Kuumeilija, mutta ei kuitenkaan vielä yritystä. Onko muita?

Jee marjaana87! Pääsette pian jännäilemään :)

Mä en aikaisemmin (ennen synnytystä? nuorempana?) tiennyt mistään oviksesta, siis etten mitään merkkejä huomannut koskaan itsessäni, nykyään kyllä turvottaa ja juilii ja limoista huomaan kans. En ole koskaan tikuttanut ovista, mutta just siihen aikaan tulee noi oireet joka kierrossa, ja aika selviä tosiaan ovat.

En kyllä muista miten muhun olis vaikuttanut pillereiden lopetus aikoinaan.. paitsi että iho meni huonoksi. :( Fiinaliina toivottavasti sun hormoonihässäkkä laantuu pian ja kiertokin tasoittuis.

Aloitin foolihappokapseleiden syömisen nyt sitten kuitenkin, vaikka onkin masisolo vauvaprojektin suhteen. Kyllä mä luulen että tämä tästä tasoittuu..
 
Mä alotin myöskin noiden foolihappojen syönnin, niistä olikin just uusia tutkimustuloksia hesarissa, että kannattaa tosiaan aloittaa syöminen hyvissa ajoin, jo ennen raskautta!

Juu toivotaan, nyt on jo kulunu 34 pvää siitä kun lopetin pillerit. Tää stressaaminen tuskin auttaa, ku eikö sillon ne menkat just ''pakoile''.
Mä ajattelin alottaa nyt vähän lihastreenaamista niin on kroppa sit kunnossa kun/jos joskus raskaudun, synnytyksestäkin palautuu paremmin kun on timmit vatsalihakset. Mies saa tulla mukaan salille myös (meinaa vähän noi kesäherkut tarttua kiinni).
 
Hyvä te! Yhteinen liikuntaharrastus oliskin kiva.. meillä ei vaan oikein aikaa löydy kun ei ole lapselle hoitajaa "omasta takaa".

Tässä myös kiinnostava artikkeli tuosta foolihappolisästä; olisi todella ttärkeää aloittaa se jo hyvissä ajoin:
Foolihappolisä: halpa vakuutus

Mulla onkin positiivisempi mieli projektin suhteen, ja tuntuu kivalta tehdä jotain konkreettista sen eteen, siis syödä noita kapseleita. ;)
 
Fiinaliina: täälläki jumppaillaan ja lenkkeillään, että olis sitten hyvässä kunnossa ennen mahdollista raskautta. Mä olen ollut aina aivan kertakaikkisen mykistynyt vastasyntyneen ihanuudesta ja nyt kun vielä lueskellut aiheeseen liittyviäblogeja ja katellut kuvia, niin vauvakuume vaan kasvaa. Eilen perehdyin kestovaippailuunki ja nyyskin myös ruudun ääressä, kun katselin helenaisenvauvakuvia. Niiiiiiiiin ihania hetkiä tallennettu!
 
Mäkin oon seuraillut mm. sydänääniä ja vauvan tarina -sarjoja, ja se on aina yhtä koskettavaa kun äiti ja isi saa lapsensa enskertaa käsivarsilleen. Se tunne on varmaan jotain niiiin uskomatona! Paitsi hih, elinen jakso oli aika mainio kun mies pyörtyi kesken tuolisynnytyksen, kun miehen siis piti pitää naista ''sylissä'' oli kätilöllä aika puuha ottaa vauvaa vastaan ja kannatella äitiä.

Me ollaan myöskin miehen kanssa haaveiltu kaikesta mahdollisesta vauvakrääsästä mitä on sitten ihana ostella kun on meillekin pieni tulossa =)

Ja kolmikymppinen ihan huippulinkki tuo foolihappojuttu! Ja ootteko olleet yhteyksissä eri saleihin, nimittäin ainakin täällä Turussa monet salit tarjoavat ilmaisen lastenhoito mahdollisuuden. Lapset saa leikkiä keskenään ja pärjäävät mainiosti jos isi ja äippä reenailevat vaikka tunninkin verran, sekin jo riitää ajatusten nollaamiseen ja kunnon kohotukseen.
 
Olipas meidän ketju siirtynyt kauas, kaikki olleet kesälomalla?? :)

Omaan yrittämättömyyteen ei kuulu juuri uutta, tämän kierron päätettiin pitää vielä ehkäisyä, mutta voi olla että seuraavassa jätetään tosiaan pois. Siinä tapauksessa pääsisin jännäilemään joskus kuun vaihteen jälkeen. Sen verran että kävin gynen tarkastuksessa parin vuoden tauon jälkeen, ei mitään erikoista, kaikki hyvin, eli siitä on hyvä lähteä.

Mitäs muille pinolaisille kuuluu?
 
vähän kauaksi joutui juu, mä ain väliä kävin kurkkiis että joko joku on jotain kirjotellu, mutta hiljasta ollu:(

Meillä tää yritys on nyt siinä pisteessä, että mie kirjottelen tuolla esikkopinossa. Ekat menkat tuli 40 pvää pillereiden jälkeen ja nyt ollaan ensimmäisen oviksen korvilla, mikäli kierto tästä pian asettuis. Vauva saa tulla jos on tullakseen, kauheeta ressiä ei yrityksestä oteta, tärppää sitku tärppää.

Kävitkö kolmikymppinen ihan kunnallisen kautta vai yksityisellä tarkissa? Mä ajattelin myös tästä pikapikaa mennä, mutta en oo vielä päättäny satsaisko yksityiseen vai meniskö ihan vaan kunnalliselle. Haluis muutenki jutella tosta lapsenteosta...
 
Mäkin olen aina välillä käynyt täällä kurkkimassa muiden kuulumisia mutta todella hiljaista on ollu.. harmi :(

Itsellä on yrittämisen aloittamiseen vielä useampi kuukausi, huoh.. reilu neljä kuukautta. Onneks kesä sujui kiireisenä töiden suhteen niin kuumeilulle ei ole jäänyt niin paljoa aikaa. Nyt olen sitten palannut koulun penkille suorittamaan viimeisiä teoriaopintoja ennen viimeistä harjottelua. Toivottavasti nää kuukaudet menis nopsaan.

Mäkin kävin tässä tarkastuksessa juuri viime viikolla ihan tuota tulevaa vuotta ajatellen. Kävin kunnallisella kun ei oikein tällä hetkellä ole varaa tuohon yksityiseen. Oikein oli mukava lääkäri ja ihan rauhassa tutki. Kaikki näyttäisi olevan hyvin :) Papa-kokeessa tarvitsee vielä kyllä käydä.

Olisi mukava jos tänne saataisiin vähän enemmän keskustelua aikaan :)
 
Minä jo aloitin kirjoittelun tuolla pikkukakkos-ryhmässä, eka yrityskierto pyörähti käyntiin eilen.. Jännää.

Täytyykin käydä Fiinaliina sun kuulumisia kurkkimassa esikkopinossa.. ja vema toivottavasti kuukaudet tosiaan kuluu nopsaan. Mä olen haaveillut pari vuotta jo ilman yritystä.. onneksi aika kuluu ja se oikealta tuntuva hetkikin on viimein käsillä.

Mä kävin yksityisellä gynellä, anopin luotto-sellaisella :), en tosin puhunut raskaushaaveista varsinaisesti ettei mene anopin korviin. Joo joo eihän lääkärit saisi puhua, mutta ei noista koskaan tiedä. :) Jos tästä raskaudun niin ajattelin hoitaa kaiken mahdollisen kunnallisen kautta, taloudellinen tilanne sellainen täälläkin.
 
Heyyy! :wave: ilmoittaudun tännekin takas!
Mun vauvakuume on onnekseni ja epäonnekseni palannut :kieh: Harmi että täällä on tosiaan keskustelu vissiin niin paljon hyytynyt, ettei kohtalotovereita kohta löydy....ja naiset on siirtyny suosiolla siirtyny rehelliselle kuumeilupuolelle ;)

Mulla siis uudessa vakkarityöpaikassa uraa takana nyt reilun kuukausi ja arki alkaa tasottumaan. Ajatuksista on sijaa siis saanut taas toiveet ja kuumeilu pikkukakkosesta. Oikeastaan nyt mulla on eniten raskauden YRITTÄMISEN kuume :LOL:
Päätös on tehty (taas), että yritys alkaa joulu-tammikuussa paristakin syystä;
a) koeaika on silloin juuri loppunut
b) me halutaan tehdä viel yks isompi ulkomaanreissu (Euroopan ulkopuolelle) mun kesälomallani, ja se ei oikein onnistu, jos oon joko loppuraskaudessa tai pikkunyytin kanssa. Tai pikkunyytin kanssa se vielä onnistuisi jotenkin, mutta mukavinta olisi se matkustus keskiraskaudessa ;) kuitenkaan niin kauan emme pysty odottaa, että aloitettais yritys vasta ensi kesänä. Jos siis tammikuussa raskaudun, olisin mukavasti keskiraskaudessa ja elinvoimaisena kesäkuussa !

Näin meillä siis!
Mites muilla? :p
 
Heippa!

Minulla on aivan unohtunu tämä kirjottelu, kun sitä on muka niin kiireinen aina :D

Meillä mies siis ollu pitkään sitä mieltä, että toista ei tehdä. No nyt on alkanut jo puhelemaan vähän, että ehkä sitä voisi myöhemmin syksyllä laittaa yrityksen käyntiin. Minä oon niin innossani, etten meinaa pysyä enää housuissa :D Oon yrittäny vielä vähän puhua, että eikö vois heti, mutta vielä vähän empii. No..ei se auta kuin vähän odotella. :D
 

Yhteistyössä