Marjaana87, olen samaa mieltä että vauvapuuhiin on paras ryhtyä jos kerran siltä tuntuu. Luulen että elämässä melko monen vastoinkäymisen yli pääsee suht helpolla, mutta menetettyä aikaa ei saa takaisin, eli jos lastenhankinta jää uran luomisen tms. takia niin sitä varmasti helposti tulisi katumaan myöhemmin. On se kuitenkin niin primaarinen tarve ihmisellä tulla vanhemmaksi. Mua välillä pelottaa ihan kamalasti että miten me selvitään (taloudellisesti) koska uusi vauva tarkoittaisi sitä että mä en tulisi olemaan töissä muutamaan vuoteen, sekin huolettaa että miten saan tulevaisuudessa töitä kahden pienen lapsen äitinä ja monen kotivuoden jälkeen.. Mutta pahemmalta sitten kuitenkin tuntuu ajatus siitä että odotellaan vielä pitkään, tulen aina vaan vanhemmaksi ja hedelmällisyys laskee jne, eikä sitä oikeaa hetkeä ehkä tulisikaan koskaan. No, toivon että kävisi sellainen tuuri että löytäisin jonkun (vaikka määräaikaisen) työn syksyllä/talvella (ennen kuin vauvamasu näkyis, jos tärppi käy
), niin saisin vähän lisää täytettä sekä ansioluetteloon että pankkitilille.
Fiinaliina, niinhän mä arvelinkin että ei miehellä kauan mene miettiessä. :kieh: Siis siitä kun yleensäkään alkoi puhumaan että SAATTAISI olla valmis. Silloin vasta taas uskaltauduin tännekin kirjoittelemaan.. Saas vaan nyt nähdä että milloin jätetään ehkäisyt kokonaan pois. Mies miettii edelleen että haluaako lomalla keskittyä vauvantekoon, eli katsotaan nyt että tuleeko tästä ensimmäinen yritys/TJOTtailukierto (menkat alkoi eilen) vai odotetaanko suosiolla seuraavaa kiertoa. Löysinkin muuten parit muistiinpanot kalenterista ja muutaman viime kierron perusteella mulla on suht säännöllinen keskimäärin 31 päivän kierto. Sen mukaan kuun vaihteessa olisi hedelmällinen aika.. jännää..
Mä mietin myös tuota
yöheräilyä, mitenkähän sitä jaksaa.. esikoinen ei ole ollut mikään supervaikea tapaus nukkumisen suhteen, mutta heräilee vielä nyt kolmevuotiaanakin usein yöllä. Onneksi ne hormoonit auttaa alussa jaksamaan paremmin, ja jospa ainakin esikoinen sitten jo nukkuisi heräämättä.
Vema, hih, mä taas olen alkanut oikein toivomaan että joku kyselisi siitä pikkukakkosesta, saisin esittää viilipyttyä mutta samalla myhäillä partaani että mielessä on..
Tuostapa tulikin mieleeni, että kuinka avoimia olette vauvahaaveista lähipiirinne kanssa? Tietääkö ystävät, tai edes osa, tai perhe..? Vai onko asia vain sinun ja miehesi välinen? Meillä esikoista tehdessä ei kerrottu kenellekään muulle kuin yhdelle mun ystävälle, ehkä 8. raskausviikolla kerrottiin sitten perheille ja muille kavereille yms. Tällä kertaa olen miettinyt että olisi kiva jakaa asia useammankin ystävän kanssa jo yritysvaiheessa, eikä niin salailla. Olisi kiva jakaa tämä kuumeilu jonkun kanssa. Perheille en ehkä kertoisi tälläkään kertaa ennen kuin vasta sitten kun muutama viikko jo kasassa.