Kuumeilua, r.oireita ja muuta höpinää

NiQ
No siis en mä nyt sillä sitä tarkoittanu ettenkö "voisi" olla ottamatta tai tulis jotenkin terasseja ikävä, mut kunhan lausahdin puolihuolimattomasti junou :) (yritin siis hakea näistä menkoista jotain "hyvääkin" ) :D

Mulla on ikää 24v, miehellä 29v.
 
NiQ, eihän mekään sitä noin tarkoitettu. Ymmärrän kyllä :)

No, viitinkö edes kirjottaa tätä. Ihan turhaa taas säikähdin, tai ei ainakaan mitään tuhruja/vuotoja tullut ja kipukin loppui, kun meni nukkumaan. Hui, kauhee, kun on rinnat arat näin aamulla. 2vk päästä neuvola ja reissu välissä.. Kyllä se aika taitaa sittenkin kulua. Nyt, noita "kauhutarinoita" luettuani vähän käynyt mielessä, että jos sydän ei lyökkään, vaikka kaikki muuten tuntuu olevan hyvin (oireet, menkat pois, ei vuotoja tai suuria kipuja). No, ei auta, kuin vaan odotella.. :saint:
 
Eihän se ole liikaa!! höpö höpö! :)

Elikkä meilä on aikaki lähellä nämä viikot :) sitä mietinkin.

Ja olipa muuten pikku otus sielä missä pitääkin! Voi hellanlettas, semmonen 8,5 millinen ihmisenalku kökötti sielä kohtuontelossa :) Oli se jännä!
 
Jonaaa, ihana kuulla =)

Ei ole tänään ollut oikeestaan yhtään juilintaa =) Ollut jotenkin taas niin epätodellinen olo, että jos siellä ei mitään olekkaan.. No, aika näyttää. Ei tässä murehtimaan kannata alkaa. Kyllähän 5 plussatestiä pitäisi olla kuitenkin oikeessa, mutta kunhan ei olisi muualla, kuin siellä missä pitääkin pienen olla :whistle: Ei, kyllä nyt jaksa ajatella moisia.. Kyllä kaikki saa luvan olla hyvin :heart:
 
Mulla oli eilen ihan järkyttävät alaselkäkivut! Istuin kyllä tässä työpaikalla aika pitkään koneella ja mulla on muutenki aika *aska tuo selkä :/ Se on kerran kaupunkireissula rasittunu, mutta ei NÄIN kovin!! Ja sain sen silloin venyttelemällä kuntoon, toisin ku eilen, ei meinannu millään löytyä hyvää asentoa. Itkin eilen, en niinkään kivusta vaan huolesta (tai sitten ne oli ne kuuluisat hormoooonit) . Ei ole ollu vuotoja, mitä nyt ehkä pari kertaa tullu oikein kellertävää, klimpikästä valkovuotoa, mutta tosiaan sen pari kertaa parin viikon aikana. Yön aikana selkä vähä vikoili, mutta pystyin kuiten nukkumaan ja aamula se oli parempi, tosin taas se kipu tuntuu kummittelevan. Herranjumala mie säikähin! Neuvolasta ei vastattu... APUA! Oliski jotenki niin "yllättävää", että näin kävisi ku eilen varhaisultrattiin ja anopillekki kerrottiin tämä meidän isopieni salaisuus. Ja tietty eksyin eilen sivuille, missä alaselkäkipuja viitattiin keskenmenoon =/ piinaan itteäni. Päätin sitte vastapainoksi lukea neuvolasta saamiani esitteitä ja vihkosia, joissa oli ihan oma osio alaselkäkivuille ja sielä sanottiin, että ihan normaalia kun kohtu kasvaa ja jos äidillä on olemassa heikot selkälihakset, ja näinhän mulla on.

Mies kannustaa, että ei pitäisi ainakaan pelätä niin kovin. Ja monissa sivustoissa lukee, että pitäisi nauttia ja murehtia vasta sitten kun asiat on oikeasti vinossa. Mutta miten mie voisin iloita?? Pelko ottaa suurimman vallan minusta. En uskalla iloita, koska se on varma, että kuitenki sitte minulta otetaan tämä ihanuus pois.

Iltaisin kotona kävellessäni laitanki monesti käden alavatsalle ja sanon hiljaa "koita äitin pikku rakas pysyä siellä masussa..." :D

Väsymys ja huono olo on helpottanu hiukan, itkuisuus lisääntyny. Edelleen kuitenki työpäivän kunnialla loppuun vetäminen ei onnistu!
 
Jonaaa, mä luulen, että mulla oli tuolloin yks ilta samanlaista kipua, kun sulla alaselässä ja ohi se meni. Jos pitkään tässä tuolissa koneen ääressä istuu, niin siitä se just saattaa tulla kipeeksi (ennen raskauttakin tullut). Mulla myös alaselkään sattuu, jos pitkään seisoskelen (tätäkin ennen raskautta ollut) :eek: En usko, että noi oireet olisivat km oireita. En tiedä miten kovaa suhun sattui, mutta omat kivut kestin kyllä. 1km takana ja muista oikein hyvin ne kivut, jotka siitä tuli.

Mulla on kans toi pelko ajatuksissa, enkä osaa vielä iloita, kun enhän edes tiedä onko siellä mitään ja onko se oikeessa paikassa. Ehkä sitten voin enemmän iloita, kun menen ekaan ultraan ja siellä näkyy kaikki olevan hyvin.

Heh, täällä kans tapana iltaisin hieroa masua ja puhua pikkuiselle, että pysyy kyydissä :whistle:

Tuntuu mullakin väsymys helpottuneen. En enää "malta" edes ottaa päiväunia. Huonoa oloa mulla ei ole ollutkaan. Juilintaa ei ole ollut eilen, eikä vielä tänään (mitään isoa ainakaan). Rinnat ja nännit arat edelleen..
 
Ollu jotenki tyhjä olo tänään. Väsymystä ilmasta, ihan tyrmässä yksien päikkäreittenki jälkeen! Menin sitte typeryyksissäni lukemaan taas keskenmenoista ja tuulimunista... Nyt kyseenalaistan sen ekan ultranikin... Ensin sielä kun ei näkynyt sykettä ja mukamas sitten myöhemmin näkyki. Nyt oireet helpottanu kummasti (paitti tuo väsymys, mutta sehän voi johtua ihan mistä muustaki asiasta) ja monet niissä keskusteluissa sanoi, että on vain sellainen tyhjä olo. Mullahan katosi se raskas olo noin viikko sitten ja plussaamisen aikana se tuntui selvästi. Ei herranjumala...
 
Jonaaa, ei mitään tietoa. Menkat tais olla pillereiden lopettamisen jälkeen varmaan noin 1-2vk myöhässä. En osaa laskea (en muista). Kuitenkin sain samana päivänä soiton lääkäriltä "olet raskaana", kun samana aamuna alkoi kamala vuoto ja jo edellisenä iltana kivut. Ei sulla luulis olevan hätiä mitiä, kun olet kerta pikkuisen nähnyt oikeessa paikassa ja sydänlyönnitkin kuullut :heart:

Mä tossa päätin, että ehkä varailen ajan yksityiselle reissun jälkeen. Kyllähän se olis ennen neuvolaa kiva tietää onko siellä edes mitään, ettei turhaan pelkästä neuvolasta innostu. Mä oon yrittänyt nyt vältellä noita km/tm ketjuja, koska niistä just saan sitten noita pelkoja.

Mä luulin, et mun väsymys helpottais, mutta ei. Melkein otin toiset päiväunetkin tänään. Nyt väsyttää rankasti..

Mulla oli vähän sellainen "tyhjä" olo eilen ja toissapäivänä, mut tänään ollut taas ihan positiivinen. Luulen, et noi olot johtui siitä, kun juilinnat ovat vähentyneet (tosin molempina iltoina tuli sitten "menkkamaisia" kipuja) ja just noiden km/tm juttujen lukemisen takia.. Tiedä sitten. Eipä se murehtimalla siitä mikskään muuttuisi, joten ollaan raskaana siihen asti, kun toisin todistetaan, vai mitä? :D

Viime yönä näin unta, että masussa on neloset. Meillä ei suvussa ole mitään tuplia, tai triploja, mut aina välillä tulee tuplaolo |O Ehkä se johtuu tästä turvotuksesta.

Kertomisesta vielä, että nyt tietää jo pari ihmistä lisää ja sainkin jo vähän "tukea" pelkoihini. Kerroin myös km taustastani ja että pidän suhtkoht matalaa profiilia vielä =)
 
Oli ihan pakko tulla kurkkaan teitin ketjua, ja voi tajusin tuolta alkupäässä omaavani kaikki r.oireet... Tosin mulla on kuparikierukka... Mutta mutta... Siis aivan samat kuin edellisen muksun kohdalla... Iltaåahoinvointi... Mulla on ollut alaselkä ja alavatsa kipee kolmatta viikkoo, selka jo neljättä kuukautta, mut viime menkat oli erilaiset, ja kivut ihan kuin menkat alkais tai olis raskaana... En vaan uskalla hakee r.testiä, kun mun pettymys olis hölmöö, tän kierukan kanssa.... Siis kaippa mun oireet on kuviteltuja vain :ashamed:
Hassu mä varmaan vaan olen... siis niin kovin vaavikuumeinen kait.
 
Jisse 78, hei mullakin ollu selkä kohta viikon tosi kipee, samoin alavatsa :eek:
Menkkojen olis pitäny alkaa näinä päivinä, odotin alkavaks viikonloppuna, mutta ei vielä ainakaa oo alkanu, vaikka ihan menkkamaista juilimista on... :eek:
 
Kirjoittelen tässä ensimmäistä viestiäni. Lapsihaaveita vasta kuukauden päivät - tai ehkä pidempäänkin, mutta nyt päätettiin, että se esikoinen saisi tulla.

On tämä kamalaa. Odottelen menkkojen alkavan, mutta viime keskiviikosta asti ollut kummallisia oireita tai oikeastaan kaikki klassiset raskausoireet. Tuntuu, että kuvittelen kaikki ja kun täti tulee kylää niin varmasti pääsee itku. Eihän se nyt voi ekalla tärpätä, kiertokin vielä ihan hakusessa. Luulen tosin bonganneeni oviksen, mutten ole siitäkään varma... Teidän viestejänne kun lukee niin on ihan varma, että se pikkuinen olisi jo kasvamassa, oireet ois sellaiset. Mene ja tiedä. Laitan jalat ristiin.

Onneksi saa lukea muidenkin kokemuksia ja kotona miehen kanssa näistä puhutaan ahkerasti. Hänellä on onneksi jäitä hatussa, minulla ei... =)
 
Kirjoittelen reissun päältä, kun sattui sopiva tilaisuus. Kaikki hyvin tähän asti. Ei vuotoja, tuhrua, isoja kipuja. Edelleen rinnat/nännit herkät ja aivan kamala turvotus.. Hieman epätodellinen olo ollut, että onko sitä tässä nyt edes raskaana. Huomen aamulla soittoa yksityiselle, jos sais nopeasti sen ultran. En enää kestä tätä epätietoisuutta. Enää viikko neuvolaan.
 
Heippa jälleen kuumeilijat sekä muut oireilijat! =)

Täälä juilintaa juilintaa... Viikonloppuna ei ollu oireita paljon yhtään, mutta heti maanantaina sainki olla töissä tosi pahoinvoivana ja väsyneenä. Juilinnat ja vihlonnatki jälleen menossa mukana jo kolmatta päivää. Enää ei ole ollu sellaista pahaa selkäkipua, jota kärsin tässä jokin aika sitten. Sen kyllä kesti, vaikka kipeä mie olin. Toivottavasti se ei ollu mitään sen kummempaa =/ Mullaki ens viikolla toinen ultra. Nähdään tarkemmin pikkunen ku se on viime kerrasta kasvanut vähä isommaksi. Näkyis se syke vähä paremmin. Ellei sitte mitään ole tänä aikana tapahtunu. Olen niin pelokas tän asian suhteen! Menkkamaisia kipuja nivusissa on nyt ilmenny. Liekö jotain kohdun kasvu kipuja?

Parempi vaan, että ajattelee niinku innoM sanoi, että ollaan raskaana niin kauan kuin menee vain hyvin :) Vaikka en tosiaan pysty uskomaan tätä vieläkään todeksi!

Mekin ollaan kerrottu ainaki anopille ja parille kaverille. Omalle äidille en uskalla vielä kertoa ku sillä menee jo nyt "hiukan" yli tuo mummokuume... :LOL: Jos sitte kuukauden päästä jo kertoilis omalle perheelle ja kattelis sitte. Haluaisin kuitenki elellä ihan hiljaa, että jos suvultaki sais salattua mahd. pitkään ja näin yleisellä tasolla se pysyis salassa niin kauan ko tyypit hoksaa kasvaneen mahan :) Vähän niinkus minun kaveri, joka salas raskautensa viikole 30 asti :D tyypit oli lähinnä luullu, että soli lihonnu. :LOL:

Miten uusilla kirjottajilla?
 
Tervetuloa uudet kirjoittelijat/haaveilijat/odottajat =)

Just eilen, kun pääsin täällä sanomaan, että kaikki hyvin, niin selän puolella alkoi kävellessä joku "jomotus", joka meni onneksi nopeesti ohi ja tulikin kerran myöhemmin takaisin. Eilen tulikin jo soiteltua yksityiselle, mut tänään varaan ajan. Tiistaina pääsis ultraan, mutta varhaisultra se ei oo, joten en tiedä näkyykö siellä mitään?? :eek:
 
NiQ, toivotaan :hug:

Ja toivotaan, että tässä "kelkassa" olisi kaikki hyvin. Tiistaina varhaisultraan ja keskiviikkona neuvolaan.. Jännittää ja tuskaisaa tämä odottaminen ja epätietoisuus :whistle: Hui, kun meinasin tänään oksentaa pullan tuoksusta. Oon aina vihannut pullaa ja sen "tuoksua".. :$
 
mua ärsyttää kun keho on ihan sekaisin.. vieläkään ei ole tietoa menkoista. ne pitäis kyllä normaalisti alkaa ens viikol mut ei edes minkäänläisia viittei siihen suuntaan edes. hyvä yrittää lasta hankkia kun kuukautiset katos. ja ens viikol selviää pääsenkö meidän kunnalle laitoshuoltajaks oppisopimuksel.... iiikk liikaa pohdittavaa.. Innom ja Jonaaa.. kyllä mä uskon et teil on kaikki masus hyvin. murehtiminen kuuluu asiaa kun hartain toive vihdoin toteutuu.
 
NiQ
Tsemppiä ja nautiskelua innoM :hug:

Omaa oloa: hassua! mä en oo koskaan ollu mikään oksentelija-tyyppi, ei vaikka joskus krapulassa on väkisin yrittänytkin :snotty:.

Tänään se sit tuli, aamupala (raejuustoa ja hedelmäsalaattia, naaammm!! ) pikalähetyksenä ylös. Eilen ja toissapäivänä taas jännää kolotusta alamahassa. Nyt taas piinaan itseäni ajatuksella, josko se vajaan 1,5vrk tiputtelu olisinki ollut jotain muuta... (Laskeskelen päässäni: ihme limaklöntti (=ovis?) tuli tossa kp 22, nämä menkat sitten kp 33... eli eikös se ihan menkkaaikataulu olisi ollut????). kp 32 tein negan.... huokaus! kyllä on ihmisen mieli sakea :whistle:
 
Täällä kans uusi tulokas jolla ei tuu loppua tästä vauvakuumeilusta!! Kopsaan tuonne pikkukakkosta toivoviin kirjoittani jutun josta hyvin saatte infoa kuinka pahasti olen sekoamassa tän kuumeilun kans :LOL:

Siis mulla on ihan järkyttävän älyttömän ihanan kamala vauvakuume! Oireita oon kehitelly jo jonkin moisia vaikka raskaudesta johtuvia nyt tuskin sentään vielä mutta silti tässä vähän esimakua:

-ruoka ei maistu samalle.Siis tämä on aivan raivostuttavaa! Tänäänkin töissä tilasin kebabrullan eikä se säväyttäny mua yhtään, ja sama homma karkin kans!Oon ostellu Daimia ja tuplaa ahaaelämyksen toivossa (niinku yleensä on) vaan nyt jotenki kaikki junnaa yhtä mauttomina. Ei siis ole etova olo vaan ei kertakaikkiaan mikään maitu miltään :ashamed: Ja nenä ei ole tukossa joten ei johdu nuhasta.

-sitten on tämä naama,tuossa iltapesulla huomasin että posket,leuka ja ohta ihan mukuralla pikku näpyistä. Minulla yleensä aina iho hyvässä kunnossa koska kärsin ennemminkin kuivasta ihosta.

-viimeiseksi mainittakoon selkä ja mahanippailut joita todennäköisesti on joka kierrossa mutta joihin en vaan ole aikaisemmin kiinnittäny huomiota :whistle:

Ja tosiaan plussasin mojovan ovisplussan kp14illalla ja kp15 aamulla vielä saman vahvuinen ja tänään kp19/29 eli ilmeisesti dpo4? JOten mitään raskaudesta johtuvia tuntemuksia nuo ei vielä voi olla :ashamed: Paremmalla ajalla lisää sitten, öitä ja plussatuulia kaikille sitä haluaville ja tarrasukkia jo raskautuneille :heart:
 
NiQ :hug: Kyllä se plussa sullekki vielä joskus pamahtaa testiin! Se tulee just sillon ku sie sitä vähiten odotat. ;)

Juu todellakin nyt tuntuu, että murehdin ihan liikaa, mutta melkein vuosihan sitä plussaa odotettiin. Silloin murehti kaikkea, lähinnä että onko minussa jotain vikaa ku raskautuminen on niin vaikeaa! Ja nyt ku plussa ilmesty testiin ku olin jo lopettanu toivomasta ja etsin elämästä muita virikkeitä niin nyt sitä ollaanki miljoonan uuden murheen kanssa :LOL: ja tästä se murehtiminen ei voi ku pahentua ku saa oman lapsen, josta sydän huolehtii koko elämän.

Tissien arkuus on oireista se vakio. Joskus ne on paremmat joskus huonommat. Pissalla käydään yöllä ainakin se kerta ja vaikken vettä illalla joiskaan niin silti yöpissasta huolimatta aamulla on rakko mukamas ihan täysi. Väsymys ei enää ole niin voimakas ku olen saanu rytmin käännettyä odottavan äidin rytmiin, eli vähintään 8h yöunet ja päikkäreitä nukutaan ja viikonloppuna tästä viikon unimäärästä huolimatta se 10-12h unta palloon/ yö. :LOL:

8 + jotain ois nyt meikäläisellä! 4 viikkoa niin ois eka kolmannes selätetty! Menispä kaikki hyvin ja aika noppeesti!! Ja itelläki uus ultra tosiaan keskiviikkona. Kyllä me innoM jaksetaan odottaa :)
 

Yhteistyössä