä. Piti ihan höllätä! Alavatsa lenkin jälkeen tosi kova kädellä tunnustellessa.
 
No, tuleehan sitä koiran kans ulkoiltua, mutta muut lenkit/liikunnat on olleet aika vähäisiä näiden helteiden takia. Ei vaan kestä sitä kuumuutta. No, syksyä odotan innolla. Syksyllä yleensä alan ulkoilla enemmän =)
 
NiQ, no minkäs ihminen luonnolleen voi ;) Mä sain kyllä jo haamun 32/32 (vaihtelee), mut kuten jo aiemmin sanoin, niin se ei kaikilla niin herkästi välttis näy.

Kauheet juilinnat alko taas vas.puolella nivusissa lenkin jälkeen. No, ehkä se siitä. Toivottavasti. Kyllä suoraan sanottuna vähän "pelottaa". Hieman muunkinlaista "menkka"särkyä ollut tänään havaittavissa. Mulla, kun toi kierto ollut viime kuukausina sen n. kp 40-45. Edellinen oli 44. Nyt kp 43. No, jos täti tulee, niin toivottavasti hyvin hyvin vähäisenä :eek:
 
antibiootit voi vaikuttaa asiaan)
-alamaha nippailee, kivistää ja sillai ikävästi sattuu ja usein. Lenkillä noin 15minuuttia ni alkaa sattumaan ja menee sillai jännästi kovaks/kramppaa...Outoa!
-pientä limasta vuotoa, tänään oli hiukan rusehtavaa
-kun kannoin pientä kummipoikaani niin en voinu pitää sylissä samalla ku kävelin ku mahaa alko sattumaan ja tuli kova paineen tunne...

Näiden lisäksi uusia oireita

-ihan älyttömästi sylkeä/limaa kurkussa, joudun aikapaljon nieleskelemään ja tuntuu suussa kamalalta
-huimaa välillä kun nousen tuolilta
-vilun väristyksiä

:LOL: :LOL: Jep, emmä kuitenkaan oo raskaan..... :/
 
Ja mie olen iltasin tarkempi syömiseni kanssa! Nyt ollu tosi huonovointinen ja ruoka ei maistu... Haluttaa vaan jotain semmosta, mitä kotoa EI löydy! Ja nälkäisenä tuo pahoinvointi vasta korostuuki. Nyt oli ihan oikeaa pahoinvointia, tuntu, että oksu tulee, mutta ei onneks tullu. Ei yhtään hauska oire tämä! :$
Päätä on särkeny ja lihakset jumissa... Päivällä tuntu aika voimakasta kipua nivusissa! Vähän joo säikähdin... Rinnat jo niin kipeät, ettei edes miestä saata halata!

Että joo.... sielä masussa saa luvan olla se pieni ihmisen alku, etten turhaa näitä kärsi...
 
Ja taas mä säikähdin turhaan :D Ei ole tätiä näkynyt, tai saati mitään muita vuotoja. Yö meni hyvin. Ei juilintaa ja nytkin ihan hyvä olo. Laskin myös LA laskurista tolla 44 kierrolla ja ei mitenkään mahdollista olisi sen laskema hedelmöitys, eli tää 5+5 on varmaan aika kohdallaan =)

Mullakin rinnat tosi arat ja mies huomautti vasta eilen niiden kasvaneen :whistle:

Mulla ei oo himoja, eikä kuvotusta. Mulle kelpaa samat ruuat mitkä aiemminkin! No, jos se sieltä tulee. Aamulla tulee vähän huonohko olo, jos ei syö. Joskus tulee myös oksennus suuhun, mut ei mitään ns. pahoinvointia ole.

innoM & (?) 5+5
 
NiQ, :D ja harmi tuon tädin kanssa, mut paljon plussatuulia ens kierrolle :hug:

Hirveesti tullut luettua km ja muita kurjia uutisia, mut täytyy vaan pitää toivoa yllä ja olla stressaamatta. Kaikki menee hyvin, jos on mennäkseen. Ja parasta vaan toivotaan :heart:
 
Onneks joka kuukausi on uusi mahdollisuus NiQ! :heart: Malttia ja kovasti yritystä vaan kehiin, eikä stressaamista! Kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen, niin meilä ainakin onnistui.

Mie en osaa sanoa, kuinka pitkällä kuudetta viikkoa olen. Perjantaina tai lauantaina kuitenki vko 7 pärähtää plakkariin. Jostain luin, että oireet alkaa kunnolla tuntua siinä viikolla 6. Ainaki mulla alko tämä kuvotus nyt tän viikon puolessa välissä. Mutta sekihän on yksilöllistä.
 
Jonaaa, siis mä oon tänään 5+5, eli viikolla 6. Ekat oireet tuli jo vk 4 :eek: Laskurin mukaan mennään siis. No, ekassa ultrassa kaikki varmistuu ja sekin varmaan on sitten joskus 3-4vk päästä, kait?? :eek: No, joskus kuitenkin. Kaikki siis saa luvan olla erinomaisesti :D Toivossa on hyvä elää.. Ja perjantaina tulee siis 6+0, eli 7 viikko pärähtää käyntiin =)
 
NiQ
Totta turiset Jonaaa, eikä tässä nyt muutenkaan vielä aleta lannistumaan. Mulla alko maanantaina kesäloma, joten toisaalta ihan kivakin niin saapi käyä kerran pari terassillakin ilman stressiä :) (hyi mua!)
 
innoM: okei, itse on todellakaan ymmärrä noiden viikkojen ja päivien päälle. Itse totean vain, että viikko 7, piste :D jos sekään menee kohilleen :D Millos sulla on ollu viimiset menkat sitte? Mulla ne jouduttiin arvioimaan, sillä olin pitkän yritysajan jälkeen menettäny toivoni ja tyhmyyksissäni lopetin menkkojen merkkaamisen... Mutta se olis 12.6 apauttirallaa.

Hienoa, että ette lannistu! Ei pidäkkään! Plussa voi ilmestyä testiin ihan missä kuussa vain! :)
Meikäläinen on 21v. ja samaa mieltä, että itekki olen jo nuo terassit ja juomingit kokenu jo ihan tarpeeks hyvin :D
 
Jonaaa, menkat alkoi viimeksi 14.6 =) Ja, niin mullahan ikää tulee loppuvuodesta 24. Ihan liikaa siis :LOL:

Tänään olen yrittänyt olla säikkymättä jokaista "eksynyttä pierua", mutta nyt ihan ministi "menkkamaisia" (pistelyä oik.puolen nivusessa) oireita taas.. Tuntuu, et nää illat on pahimpia, kun pelottaa :whistle: No, kohta nukkumaan.. Ja aamulla taas kirjottelemaan turhasta säikähdyksestä.. :D Toivottavasti :eek:
 

Yhteistyössä