Kuuluuko äidin näyttää "äidiltä"

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
ulkonäöllisesti ? Tuntuu että usein katsotaan "pahasti " jos pitää huolta itsestään ja pukeutuu nuorekkaasti ja arvostellaan sen mukaan onko hyvä vai huono äiti.

"hmm"
Joo, ehdottomasti. Maripaita ja löysät verkkarit ja tukka ponnarille. Mielellään lisäkilojakin.
Paidassa pitäisi olla jonkinasteisia ruokajäämiä tai edes jauhoja.

Minua on aina katsottu mammaporukoissa kieroon kun oon melkeinpä nuorin äiti joka käy lasten kanssa perhekahviloissa jne. Muut pitkälle yli 30v. Olen tatuoitu ja lävistetty.
Nyt raskaana ollessa en jaksa laittaa hiuksia enkä muutakaan, ja hiusmallikin kasvanut tommoseksi tätipolkaksi. Nyt oon varmaan enemmän stereotypinen mamma tuulipukuineni kaikkineni ;)

Mä en tiedä, minkä näköinen on nainen, joka näyttää vain äidiltä.

Minä tykkään pukeutua, vaikka se saattaa tarkoittaa myös muutakin kuin tälläytymistä. On hauska leikitellä vaatteilla. Tänään minulla oli muuten normaalit vaatteet mutta jalassa punaiset kumisaappaat. Se oli minulta leikittelyä. Tykkään myös laittautua, mutta ennen kaikkea haluan olla siistin näköinen, en homssuinen.

Homssuisia äitejä näkee kyllä jonkun verran.

miltä näyttää "äiti" ? ei meikkiä, feikkicrocsit & tuulipuku aina päällä varmaankin.. mie henk.koht. suosin kopisevia korkkareita, menen usein puistoonkin meikit naamassa, käytän pitkää nahkatakkia, olen tatuoitu jne.. eikä miun persettä kaiva, jos joku ns "tuulipuku mamma" mulkoilee pahasti. se, ettei näytä äidilliseltä ei tarkoita että on huono äiti!

"muok". on miulakin toki ulkoilupuku, sellainen tyyliini sopiva musta/harmaa ja lähipuistoon kehtaan mennä meikitäkin, mutta esim. kauppareissulla tai keskustassa jos poiketaan puistoon miula saattaa olla huulipunaa naamassa & violetit nyörisaapikkaat jaloissa...

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Pitää näyttää siltä mistä itse tykkää. Jotkut tykkää nuorekkaasta menosta ja heillä on samanlaiset vaatteet ja kampaukset kuin teini-ikäisillä tyttärillään. Jos se on heistä hyvä, niin ok. Minä itse verhoudun mieluummin peittävämpiin vaatteisiin, sillä en tykkää pukea monia kerroksia vaatteita päällekkäin, jotta saa pintaa riittävästi piiloon.

Mua ärsyttää sama homma.
Oon parikymppinen ja tykkään laittautua. Sitten katsellaan pitkin nenän vartta kun keinutan lapsia puistossa meikit naamassa.
Tiedät sitten kun olet väsynyt kolmekymppinen, joka muistaa vielä ajat kun on ollut hyvännäköinen ja jaksanut laittaa itseään.. *katkeraa puhinaa*

No ei vain. Kyllä minäkin vielä joskus jaksan, harvemmin vain enää kauppaan tai puistoon.

"äiti"
Mun kaveripiiriin ei kuulu oikein niitä äidinnäköisiä. Eniten äidiltä näyttää ne semmoiset vanhapiikat, jotka ei oikeasti ole kenenkään äitejä. Muut kaikki pitää huolta itsestään, etenkin neljäkymppiset äidit haluaa näyttää hyvältä.

Mä en tiedä, minkä näköinen on nainen, joka näyttää vain äidiltä.

Minä tykkään pukeutua, vaikka se saattaa tarkoittaa myös muutakin kuin tälläytymistä. On hauska leikitellä vaatteilla. Tänään minulla oli muuten normaalit vaatteet mutta jalassa punaiset kumisaappaat. Se oli minulta leikittelyä. Tykkään myös laittautua, mutta ennen kaikkea haluan olla siistin näköinen, en homssuinen.

Homssuisia äitejä näkee kyllä jonkun verran.
En tiedä kyllä minäkään....Omasta mielestäni näytän naiselle ja äidille vaikka päälläni olisikin jotain muuta kuin se tuulipuku.

"mie"
ulkonäöllisesti ? Tuntuu että usein katsotaan "pahasti " jos pitää huolta itsestään ja pukeutuu nuorekkaasti ja arvostellaan sen mukaan onko hyvä vai huono äiti.
Tuli vielä mieleen, että miksi sinusta tuntuu, että muut katsovat sua "pahasti"? Itse en kyllä huomaa, että katsovatko muut puistossa olevat mammat mua "hyvästi" vai "pahasti". Että onko kyseessä enimmäkseen vaan liian vilkas mielikuvitus? Oletko itse taipuvainen seurailemaan muiten vaatetusta ja luokittelemaan heidät sen mukaan?
Ja toho arvosteluun: onko joku tullut oikein sanomaan, että sinä olet varmaan kamala äiti kun käytätä korkkareita ja meikkaat? Vai luuletko vaan, että muut ajattelevat tällä tavalla? Itselleni ei ainakaan ole kukaan vielä kommentoinut minun äitinä olemisen taitoja sen mukaan, onko mulla verkkarit vai korkkarit......

mammara
Tiedät sitten kun olet väsynyt kolmekymppinen, joka muistaa vielä ajat kun on ollut hyvännäköinen ja jaksanut laittaa itseään.. *katkeraa puhinaa*

No ei vain. Kyllä minäkin vielä joskus jaksan, harvemmin vain enää kauppaan tai puistoon.
Mä olen 32 mutta en todellakaan ole väsynyt ja vanha! Oon nainen parhaassa iässä.

Laitan kyllä itseäni enkä johonkin lähtiessä näytä tämän ketjun tarkoittamalla tavalla stereotyyppiseltä äidiltä. Tosin en ole ajatellutkaan että äidin pitäisi näyttää suttuiselta (kuten tässä nyt kai tarkoitetaan), ei kukaan mun kaveriäideistäkään näytä... Oon aika hoikka, tykkään pukeutua, meikata, tukka on hyvin (koska on niin lyhyt että on aina hyvin) ja mulla on tatuointeja (jotka eivät kai äidille sovi, heh). Mutta se on kyllä iän myötä tapahtunut, että voin lähteä lapsen kanssa aamulla ulos leikkipuistoon ilman meikkiä, vähän huonommissa vaatteissa ja istua sitten huoletta hiekassa. 25-vuotiaana en olisi poistunut kotoa mihinkään ilman meikkiä&hiusten laittoa, itsetunto ei antanut myöden. En kyllä katso ketään nenänvartta pitkin, ei ole mitään syytä.

"vieras"
[QUOTE="hmm";24593912]Joo, ehdottomasti. Maripaita ja löysät verkkarit ja tukka ponnarille. Mielellään lisäkilojakin.
Paidassa pitäisi olla jonkinasteisia ruokajäämiä tai edes jauhoja.[/QUOTE]

Maripaitoja näki tosiaan paljon leikkipuistoissa joku 5 vuotta takaperin :D Nyt mammalook on lasten vaatemuotia mukaileva; joku uusretro pipo ja kahisevat housut.

"minä"
Jos mun mieheltä kysytte niin hän vastaa että joo.

Niin ja ennen kuin alatte vauhkoon että se vaan mielisteli mua niin kerron: olen homsuinen äiti, olen urheilullinen äiti, olen jakkupukuäiti ja olen myös farkkuäiti. Miten milloinkin. Uskalla olla. Voin surutta lähteä homssuisena kauppaa ja tiedän että mut lokeroidaan saman tien elämääni kyllästyneksi kotiäidiksi. Silti arkena vedän päälleni usein jakkupuvun tai muuta sen tapaista - olen johtavassa asemassa miehisessä firmassa ja tekemisissä ulkomaalaisten asiakaiden kanssa.

Kroppani ei ole täysin kuosissa, mutta ei täysin elähtänytkään. Tosi varmasti hompsu-päivinä se siltä näyttää kun vedän miehen fleece-takin päälleni ja ne crocksit. Mitäs sitten? Mies vaan tokas kerran että ihana kun sä näytät oikealta äidiltä ;)

"mie"
[QUOTE="vieras";24594001]
[/QUOTE]

tälläiasessä vaatetuksessa en ole vielä ketään noissa meidän puistoissa nähnyt?!! Onko tällä tavalla pukeutunut ja laittautunut äiti sit nyt huono vai hyvä? :D

Ksantippa S.
Minä en ole koskaan meikannut, taidan olla siis syntynyt äidiksi. Tuulipuvussa minua ei kuitenkaan näe muualla kuin juoksulenkillä.

Joten meitä taitaa mahtua aika paljon sinne harmaalle alueelle mustan ja valkoisen väliin.

kateutta se vain on :)
Äitihän voi olla vaikkapa joku lähiön bubiruusu... Meitä ihmisiä nyt vaan on monen näköisiä ja kokoisia. Toiset ei vaan jaksa enää panostaa ulkonäköön ja niitä saattaa ketuttaa kun taas joku jaksaa, että siitä kieroon katsominen johtuu...

-
Jännää... itse meikkaan joka ikinen aamu, laitan tukan ja vaatteet on siistit ja puhtaat, eikä liikakilojakaan ole. Siltikään kukaan ei ole koskaan puistossa katsonut nenänvartta pitkin. Ehkä ap:tä katsotaan jostain muusta syystä pahasti... vai liekö tuo vaan oman pään jekkuja? Vai haluaisitko. että muut äidit olisivat jollakin tavalla sinulle kateellisia?

Yhteistyössä