Ei. Minä en ole pelännyt humalaisia. Eikä lapseni ahdistu tai pelkää, jos joku juo pari olutta.Eikä sinänsä se alkoholin määrä ole minusta se pointti. Vaan se miten se saa ihmiset käyttäytymään.
Itselläni on äiti jolle ei pienikään tippa alkoholia sovi. Yksikin pullo kaljaa on sitä Ärinä, vittuilu ja riitely kaljaa. Joten toisaalta olen jo lapsesta oppinut "pelkäämään" yhtääkään humaltuneita ihmisiä. Pelkkä alkoholin haju ihmisessä aiheuttaa minussa turvattomuutta ja pelkään miten toinen reagoi mihinkin...
Niin siinä mielessä ymmärrän kyllä sen ehdottomuuden alkoholin suhteen lasten läsnäollessa, koska ymmärrän että lapsi huomaa muuttuneen käytöksen, on hämillään, varpaillaan koko ajan. Tuollainen rähinöitsijä perheessä vamasti myös muutenkin aiheuttaa säröjä lapsen perusturvallisuuden tunteeseen.
Siksi olisikin mielenkiintoista tietää, että suvut joissa ei edim tuota alkoholin kanssa reagoivaa rähinägeeniä ole, että alkoholin vaikutuksen alaisena ollaan aina osattu olla turvallisia vanhempia, nii onko heidän suvun lapsila sellaista samanlaista vaistomaista pelkoa humaltuneisiin. Ja ne aikuiset joilla sitä pelkoa/varautuneisuutta ei ole, nii eiväthän he kai pysty mitenkään ymmärtämään sitä lapsen pelkoa, ja miten vain se täysin alkoholiton joulu on hyvä joulu lapselle
Juurikin näinAlkuperäinen kirjoittaja Meillä;30460924:Alkoholi ei kuulu joulupöytään eikä ole koskaan kuulunutkaan.
Parhaimmillaan alkoholin on runsaasti nauttina eli se kuuluu ns. pöydän alle!Ei kuulu joulupöytään.
Meillä alkoholi kuuluu jouluun. Itse tykkään punaviinglögistä - vaikka se onkin aika tujua. Aterialla on viinit & oluet tarjolla, samoin saunakaljat ja ruoan jälkeen konjakkia tms. Noissa joissain aiemmissa viesteissä määrät kuulostivat hiukan suuremmilta kuin meillä. Mutta ei meillä lasketa, kukaan ei varmaan halua esiintyä humalassa, kun sitä meillä on aina pidetty huonona. Alkoholia nautitaan niin kaikissa oman sukuni perheissä ja kyläpaikoissa kuin miehenkin suvussa.Eikä sinänsä se alkoholin määrä ole minusta se pointti. Vaan se miten se saa ihmiset käyttäytymään.
Itselläni on äiti jolle ei pienikään tippa alkoholia sovi. Yksikin pullo kaljaa on sitä Ärinä, vittuilu ja riitely kaljaa. Joten toisaalta olen jo lapsesta oppinut "pelkäämään" yhtääkään humaltuneita ihmisiä. Pelkkä alkoholin haju ihmisessä aiheuttaa minussa turvattomuutta ja pelkään miten toinen reagoi mihinkin...
Niin siinä mielessä ymmärrän kyllä sen ehdottomuuden alkoholin suhteen lasten läsnäollessa, koska ymmärrän että lapsi huomaa muuttuneen käytöksen, on hämillään, varpaillaan koko ajan. Tuollainen rähinöitsijä perheessä vamasti myös muutenkin aiheuttaa säröjä lapsen perusturvallisuuden tunteeseen.
Siksi olisikin mielenkiintoista tietää, että suvut joissa ei edim tuota alkoholin kanssa reagoivaa rähinägeeniä ole, että alkoholin vaikutuksen alaisena ollaan aina osattu olla turvallisia vanhempia, nii onko heidän suvun lapsila sellaista samanlaista vaistomaista pelkoa humaltuneisiin. Ja ne aikuiset joilla sitä pelkoa/varautuneisuutta ei ole, nii eiväthän he kai pysty mitenkään ymmärtämään sitä lapsen pelkoa, ja miten vain se täysin alkoholiton joulu on hyvä joulu lapselle
Meidän joulupöytäämme ei alkoholi kuulu ollenkaan. Juomme ruuan kanssa vettä.Alkuperäinen kirjoittaja sädekehän kiillotusta;30460843:Juotteko ruuan kanssa viiniä ym.
Olen aina luullut että tuo "tissuttelu" tarkoittaa vauvan maidonjuontiä äitinsä rinnasta.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;30467387:No ruoan kanssa maitoa mutta joulun ajan illat meneekin sitten mukavasti tissutellessa.