Kuulumisia ..

Hölmölän-iita

Aktiivinen jäsen
30.04.2005
2 294
0
36
Hölmölän-iita piipahtaa kotvan.

Tänään, vihdoin on ollut hyvä päivä taloasian suhteen, edistystä hieman.Paperit alkaneet edes hieman menemään eteenpäin, toukokuussa tulee jo kaksi pitkää raskasta vuotta täyteen homeen tultua ilmi. Meillä on siis hometalo, home sweet home, etten sanoisi, kirjaimellisesti.

Mies, voi hyvin, käy yhä kontrolleissa aika ajoin, mutta tilanne hyvä. Hänellä oli 2 vuotta sitten imusolmukesyöpä, mikä onneksi saatiin selätettyä. Kasvain on yhä luun sisällä, mutta ei ole aktivoitunut, kyseinen syöpä uusiutuu yhtä helposti kuin lähtee poiskin.Stressaava uusiutumisen pelko siis seuraa arkipäivissämme.

Lapset voivat mainiosti, ihania maaliman menoa ajattelevia juttukavereita.Mainio tunne, kun voi jutella lastensa kanssa kaikenlaisista asioista, kuinka paljon nuo pikkuihmiset ajattelevatkin.

Veeti 8v sanoi tuossa joululomalla kun juteltiin kahdestaan pitkä tovi: "äiti, minä tiedän , että isi olisi voinut kuolla, se syöpä sana tarkoittaa sitä." Tästä asiasta ei silloin puhuttu lapsille sillä sanalla, olivat silloin niin pieniä, etteivät vielä tajunneet mikä isillä hätänä. Tuona iltana koin suurta ahdistusta, katsoin poikaa josta näin hurjan pelon, häpeän kun myönsi pelkonsa, itkua yritti pidättää. Halasin ja sanoin, että niin, niin siinä olisi voinut käydä, mutta isi voitti sen sairauden. Minulla kyyneleet valui pitkin poskea ja kerroin kuinka hieno asia on kun uskaltaa kertoa peloistaan ja kuinka se auttaa omaa oloaan. Siihen poika "äiti, on minulla käynyt aika hyvä tuuri , kun minulla on sinä ja isi. "

Hometalo meinaa viedä minulta voimat kokonaan, se valtava kaipuu kotiin, lasten ikävä kotiin, omaan pihaan ja se kaikki. On kaamea tunne menettää koti. Koitan ajatella, tätä kestää aikansa, ei tämä taistelu voi loputtomiin kestää"-ajatuksilla, mutta silti olen välillä aivan lamaantunut. Tiedän kuinka minun pitäisi jaksaa taistella, mutta yhtäkkiä olenkin kuin kone, mikä toimii kun on pakko.

Pari päivää sitten yhtäkkiä huomasin toisella kaksosistamme , Pinjalla, oudon surullisen katseen katsoessaan minua, kun minä katsoin häntä takaisin , hän noloontui. Sanoi " äiti rakastan sinua." Lapsetkin varmasti huomaavat suruni ja pelko paistaa läpi. Touhuamme yhdessä , askartelemme ja sen sellaista, mutta varmasti he huomaavat hymyn takaa, että äitin ajatukset on muualla.

Voi että miten kaipaan hetkeä , kun ...niin, no elämään kuuluu murheita , iloja , suruja...luulinko , että tätä elämää katsellaan ruusunpunaisinlasein päivästä päivään. En luullut, mutta silti kaipaan hetken huilitaukoa, time out.

Siltikin tämän valtavan taakan kanssa, se rakkaus mikä vallitsee ympärilläni, lasten silityksissä, jutteluissa, miehen katseessa, teoissa, pienissä arkiasioissa, saa minut jatkamaan tätä taistelua, taistelua elämän kanssa.

Tarkoitus ei ollut kirjaa kirjoittaa... Mutta..

Alkuperäinen kirjoittaja Uuni:
:hug: Voimia koko perheelle. Lapsista saa hurjasti voimaa jaksaa :)
Eräällä tuttavaperheellä menossa hometalo-oikeudenkäynti myös, todella kurjaa.

Kiitos, sitä ei voi uskoa miten tämä vie voimat, koitat vaan painaa päivästä toiseen, kuin duracellpupu, ettei vaan tarvisi ajatella...koska vääjäämättä ajatukset alkaa pyörimään tässä, ahdistavassa asiassa.

Sitä usein yön hiljaisina hetkinä huomaa istuvansa lamaantuneena ja huutaen hiljaa itselleen päänsisällä "mitä mun pitää tehdä, miten mä kestän, miten meidän perhe selviää". Kunnes havahdut, mikään ei muutu, aikaa kuluu .

Sääliä en täältä hae, jokaisella meillä on omat murheemme elämässämme, niiden kanssa on pakko taistella.

Miten te asutte nyt? Onko teillä vuokrakoti, määräaikainen (näihin kaikkiinhan on ne omaisuusrajat, sitä vaan mietin kun meilläkin on). Siis lähinnä, että onko teillä nyt vakituinen paikka missä olla?

Anteeksi, varallisuus taitaa olla oikea sana. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en voi muuta sanoa kuin... voimia ja siunausta eläämäänne.. teillä on se jokin mikä monelta puuttuu...rakkaus.. .. nöyrä asenne elämän iloihin ja suruihin..

Kiitos, miehen sairaus ja moni moni seikka elämässä on tehnyt hyvin nöyrän, tosin kyllä meilläkin välillä paukutellaan huolettomina henkseleitä jos oikein pitkän ajan menee hyvin, mutta siitä hyppy maan pinnalle on tullut niin hurjalla rytinällä liiankin monta kertaa jo, että ei osaa enään odottaa kauheasti hyvää elämältä. Sitä tottuu ajatukseen, että aina on jokin suuri murhe mustana pilvenä päällämme. Sen kanssa vaan pitää osata keksiä "pelisäännöt", miten sitä vastaan taistellaan, välillä hampaat irvessä itku silmässä ja välillä todeten sen vaan kuuluvan tähän hetkeen.

Itse en koe mitään tyydytystä siitä , että on olemassa ihmisiä joilla asiat paljon pahemmin, vaan päinvastoin ahdistun siitä kaikesta murheesta mitä kaikkialla on. Kuten aiemmin kirjoitin , jokaiselle on ongelmansa , halusimme tai emme.

** muoks, pahemmin, ei paremmin.. *

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Miten te asutte nyt? Onko teillä vuokrakoti, määräaikainen (näihin kaikkiinhan on ne omaisuusrajat, sitä vaan mietin kun meilläkin on). Siis lähinnä, että onko teillä nyt vakituinen paikka missä olla?

meillä oli määräaikainen vuokra-asunto vuoden, jonka jälkeen piti taas etsiä uusi vuokra-asunto. Pahimmillaan maksoimme kolmesta asunnosta, asuntolainaa , vuokraa määräaikaisesta ja sitten uuden vuokra-asunnon vuokrat. Oli pakko ottaa tämä asunto, vaikka määräaikainen oli vielä voimassa, koska tämä olisi muutoin mennyt toisille.

Tämä asunto on nyt vakituinen, missä voidaan asua niin pitkään, kuin on tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja Some Kind Of Biatch:
Mä yritän ajatella niin, että ihmiselle ei anneta enempää kuin mitä se kestää. Mun kohdallani se tuntuu pitävän jokseenkin paikkansa. Ehkä sunkin. :hug:

Kyllä, näin minäkin ajattelen, pakko tässä on olla jokin "idea" miksi jatkuvalla syötöllä tätä tulee..ikäviä isoja murheita.

Mutta eräänä päivänä havahduin siihen uskomattomaan onnentunteeseen, kuinka hyvä meillä on olla yhdessä, se olo oli "taivaallinen " kun katsoin perheemme touhuilua, yksi siellä toinen toisaalla leikkien, mies jääkiekkoa katsellen ( : D ) tätä minä olen aina halunnut, rakastavan tavallisen elämän.

Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:

meillä oli määräaikainen vuokra-asunto vuoden, jonka jälkeen piti taas etsiä uusi vuokra-asunto. Pahimmillaan maksoimme kolmesta asunnosta, asuntolainaa , vuokraa määräaikaisesta ja sitten uuden vuokra-asunnon vuokrat. Oli pakko ottaa tämä asunto, vaikka määräaikainen oli vielä voimassa, koska tämä olisi muutoin mennyt toisille.

Tosi hyvä, hienoa. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
hitsi että joillekin kertyy vastoinkäymisiä. :( jaksuja. :hug: ihana perhe kun jaksaa silti porskuttaa yhessä eteenpäin. :heart:

Niin, tätä se elämä on ...välillä sitä ihmettelee miten sitä jaksaa...todella havahtuu, että hitto me ollan hengissä , koko perhe.

Mutta kai sitä on vaan vastoinkäymisten kautta huomannut , että lopulta kuitenkin ne väistyy kun vaan pystyy pitämään itsensä kasassa, ja jos ei niin sitten hakee apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:

Tosi hyvä, hienoa. :flower:

Kyllä , pidän tästä, tämä tuntuu lähes kodilta <3

Teidän perheestä huokuu suunnaton rakkaus. Joutuuko miehesi lopun ikäänsä käymään kontrolleissa? Todella vittumaista, että jäi sinne luun sisään se! Voimia ja kaikkea hyvää teille kaikille.

Teidän perheestä huokuu suunnaton rakkaus. Joutuuko miehesi lopun ikäänsä käymään kontrolleissa? Todella vittumaista, että jäi sinne luun sisään se! Voimia ja kaikkea hyvää teille kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmsti joutuu, tai no hyvä juttu että pidetään huolta, tsekataan tilanetta aika-ajoin.

Kiitos, kyllä mä alan itsekkin vihdoin uskomaan, että kyllä tässä perheessä on pirunmoista poweria, rakkautta ja haastetta. No, elämän mausteita, välillä ehkä vähän liikaakin.

http://www.youtube.com/watch?v=0F_mt5616no

"Kutsut sitä nyt kun aika on mennyt
Huudat sen perään mitä ei ollutkaan
Kaikki on jo poissa; aika ja minä
Kivinen tiesi vain jäljelle jäi

refrain:
Ai ai, se palaa
Aina mieleeni uudestaan
Ai ai, ja salaa
Päästän irti ja hengähdän

Elämä jonka valitsit on vaikea kantaa
Suunta jota pidät on raskas pitää