Kuuluuko kassatädin tervehtiä aina asiakasta?

"äiti88"
Kuuluu. Jos ei tervehdi, en menetä yöuniani. Niinkuin jotkut muut tuntuu tekevän.

Oikeesti, ihmisten pitäisi päästä vähän helpommalla yli näistä elämän suurista vastoinkäymisistä. Eikä vaahdotaan ympäri kyliä, lehtiä ja netin keskustelupalstoja että "kuppa siwan kassa ei tervehtinyt perjantai illalla klo. 20.34 kun kävin ostamassa papiljotin pidikkeitä ja kissanruokaa vaan MINUN piti tervehtiä ensin!!!111 "
 
kassatäti
Kyllä kuuluu. Mutta toisaalta ei välttämättä tarvi loukkaantua, jos ei kassatäti tervehdikään. Usein käy nimittäin niin, että asiakas ei vain jostain syystä kuule sitä tervehdystä ja olettaa, että kassatäti ei tervehtinyt.
 
pikkki
Mun mielestä kaupan kassan kuuluu tervehtiä jokaista asiakasta vaikkei asiakas tervehtisi häntä takaisin eikä niin, että kassatäti tervehtii vasta sitten kun asiakas on sanonu hei (ja niille asiakkaille jotka ei häntä älyä ensin tervehtiä ei puhu mitään muuta ku ostoksien loppusumman). Näin siis meidän lähikaupan myyjä toimii eikä näe tavassaan mitään asiatonta.

Olenko yksin mielipiteeni kanssa?
Vastaan aloitukseen lukematta ketjua...

Minun mielestäni EI tarvitse tervehtiä jokaista.

Tiedän omasta kokemuksesta että pieni osa asiakkaista (ehkä 1%) on sellaisia että ne eivät katso edes kassamyyjää päin, ei vilkaisua, ei mitään kontaktia.
Jos tuollaiselle sanoo hei, ei hän sitä kuule kun on niin omassa maailmassaan eikä mukana tilanteessa.

Osa näistä "virkoaa" siihen kanssakäymiseen ja silloin voi sanoa viiveellä hei, osaa herää vasta kun sanoo summan.

Mä en ymmärrä miksi asiakas joka ei edes vilkaise kassahenkilöä kohti, haluaa välttämättä sen tervehdyksen huudettavaksi jonnekin suuntaan.
 
kassatäti
Vastaan aloitukseen lukematta ketjua...

Minun mielestäni EI tarvitse tervehtiä jokaista.

Tiedän omasta kokemuksesta että pieni osa asiakkaista (ehkä 1%) on sellaisia että ne eivät katso edes kassamyyjää päin, ei vilkaisua, ei mitään kontaktia.
Jos tuollaiselle sanoo hei, ei hän sitä kuule kun on niin omassa maailmassaan eikä mukana tilanteessa.

Osa näistä "virkoaa" siihen kanssakäymiseen ja silloin voi sanoa viiveellä hei, osaa herää vasta kun sanoo summan.

Mä en ymmärrä miksi asiakas joka ei edes vilkaise kassahenkilöä kohti, haluaa välttämättä sen tervehdyksen huudettavaksi jonnekin suuntaan.
Jos kassahenkilö huutaa sen tervehdyksen johonkin suuntaan, eikä asiakas kuule tai vastaa, keneltä se on pois? Eihän se tervehdys mitään maksa.
 
  • Tykkää
Reactions: fjonga
Myyjän kuuluu tervehtiä asiakasta ja asiakkaan kuuluu tervehtiä myyjää. Myös sana "kiitos" kuuluu sekä asiakkaan että myyjän sanavarastoon. Tai siis pitäisi kuulua.

Olen kuitenkin törmännyt molempiin: typeriin myyjiin ja typeriin asiakkaisiin. Mielestäni molemmat samalla viivalla typeryydessään.
 
[QUOTE="Kiki";29266732]Kaikki ei taida olla yhtä täydellisiä asikaspalvelijoita,kuin sinä fjonga.
Missä tämä kauppa on, onko teillä toista kauppaa alueella?[/QUOTE]

Se ei ole täydellisyyttä jos tervehtii jokaista asiakasta välittämättä siitä tervehtiikö asiakas takaisin.
 
pikkki
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;29267712:
Jos kassahenkilö huutaa sen tervehdyksen johonkin suuntaan, eikä asiakas kuule tai vastaa, keneltä se on pois? Eihän se tervehdys mitään maksa.
Sellainen asiakas ei selkeästi halua että häntä tervehditään. Minun tehtäväni asiakaspalvelijana on palvella asiakkaita yksilöinä, ei harmaana massana.
Mun mielestä ei tarvitse "pakottaa" tai painostaa tervehtimään, jotkut myös kärsivät sairauksista jotka aiheuttavat vaikeuksia ihmiskontakteissa ja siksikään en näe tarpeelliseksi tyrkyttää ja painostaa sitä kontaktia, jos asiakas niin selkeästi sitä välttelee.

Voi olla että tässä tapahtuu "lukuvirheitä" aina satunnaisesti, mutta ihmisiä siinä ollaan kassahihnan kummallakin puolen ja minusta on erittäin ylimielistä tarttua niinkin pieniin virheisiin, ainakin kirjallisen palautteen muodossa.

Yritän aina kassalla ollessani lukea tilannetta, en tyrkytä kuittia väkisin jos asiakas vaikuttaa siltä ettei sitä halua, en juttele jos asiakas vaikuttaa siltä ettei häntä se kiinnosta.
Jne.
 
pikkki
Se ei ole täydellisyyttä jos tervehtii jokaista asiakasta välittämättä siitä tervehtiikö asiakas takaisin.
Olet mielestäni kyllä todella kapeakatseinen asiakaspalvelussa, mikä on yllättävää kun alalla kerran olet.

Eihän jokainen myyjä voi jokaisessa liikkeessä JOKAISTA asiakasta muutenkaan tervehtiä.
Herranen aika, jos asiakkaita käy päivässä vaikka sen 2000 kappaletta, niin siinä on aika monta nuppia jotka jää tervehtimättä ja se on aivan täysin ok.

Silloinkin täytyy myyjän käyttää sitä pelisilmää ja yrittää tervehtiä ja huomioida ne jotka sitä aidosti kaipaavat, mutta kaikille on turha tarjota samaa kaavaa.
 
Olet mielestäni kyllä todella kapeakatseinen asiakaspalvelussa, mikä on yllättävää kun alalla kerran olet.

Eihän jokainen myyjä voi jokaisessa liikkeessä JOKAISTA asiakasta muutenkaan tervehtiä.
Herranen aika, jos asiakkaita käy päivässä vaikka sen 2000 kappaletta, niin siinä on aika monta nuppia jotka jää tervehtimättä ja se on aivan täysin ok.

Silloinkin täytyy myyjän käyttää sitä pelisilmää ja yrittää tervehtiä ja huomioida ne jotka sitä aidosti kaipaavat, mutta kaikille on turha tarjota samaa kaavaa.
Eräässä työpaikassani käy illan aikana jopa 2500 asiakasta. Kaikkia en joudu yksin palvelemaan, mutta tervehdin jokaista joka kassalleni/asiakaspalvelupisteelleni tulee. En tervehdi kaikkia ohikulkijoita, mutta silloin jos asiakas ottaa katsekontaktin niin nyökkään tai tervehdin. Ei mun kieli siitä halvaannu.
 
aasiakas
Kuuluu tervehtiä. Lisäksi itseäni ärsyttää suunnatomasti jos kassa juoruaa edellisen asiakkaan kanssa, kun vetelee niitä mun ostoksiani. Sillä hetkellä minä olen se asiakas ja edelliselle sanotaan heipat vaikka olis kuinka tuttu. Olin aikanaan pitkään kiireapulaisena ruokakaupassa ja tämä oli niitä perussääntöjä. Asiakkaana tervehdin aina ja sanon myös kiitos ja hei lähtiessä.
 

Yhteistyössä