Kuulostaako teistä tekosyyltä?

noh.. ymmärtäisin jos kyse olis ihan muutaman viikon ikäisestä, mut nyt on pian 6kk vanha ja pullosta saa juomaa niin ehkä ymmärrystä ei ihan samalla tavalla riitä..

mut mä oonki huono äiti kun itsellä se ei olisi kovinkaan tuottanut ongelmia. olisin vain nauttinut ystävien seurasta rauhassa ja palannut kotiin hyvillä mielin. lapsella oli kuitenki paras mahdollinen "seurana"

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
no mun mielestä sä olet ilkeä kaveri, kun et sulata jhänen tahtoa, jää hän mistä syystä tahansa pois, onneksi minun kaverit ei ole heti hyökkäämässä, jos en pääsekkä.
Sit olen ilkeä kaveri, mut olis sanonut syyn ihan suoraan. Enkä mä häntä kohtaan hyökkää, kyselinpä vaan mielipiteitä täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
isälleen hoitoon?
Minä jättäisin ja olen "jättänytkin" mieheni hoitoon aika pienenkin vauvan, mies hoiti vauvaamme yhtä lailla, en siis pysty enää muistamaan milloin se ensi kerran tapahtui.

Mutta onko nyt kyse siitä, että ap:tä ottaa päähän, ettei kaveri

a) halua olla pois vauvansa luota viittä tuntia vai
b) se, että kaveri keksi sen tekosyyksi ettei tarvitse lähteä shoppaamaan

Oli kumpi hyvänsä, jos kaveri ei halua lähteä se on hänen asiansa, ei kenenkään muun tarvitse ymmärtää tai olla samaa mieltä siitä. Edelleen olen myös sitä mieltä, että kaveri ei ehkä halua turhaan loukata ystäviään, eikä se ettei tällä kertaa lähde mukaan tarkoita, ettei koskaan ystäviensä kanssa halua mitään tehdä.

vieras
No ei kai tässä olekkaan kyse siitä etteikö vauva voisi olla isällään ja pystyisi olemaan isänsä hoidossa viisi tuntia. Kyse onkin enemmän siitä pystyykö äiti vielä olemaan erossa vauvasta viisi tuntia :) Onko kyseessä vielä ensimmäinen pidempi ero ja onko lapsikin vielä esikoinen?

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
[Mutta onko nyt kyse siitä, että ap:tä ottaa päähän, ettei kaveri

a) ei ota päähän b) ottaa päähän, koska oli aluksi mukana suunnittelemassa sitä reissua, mutta ei voi sanoa todellista syytä.

Jos ihan oikeasti haluaisi lähteä, niin lähtisi sitten vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
: minusta ihan hyvä nyrkkisääntö on, että tunti per ikäkuukausi vauva voi ongelmitta olla äidistä erossa. .
Eli yli 5-kuinen vois olla sen viitisen tuntia.
No jos onkin kyse äidistä?
Jep, tämä oli mulla kans pointtina. Eihän se siis mitään auta, jos ap kerää tilastotietoa täältä tai ohjekirjoista, jos äiti ei halua lähteä, sen pitäs olla ihan ok ilman että kukaan siitä ottaa nokkiinsa.

a) ei ota päähän b) ottaa päähän, koska oli aluksi mukana suunnittelemassa sitä reissua, mutta ei voi sanoa todellista syytä.

No toi on ihan ymmärrettävää, että harmittaa jos toinen peruu. Mutta kai sitä saa mielensä muuttaa? Ja onhan se niinkin, että vauvan kanssa shoppaaminen on vähän erilaista kuin ilman vauvaa :)

vieras

Ai viis tuntia vauvan kans kaupoilla? Joo.. todella rentouttavaa. Ehkä se luuli pystyvänsä oleen erossa viis tuntia, mut myöhemmin huomas ettei pystykkään. Olitteko ihan alunperin jo suunnitelleet noin pitkää shoppailu aikaa?

mjau
mä en raaskinut olla erossa alle vuoden ikäisestäni kuin kampaajareissujen mitan eli parisen tuntia. olisin ottanu vaavan mukaan enkä olis nauttinu humputella huvikseen ilman sitä kaupungilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Ai viis tuntia vauvan kans kaupoilla? Joo.. todella rentouttavaa. Ehkä se luuli pystyvänsä oleen erossa viis tuntia, mut myöhemmin huomas ettei pystykkään. Olitteko ihan alunperin jo suunnitelleet noin pitkää shoppailu aikaa?
No tuota.. mä olen kyllä ollu puolivuotiaan kanssa viis tuntia kaupungilla, ei ollut mulle ongelma ollenkaan (juu,juu vauvat on erilaisia ja äidit kans).

Oltiin jo alunperin suunniteltu toi aikataulu, koska lähdetään toiselle paikkakunnalle.

Hänen sanomansa syy voi kyllä olla ihan todellinenkin. Eivät kaikki mielellään jätä vauvaa tunneiksi, riippumatta siitä imettääkö vai eikö. Jos vauva on enimmäkseen ollut äitinsä hoidossa, ei hän välttämättä tyydy "pelkästään" isäänsä.
Ja olisiko sinusta oikeasti mukava, että jos te olette sopineet shoppailureissusta naisten kesken, että hän ottaisi vauvan mukaan ja reissu saattaisi mennä hyvin pitkälti vauvan ehdoilla?

Hei
Meillä pojalla ikää kohta myöskin 5½kk.Ollaan käyty ostoksilla hänen kanssaan, eihän se mitään järin rentouttavaa ole, en mä ainakaan osaa ja pysty rauhassa mitään kattella...
Ainakaan ittelle...

Mutta tuohon alkuperäseen...
Ihmetyttää jotenki tämä "jätän lapsen isälle hoitoon" :O
Siis täh! Hoitoon... Meillä mies kyllä on ollu pojan kanssa kaksin ku oon käyny kampaajalla tai kaupassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
[Ja olisiko sinusta oikeasti mukava, että jos te olette sopineet shoppailureissusta naisten kesken, että hän ottaisi vauvan mukaan ja reissu saattaisi mennä hyvin pitkälti vauvan ehdoilla?
No miten sen nyt ottaa...
Puolivuotias on niin helppo tavallaan ottaa mukaan, että kun sen pitää kylläisenä ja kuivissa vaipoissa, niin se on pitkälti tyytyväinen, pari kivaa lelua mukaan. Tai siis mun vauva oli.
Kyllä me tehtiin yhden kaverin kanssa saman oloinen reissu, kun meen muksut oli noin puolivuotiaita.

Hei
Niin se kaverin syy voi hyvinki olla ihan tosi...Kyllä mullaki nimittäin venähti kampaajalla aikaa yhdestä puoli kuuteen asti... Ja meinas olla jo lopussa itellä hoppu pois :LOL:

Voi tosiaan olla että alussa tuo reissu kuulosti ihan sopivalta mutta sitten lähemmin ajateltuna aika alko tuntumaan liian pitkältä...

Millonka tuo aikataulu on lyöty lukkoon?

vieras
No tuota.. mä olen kyllä ollu puolivuotiaan kanssa viis tuntia kaupungilla, ei ollut mulle ongelma ollenkaan (juu,juu vauvat on erilaisia ja äidit kans).

Oltiin jo alunperin suunniteltu toi aikataulu, koska lähdetään toiselle paikkakunnalle.
No tosi kiva sulle, mä en kyl olis nauttinut shoppailu reissusta meidän babyn kans. Missähän sitä voi vaihtaa vaipat? Voi nyt se Oskari tuskastuu? Nyt Oskarin on nälkä? Katotko Oskaria kun käyn pukukopissa? Jne.. äiti the viihdeautomaatti.

niin ja
mulla myös eräs ystävä veti herneet nenään ku en halunnut lähteä leffaan hänen kanssaan ilman 5kk ikäistä vauvaani koska hän itse kärsi lapsettomuudesta. halusi siis nähdä vain minut eikä vauvaani... Ja sanoi sitten että oon itsekäs pa.ka joka yrittää esittää jotain vaikka hyvin pystyis olee ilmanki lasta kaupungilla. Mä satuin imettämään vielä silloin ja musta olis ollu tosi ahdistavaa jättää lapsi niin pienenä hoitoon, tai siis mun mielestä niin pienenä. Kyllä mun mielestä äitillä on oikeus päättää milloin on valmis jättämään lapsen hoitoon ja miksi ajaksi. Kumminki on joutunu itse sen reilut yhdeksän kk odottomaan vauvaa niin kyllä kavereidenki pitää sen verran jaksaa odottaa...

vieras
[Ja olisiko sinusta oikeasti mukava, että jos te olette sopineet shoppailureissusta naisten kesken, että hän ottaisi vauvan mukaan ja reissu saattaisi mennä hyvin pitkälti vauvan ehdoilla?
Puolivuotias on niin helppo tavallaan ottaa mukaan, että kun sen pitää kylläisenä ja kuivissa vaipoissa, niin se on pitkälti tyytyväinen, pari kivaa lelua mukaan. Tai siis mun vauva oli.
Kyllä me tehtiin yhden kaverin kanssa saman oloinen reissu, kun meen muksut oli noin puolivuotiaita.
niin.sun vauva oli :D
auta armias jos mun pitäs shoppailla 5h meidän 5kuisen kanssa,joka ei tasan tarkkaan istu rattaissa 15min pitempään huutamatta hereillä ollessaan. :eek:

Hei
Meillä taas poika viihtyy aikansa mut jossain vaiheessa alkaa tuskastuttaa ja pitää päästä syliin tai mönkimään jonnekkin...

Minkälainen tää sun kaverin vauva on?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä oon sit varmaan outo, välillä suorastaan ihanaa päästä vauvasta eroon muutamaksi tunniksi... nyt varmaan joku tulee sanomaan huonoksi äidiksi
No miksi ihmeessä? Täähän vain kertoo sen, et me ihmiset ollaan erilaisia eikä siksi pitäisi olettaa et kaikki toimis samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No tosi kiva sulle, mä en kyl olis nauttinut shoppailu reissusta meidän babyn kans. Missähän sitä voi vaihtaa vaipat? Voi nyt se Oskari tuskastuu? Nyt Oskarin on nälkä? Katotko Oskaria kun käyn pukukopissa? Jne.. äiti the viihdeautomaatti.
No puolivuotiaalle vaihtaa vaipat ihan missä vaan. Mä olin puolivuotiaan kanssa koko päivän ulkoilmahuutokaupassa ja sillä oli rattaat mukana ja rintareppu. Ihan hyvin meni sekin päivä.

Onko mun vauva jotenkin outo tai epänormaali? :|

Tässä nyt on kuitenkin olennaista se, ettei sun kaveri halua tehdä niin. Meidän muiden kokemukset vauvallisista tai vauvattomista shoppailureissuista ei sitä asiaa muuta. Tottakai sulla on oikeus tunteisiisi, pettymykseen ja muuhun, mutta ei kukaan voi sanoa, että kaverisi nyt olisi kovin epäreilu tässä asiassa. Kai asian nyt voisi antaa olla, ja odottaa, että kaveri itse on valmis lähtemään joskus toiste.

se riippuu kyllä hyvin pitkälti puolivuotiaasta. Kuopukseni ei ainakaan ollut helppo mukaanotettava.

Yhteistyössä