Kuuluuko äidin näyttää "äidiltä"

• Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
...Mulle tulikin tästä ketjusta mieleen kun sanoin miehelle että sormet syyhyää päästä pihatöihin sitten uudella talolla niin ukko vaan tokasi että "kyllä sä saatat olla aikamoinen näky jossain punaisessa mekossa, nahkasaappaat jalassa ja raivaussaha kädessä siellä pistämässä puskaa kumoon"...

Vaikka siis ei, en mä aina pukeudu tosiaan tuolla tavalla :D Mulla oli silti tosi hauskaa tuon mielikuvan kanssa jonka mies sai.

"Liila"
[QUOTE="Kop";24594422]Ei äitiys mitenkään määrää mun pukeutumista vaan tilanteet. Joskus jaksaa laittaa hiukset kunnolla ja meikata, lähikauppaan mennessä en jaksa kyllä vaivautua. Tähän syynä on myöskin se, että välttelen turhia kemikaaleja, enkä aina viitsi sen vuoksi meikata. Jos menen lapsen kanssa ulkoilemaan, niin laitan mieluiten käytännölliset vaatteet, eikä siinä ole mielestäni mitään äitimäistä, se nyt vaan on järkevää. En mä viitsi jonkun huvittavan periaatteen takia palella nahkarotsissa jossain leikkikentällä.[/QUOTE]

Juuri näin, minäkin kannatan tilannepukeutumista. Ihmisten yhteen muottiin lokeroimisessa ei ole mitään järkeä.

Mä olen tottunut, että aina joku tuijottaa mitä tahansa teetkin tai miten olet pukeutunut. Nykyään kun on lapsi mukana niin tulee enemmän vanhemmilta ja nuoremmiltakin ihmisiltä ihastelevia hymyjä, jotka on kohdistettu lapselleni. :D

Tasan KERRAN olen törmännyt noin saman ikäisen lapsen äitiin kuin omanikin, ja se äiti katsoi mua jostain syystä tosi pahasti ja kateellisen näköisenä.
Uskon kyllä, että se johtui siitä, että se äiti luuli kaikkien mun pikkusisarusten joita mulla oli kuusi kappaletta omani lisäksi ruokakaupassa mukana olevan omiani. :D

"Liila"
Mä olen tottunut, että aina joku tuijottaa mitä tahansa teetkin tai miten olet pukeutunut. Nykyään kun on lapsi mukana niin tulee enemmän vanhemmilta ja nuoremmiltakin ihmisiltä ihastelevia hymyjä, jotka on kohdistettu lapselleni. :D

Tasan KERRAN olen törmännyt noin saman ikäisen lapsen äitiin kuin omanikin, ja se äiti katsoi mua jostain syystä tosi pahasti ja kateellisen näköisenä.
Uskon kyllä, että se johtui siitä, että se äiti luuli kaikkien mun pikkusisarusten joita mulla oli kuusi kappaletta omani lisäksi ruokakaupassa mukana olevan omiani. :D
Ja taas mielikuvitus laukkaa. Ehkäpä se äiti luuli, että toimit lastenvahtina sille lapsikatraalle. Ei hän välttämättä edes tiennyt, että sinäkin olet äiti.

kysymys
Minulla kanssa useampi lapsi ja usein luullaan siskoksi, pari lasta jo isompia kuin itse :)

"vieras"
Tjaa, enpä ole ajatellut miltä äidin pitäisi näyttää. Itse en jaksa enkä ehdi meikata, ulos lähetään usein miten melkoisella vauhdilla. Sitä paitsi, nyt imetys kuukausina olen hikoillut kuin pieni eläin, joten tuskinpa ne meikit ois kovin paikoillaan pysynytkään. Miten jotkut ehtii meikata ja miten sen meikin saa pysymään siellä mihin se on tarkoitettu vai olenko ainoa joka hikoaa ja jolla on kädet täynnä heti aamusta?

terv. homsuinen äiti

"akka"
Kuuluu näyttää äidiltä,kuunnella äideille sopivaa musiikkia ja pukeutua soveliaaksi.
Kun minä olen kohta viiskymppinen,kuuntelen metallimusiikkia,pukeudun mustiin ja välttelen muita äiti-ihmisiä,sitä ei hyvällä katsota.(katsottaiskin hevillä) :D

4näiti
mul o mont tyylii..välil lökä'rit,tukka ponnarilla ja tennarit jalas :D mut välil farkut,muodikas takki ja meikit..ja sit taas on se juhlavampi tyylikin..arkisin e´n juuri meikkaa koska näytän ihan hyvält ilmankin..puistois emme käy.

[QUOTE="Liila";24594561]Ja taas mielikuvitus laukkaa. Ehkäpä se äiti luuli, että toimit lastenvahtina sille lapsikatraalle. Ei hän välttämättä edes tiennyt, että sinäkin olet äiti.[/QUOTE]

Oma vauvani oli silloin kuukauden joten kyllä hän varmaan tajusi munkin olevan äiti.
Kerran käytin lastani päivystyksessä ja mulla oli mun 11v pikkusisko mukana ja hoitajat luulivat hänen olevan myös mun lapsi. Korjasin kyllä, että täti kyseessä. :D

Ilmeisesti näytän ikäistäni paljon vanhemmalta.

:)))
mä ihmettelen sitä että laittautuvat äidit valittaa että heitä katsotaan nenän vartta pitkin. Mutta samalla itse katsovat niin tuulipuvuissa olevia.

Eli annetaanko ihmisten olla erilaisia, kukin parhaaksi katsomalla tavalla. Vaatteet tai tyyli ei vähennä kenenkään äitiyttä :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree ja zenn
Loukkaavaa!

Ihan oikeasti, luokitteletteko te ÄIDIN ulkonäöksi sellaisen laittautumattoman, itsestään huoltapitämättömän ihmisen?

Ei taaskaan mitään välimuotoa? Aina ei jaksa eikä aina ole pakkokaan jaksaa, mutta ei mun mielestä oikeuta tekemään mitään johtopäätelmiä tuosta 'pitkin nenänvartta' katsomisesta, että ainoastaan homssuinen ulkonäkö on äidillistä. Että ollaan muka sitä mieltä että ei saa laittautua tai sitten että laittautuva on vimpan päälle laittautunut ja suuri enemmistö siinä keskivaiheilla ei taaskaan tiedä mihin kategoriaan kuuluu. Vaikka se suuri enemmistö ei kyllä taida piitata yhtään...

Yhteistyössä