Kuulovammaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonokuuloinen itsekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on toisessa korvassa tosissaan huono kuulo, mut ei se ole minua häirinny elämässä. Ei työssä eikä missään muussakkaan. Ainoa se että automaattisesti vältän sitä että mulle puhuttais puolikuuron korvan puolelle, joskus tullu hassuja tilanteita ko olen kääntyny kuunteleen :D Ehkä tuon korvan takia mie olen niin kova ääninen ite... :ashamed:

Sinällään ei ole mitään kuulovammaa todettu, mutta 11x putkitus on tehnyt tehtävänsä lapsena. On tietty korkea ääni, mitä en kuule, esim. soittoääniä on hankala valita että varmasti sen kuulisin. Samaten jos joku puhuu hiljaa selkäni takana, en kuule sitä ellen käännä korvaa sinnepäin.

Minä syntyin kuulovammaisena, toisessa korvassa ei kuuloa ollenkaan. en ole kokenut että se minua olisi paljon rajoittanut, paitsi armeijan jätin sen vuoksi käymättä. opiskelen hammaslääkäriksi toista vuotta tällä hetkellä..

Minulla on kuulovamma pienestä pitäen ja käytän siksi kuulolaitteita molemmissa korvissa ja pärjään niillä, mutta olen koko elämäni kokenut syrjäytymistä. Siksi olen nyt 20v. toimistotyöstä loppujen lopuksi opintovapaalla kohta 3v. ja mietin vielä mitä isona tekisin. Mulla tosin loppuu opintovapaata vuoden lopussa ja kauhulla mietin tarttisko palata takaisin työhön, koska valmistumisen jälkeen ei ole mitään takeita löytää uutta työpaikkaa tai mitään yritystä tällaisena aikana ja vielä huonommin minunlaiselle ihmiselle, koska en varmasti kelpaa työmarkkinoille kuuloni vuoksi. Muutenkin on kovat vaatimukset, että täytyy olla täysin terve, älykäs, kaunis ja nuori, blaa, blaa...

Yhteistyössä