Kuulostaako teistä tekosyyltä?

On puhuttu jo pari viikkoa kavereiden kanssa yhdestä pikku shoppailureissusta, ilman lapsia.
Nyt kävikin ilmi, ettei eräs lähde mukaan, kun ei voi olla "niin kauaa" (viitisen tuntia) erossa vauvastaan. Vauva tuolloin 5½kk ja korvikevauva.

Mun mielestä kuulosti tekosyyltä. Olis sanonut ihan suoraan vaan, ettei ole rahaa tai ei halua lähteä meen kanssa, olis ollu paljon reilumpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
On puhuttu jo pari viikkoa kavereiden kanssa yhdestä pikku shoppailureissusta, ilman lapsia.
Nyt kävikin ilmi, ettei eräs lähde mukaan, kun ei voi olla "niin kauaa" (viitisen tuntia) erossa vauvastaan. Vauva tuolloin 5½kk ja korvikevauva.

Mun mielestä kuulosti tekosyyltä. Olis sanonut ihan suoraan vaan, ettei ole rahaa tai ei halua lähteä meen kanssa, olis ollu paljon reilumpaa.
että oikein korvikevauva, ja joo ihan hyvin voi olla että ei halua olla erossa vauvastansa, mikä siinä nyt on omituista?
 
Olkoon todellinen syy mikä hyvänsä, miksei hän saisi vain jäädä pois reissulta? Jos ei vaan huvita lähteä, muttei halua loukata kavereita ja siks sanoo noin, koska tottahan tuokin voi olla. Pienen vauvan äidillä voi mieli muuttua tuollaisen asian suhteen monta kertaa, ymmärrän ihan hyvin.
 
vieras
Ei kai toi mikään tekosyy ole. Mun ystävä ei esim. raaski jättää vauvaansa pitkäksi aikaa edes sinne isän hoiviin. Hän kyl myös imettää joten parin tunnin reisulla häl tuli rinnat kipeiksi pelkästä maidosta.
 
vieras neljän äiti
meillä sen verran pitkä matka kauppoihin,et nuorimmaiseni taisin jättää jo ennen ristiäisiä 1,5kk:na isin kanssa kotia. Nelisen tuntia olin poissa ja oli vielä TISSIVAUVA... Pumppasin vain maitoa pulloon ja ne kyl pärjäs. Itellä se suurin ikävä tulee!
 
noh
Lohikäärmeen kysymykseen vastaus: minusta ihan hyvä nyrkkisääntö on, että tunti per ikäkuukausi vauva voi ongelmitta olla äidistä erossa. Tutun isän seurassa vähän pidempäänkin, kun kuitenkin kaikki kotirutiinit on kohdallaan, ja osa ajasta menee nukkuessa yms.
 
vierrras
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
isälleen hoitoon?
no en jättäisi minkään ikäistä, korkeintaan joo voisi olla n.3v niinkuin onkin.
toinen muksu nytten 4kk oli 2kk kun ensimmäistä kertaa jätin heidät ja puolentunninpäästä piti kotiin palata kun eivät muka pärjänneet......
 
armaselain
Ei kuulosta tekosyyltä, ymmärrän ihan hyvin.
Ja tuo hoitoasia riippuu tietysti ihan täysin siitä, minkälaisia isä ja vauva on, ja ovatko olleet kahdestaan minkä verran.
 

Yhteistyössä