"mimmi"
Punaviini kuuluu ruokajuomana joulupöytään. Ja saunan jälkeen saa ottaa oluen/siiderin. Saattaapa olla jopa terästettyä glögiä, hui kauhistus. Mutta ei humalassa olla.
No mun mielestä jos alkoholi aiheuttaa vaikka pieninäkin annoksina rähinöintiä tai vittuilua niin sitä ei pidä juoda lasten läsnäollessa lainkaan.Eikä sinänsä se alkoholin määrä ole minusta se pointti. Vaan se miten se saa ihmiset käyttäytymään.
Itselläni on äiti jolle ei pienikään tippa alkoholia sovi. Yksikin pullo kaljaa on sitä Ärinä, vittuilu ja riitely kaljaa. Joten toisaalta olen jo lapsesta oppinut "pelkäämään" yhtääkään humaltuneita ihmisiä. Pelkkä alkoholin haju ihmisessä aiheuttaa minussa turvattomuutta ja pelkään miten toinen reagoi mihinkin...
Niin siinä mielessä ymmärrän kyllä sen ehdottomuuden alkoholin suhteen lasten läsnäollessa, koska ymmärrän että lapsi huomaa muuttuneen käytöksen, on hämillään, varpaillaan koko ajan. Tuollainen rähinöitsijä perheessä vamasti myös muutenkin aiheuttaa säröjä lapsen perusturvallisuuden tunteeseen.
Siksi olisikin mielenkiintoista tietää, että suvut joissa ei edim tuota alkoholin kanssa reagoivaa rähinägeeniä ole, että alkoholin vaikutuksen alaisena ollaan aina osattu olla turvallisia vanhempia, nii onko heidän suvun lapsila sellaista samanlaista vaistomaista pelkoa humaltuneisiin. Ja ne aikuiset joilla sitä pelkoa/varautuneisuutta ei ole, nii eiväthän he kai pysty mitenkään ymmärtämään sitä lapsen pelkoa, ja miten vain se täysin alkoholiton joulu on hyvä joulu lapselle
Meillä ei ollu koskaan rähinäviinaa kotona joten en sillee oo pelänny. Mieskään ei rähjää ikinä päissään tai ole pahana joten sellasta pelkoa tuskin pojallakaan on. Suvuissakaan ei rähistä. Silti meillä on periaate että lapsen edessä ei humalassa olla. Ei se alkoholi näin ollen joulunakaan ole meillä pöyässä jokakäänteessä.Eikä sinänsä se alkoholin määrä ole minusta se pointti. Vaan se miten se saa ihmiset käyttäytymään.
Itselläni on äiti jolle ei pienikään tippa alkoholia sovi. Yksikin pullo kaljaa on sitä Ärinä, vittuilu ja riitely kaljaa. Joten toisaalta olen jo lapsesta oppinut "pelkäämään" yhtääkään humaltuneita ihmisiä. Pelkkä alkoholin haju ihmisessä aiheuttaa minussa turvattomuutta ja pelkään miten toinen reagoi mihinkin...
Niin siinä mielessä ymmärrän kyllä sen ehdottomuuden alkoholin suhteen lasten läsnäollessa, koska ymmärrän että lapsi huomaa muuttuneen käytöksen, on hämillään, varpaillaan koko ajan. Tuollainen rähinöitsijä perheessä vamasti myös muutenkin aiheuttaa säröjä lapsen perusturvallisuuden tunteeseen.
Siksi olisikin mielenkiintoista tietää, että suvut joissa ei edim tuota alkoholin kanssa reagoivaa rähinägeeniä ole, että alkoholin vaikutuksen alaisena ollaan aina osattu olla turvallisia vanhempia, nii onko heidän suvun lapsila sellaista samanlaista vaistomaista pelkoa humaltuneisiin. Ja ne aikuiset joilla sitä pelkoa/varautuneisuutta ei ole, nii eiväthän he kai pysty mitenkään ymmärtämään sitä lapsen pelkoa, ja miten vain se täysin alkoholiton joulu on hyvä joulu lapselle
Aika runsas setti yhden päivän aikana.mene meilläkin ruokaviinit, mut toi on jo aika,paha. Vai oliks vitsi?Me juodaan sivistyneesti seurustelujuomana alkoholia.
Aamupala me aloitetaan lämpimällä terästetyllä glokillä kera riispuuron,
kahvin jälkeen juodaan aina konjakit ja ruuan kanssa ensin kalat jolloin valkoviiniä ja sitten avataan punaviinit ja kinkku
ja kinkun jälkeen kahvit konjakilla
Pukkia odotellessa voi naukkailla pari kolmelasia terästettyä glökiä tai konjakkia
ja sanaoluet tietenkin saunassa ja saunan jälkeen
ennen nukkumaan menoa voidaan ottaa vielä parit konjakit jotta uni tulee paremmin.
Alkoholia voi käyttää sivistyneestikin
Mun vanhemmat tai suku ei ole mukiin sylkeneet koskaan, mutta ei myöskään ole mitään perseet olalla-jouluja vietetty.Siksi olisikin mielenkiintoista tietää, että suvut joissa ei edim tuota alkoholin kanssa reagoivaa rähinägeeniä ole, että alkoholin vaikutuksen alaisena ollaan aina osattu olla turvallisia vanhempia, nii onko heidän suvun lapsila sellaista samanlaista vaistomaista pelkoa humaltuneisiin.
Pystyn mä ymmärtämään lapsen pelon. Mutta mä en ole kyllä omissa lapsissani sellaista pelkoa havainnut. En, jos itse juon lasin-kaksi tai vaikka illan mittaan hissuksiin kolmannenkin.Ja ne aikuiset joilla sitä pelkoa/varautuneisuutta ei ole, nii eiväthän he kai pysty mitenkään ymmärtämään sitä lapsen pelkoa, ja miten vain se täysin alkoholiton joulu on hyvä joulu lapselle