Kuulostaako teistä tekosyyltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuota.. mä olen kyllä ollu puolivuotiaan kanssa viis tuntia kaupungilla, ei ollut mulle ongelma ollenkaan (juu,juu vauvat on erilaisia ja äidit kans).

Oltiin jo alunperin suunniteltu toi aikataulu, koska lähdetään toiselle paikkakunnalle.
No tosi kiva sulle, mä en kyl olis nauttinut shoppailu reissusta meidän babyn kans. Missähän sitä voi vaihtaa vaipat? Voi nyt se Oskari tuskastuu? Nyt Oskarin on nälkä? Katotko Oskaria kun käyn pukukopissa? Jne.. äiti the viihdeautomaatti.
No puolivuotiaalle vaihtaa vaipat ihan missä vaan. Mä olin puolivuotiaan kanssa koko päivän ulkoilmahuutokaupassa ja sillä oli rattaat mukana ja rintareppu. Ihan hyvin meni sekin päivä.

Onko mun vauva jotenkin outo tai epänormaali? :|
Vähän vaikea sanoo näin vähillä tiedoilla, mutta tuskin sun vauva on mitenkään epänormaali. Kyllä mäkin oon menny puolvuotiaan kanssa vaikka ja missä mutta miten nämä nyt liittyy siihen, mitä sun kaveri haluaa tehdä??

Hei
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä oon sit varmaan outo, välillä suorastaan ihanaa päästä vauvasta eroon muutamaksi tunniksi... nyt varmaan joku tulee sanomaan huonoksi äidiksi
No se että äiti saa rentoutua välissä ei tee susta huonoa äitiä!

Ite olen pojasta ollu erossa oisko jotain 5 tai 6 kertaa pisimmillään 4½tuntia...
Poika kyllä pärjää hyvin isänsä kanssa, siitä ei ole huolta. Mutta itellä menee tissit kipeeks ja ikävä tulee ;( :LOL:

Oon kyllä ihan ajatellu että tässä joku päivä mentäisiin toiselle paikkakunnalle ostoksille, mies jäisi pojan kanssa sisareni luokse ja me "tytöt" lähettäisiin kaupungille... En osaa jotenki "shoppailla" pojan kanssa ku ei osaa keskittyä, onko muilla käyny tämmöstä? :O

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
[Ja olisiko sinusta oikeasti mukava, että jos te olette sopineet shoppailureissusta naisten kesken, että hän ottaisi vauvan mukaan ja reissu saattaisi mennä hyvin pitkälti vauvan ehdoilla?
No miten sen nyt ottaa...
Puolivuotias on niin helppo tavallaan ottaa mukaan, että kun sen pitää kylläisenä ja kuivissa vaipoissa, niin se on pitkälti tyytyväinen, pari kivaa lelua mukaan. Tai siis mun vauva oli.
Kyllä me tehtiin yhden kaverin kanssa saman oloinen reissu, kun meen muksut oli noin puolivuotiaita.
Niin... Ajattelin vaan, kun alunperin ilmeisesti kuitenkin sovitte ns. naisten kesken meiningistä eikä äidit ja lapset reissusta. Ja kyllähän puolivuotias voi olla "tavallaan helppo" mukana, jos hän vaan saa ajallaan itsensä kylläiseksi, nukutuksi, viihtyy autossa/vaunuissa, joku häntä viihdyttää jne. Tai sitten voi olla, että hän ei ole ollenkaan helppo vaikka kuka tekisi mitä. :xmas:

vieras
No puolivuotiaalle vaihtaa vaipat ihan missä vaan. Mä olin puolivuotiaan kanssa koko päivän ulkoilmahuutokaupassa ja sillä oli rattaat mukana ja rintareppu. Ihan hyvin meni sekin päivä.

No mistä ihmeestä sä nyt heitit et vauva on epänormaali. Mähän vain ilmaisin, et shoppailureissu meidän Oskarin kanssa ei olis ollut mulle mitenkään nautinnollinen. Ja mun mielestä esim. vaipanvaihto aiheuttaa kyl jonkinlaisen ongelman, ei sitä nyt missä tahansa kahvilanpöydässä vaihdeta.

Emmää tiedä... voihan se olla ettei halua olla vauvasta erossa?
Mutta jos syy on joku muu niin miksei sit vois sanoa sitä; vaikka ei vaan huvittais lähtee.
Mä en ollut innokas shoppaileen ( vaatetta ) vuosiin lasten jälkeen kun oli liikaa painoa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä oon sit varmaan outo, välillä suorastaan ihanaa päästä vauvasta eroon muutamaksi tunniksi... nyt varmaan joku tulee sanomaan huonoksi äidiksi
No kun mä oon se tän palstan toinen huono äiti. :ashamed:
Munkin mielestä se on ihanaa välillä, vaikka mä imetän vieläkin.
Ja näistä lauseista vois sit vetää sellaisen johtopäätöksen, "et kyllä se äiti on ihan kamala kun ei osaa nauttia omasta ajasta ja raaski jättää vauvaa isällensä hoitoon", "ystävien petturikin vielä ". Ihan hirveitä äitejä! Not.

Lily t
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
[
Minkälainen tää sun kaverin vauva on?
Iloinen, nauravainen, aika helppo. Ainakin, mitä mä oon nähnyt (noin kerran viikossa näen).
Meidän vauva kaikkien mielestä oli niin helppo ja muutenki ihana mutta kävivät tyyliin aina kylässä kun oli vasta herännyt yms...
Eivät siis nähneet asian oikeaa laitaa

Mulla nyppii lähtee jonnekki ihan siitä syystä ettei mulla oikeesti ole kunnon rintaliivejä (imetysliivejä) :(

Niin
No tuota.. mä olen kyllä ollu puolivuotiaan kanssa viis tuntia kaupungilla, ei ollut mulle ongelma ollenkaan (juu,juu vauvat on erilaisia ja äidit kans).

Oltiin jo alunperin suunniteltu toi aikataulu, koska lähdetään toiselle paikkakunnalle.
No tosi kiva sulle, mä en kyl olis nauttinut shoppailu reissusta meidän babyn kans. Missähän sitä voi vaihtaa vaipat? Voi nyt se Oskari tuskastuu? Nyt Oskarin on nälkä? Katotko Oskaria kun käyn pukukopissa? Jne.. äiti the viihdeautomaatti.

Itse olen vaihtanut vaippoja monet kerrat ihan rattaissa/vaunuissa tai auton penkillä. Jos mukelo on hermostunut istumaan tai makaamaan, olen kantanut kainalossa tai rintarepussa. Ei mulla ole ollut hankaluuksia kierrellä kauppoja vaikka koko päivä koska tahansa lasteni kanssa. (Noita on nyt kolme, 1,5- , 3,5- ja 5,5-vuotiaat tällä hetkellä. Nykyisin jätän keskimmäisen pois pidemmiltä reissuilta.)

[. Ja mun mielestä esim. vaipanvaihto aiheuttaa kyl jonkinlaisen ongelman, ei sitä nyt missä tahansa kahvilanpöydässä vaihdeta.
Pehmustettu matkahoitoalusta mukaan ja siihen päälle kertis liberosuoja (tai rasu), kosteuspyyhkeellä pärjää muutaman tunnin reissun, vaikka olis kakkavaippa.
Vaikka auton takapenkillä voi vaihtaa vaipan (omalla autolla oltiin kuitenkin menossa).

Nää on näitä juttuja, mitkä toiset pitää ihan iisinä, toisille tuottaa pään vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lily t:
[
Mulla nyppii lähtee jonnekki ihan siitä syystä ettei mulla oikeesti ole kunnon rintaliivejä (imetysliivejä) :(
No niitä saa kaupasta, mut ne on ihan turhat. En mä ainakaan käytä sellaisia, ihan tavis rintsikat mulla on. Mut jos ajattelit tätä mun kaverin perumista, niin hän ei imetä, että ei voi johtua rintsikoista tää juttu. :D

vieras
Pehmustettu matkahoitoalusta mukaan ja siihen päälle kertis liberosuoja (tai rasu), kosteuspyyhkeellä pärjää muutaman tunnin reissun, vaikka olis kakkavaippa.
Vaikka auton takapenkillä voi vaihtaa vaipan (omalla autolla oltiin kuitenkin menossa).

Nää on näitä juttuja, mitkä toiset pitää ihan iisinä, toisille tuottaa pään vaivaa.
Jep. Mutta kyllä noidenkin toteutukseen täytyy nähdä vaivaa. Palata sinne autolle vaihtamaan vaippaa, keskeyttää kaupassa asiointi jos lapsi ei täritä odottaa vaipanvaihtoa niin kauan et pääsis kaupasta ulos, rahaata mukana ties mitkä varoitoimivälineet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
[. Ei mulla ole ollut hankaluuksia kierrellä kauppoja vaikka koko päivä koska tahansa lasteni kanssa. (Noita on nyt kolme, 1,5- , 3,5- ja 5,5-vuotiaat tällä hetkellä. Nykyisin jätän keskimmäisen pois pidemmiltä reissuilta.)
Ihanaa, että täällä on joku muukin, joka ei koe ongelmaksi liikkua lähes yhtä normaalisti lasten kanssa kuin ennen niitäkin.

vieras
[. Ei mulla ole ollut hankaluuksia kierrellä kauppoja vaikka koko päivä koska tahansa lasteni kanssa. (Noita on nyt kolme, 1,5- , 3,5- ja 5,5-vuotiaat tällä hetkellä. Nykyisin jätän keskimmäisen pois pidemmiltä reissuilta.)
Ihanaa, että täällä on joku muukin, joka ei koe ongelmaksi liikkua lähes yhtä normaalisti lasten kanssa kuin ennen niitäkin.
No täytyykö niiden nyt sitten kokea syyllisyyttä tai huono äiti syndroomaa, jotka ei saa nautintoa lasten kanssa suoritettavasta ostosmaratonista?

Voi HALOO. Mielestäni mäkin kerroin, että olen ihan liikuskellut lapseni kanssa vaikka missä, mutta se nyt ei liity millään tavalla tähän alkuperäiseen keskustelun aloitukseen. Teidän kohdalla oli kyse naisten shoppailusta, yhtäkkiä se muuttui vauvaporukan shoppailuksi.

Ja asiasta toiseen keskusteluun täällä, miksi ap suhtauduit ihan toinen ääni kellossa toisessa keskustelussa olleeseen samantyyppiseen tilanteeseen: joku mietti, miksei kaveri halunnut tulla jollekin kutsuille ja sinä olit sitä mieltä, että "ihan ok, jollei sitä vaan huvita jne, kiva kun ilmotti kuitenkin". Mikset voi antaa oman kaverisi vain jäädä pois ilman, että sitä tarvii puhki analysoida?

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
[Ja asiasta toiseen keskusteluun täällä, miksi ap suhtauduit ihan toinen ääni kellossa toisessa keskustelussa olleeseen samantyyppiseen tilanteeseen: joku mietti, miksei kaveri halunnut tulla jollekin kutsuille ja sinä olit sitä mieltä, että "ihan ok, jollei sitä vaan huvita jne, kiva kun ilmotti kuitenkin". Mikset voi antaa oman kaverisi vain jäädä pois ilman, että sitä tarvii puhki analysoida?
No se nyt on ihan eri asia jos on ekaksi mukana järkkäämässä yhteistä reissua ja sit ei tulekaan mukaan kuin, että saa kutsun joillekin epämiellyttäville (?) kotikutsuille ja heti kättelyssä ilmoittaa, ettei ole odotettavaa, että tulee paikalle.

En minäkään koe ongelmaa lasten kanssa liikkumisessa, MUTTA jos on sovittu että mennään naisporukalla, ehkä hän ajatteli, että se ei ole enää sama juttu, jos hän ottaa sinne vauvan mukaan. Ja olisiko se oikeastikaan enää teille sama juttu?

Lapsia on monenlaisia
Ainakaan meidän esikoinen ei viihtyny tuossa iässä pätkääkään vaunuissa, jos oli hereillä, ei huolinut tuttia ja nukkui max 30min putkeen. Että raskas olis hänen kanssaan tuollainen reissu ollut, oli sen verran jo iso, etten olis rintarepussa jaksanut tuntikausia kantaa - ei olis varmaan viihtynytkään. Ja ryömi jo, joten ei nyt paikoillaan pysynyt. Että jos kaverisi lapsi on tuon mallinen, ymmärrän kyllä hyvin ettei mukaansa ainakaan ota.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
[Ja asiasta toiseen keskusteluun täällä, miksi ap suhtauduit ihan toinen ääni kellossa toisessa keskustelussa olleeseen samantyyppiseen tilanteeseen: joku mietti, miksei kaveri halunnut tulla jollekin kutsuille ja sinä olit sitä mieltä, että "ihan ok, jollei sitä vaan huvita jne, kiva kun ilmotti kuitenkin". Mikset voi antaa oman kaverisi vain jäädä pois ilman, että sitä tarvii puhki analysoida?
No se nyt on ihan eri asia jos on ekaksi mukana järkkäämässä yhteistä reissua ja sit ei tulekaan mukaan kuin, että saa kutsun joillekin epämiellyttäville (?) kotikutsuille ja heti kättelyssä ilmoittaa, ettei ole odotettavaa, että tulee paikalle.
Jep, ihan eri asia. Ihan pilalle menee nyt reissu, kun yks suunnittelemassa ollut peruu. Sä et siis vaan voi hyväksyä, ettei sun kaveris halua lähteä ja yrität saada täältä tukea sille. Alan olla samoilla linjoilla tuon yhden harmaan kanssa, en mäkään lähtis sun kanssa yhtään mihinkään ja onneks mun ei tarvii. Hyvää yötä sulle.

vieras
Musta sulle on ihan turha edes kirjoittaa erilaisia näkemyksiä aiheesta. Koska sinusta ystäväsi perustelu olisi kuitenkin aina pelkkä tekosyy. Ainahan sä voit kysyä, et miksi et nyt oikeasti halua lähteä mukaan? Ja ystäväsi voi vastata siihen.

Maailmassa ei ihmiset todellakaan toimi samalla tavalla kuin sinä toimit tai valitse samalla tavalla, ei ne edes välttämättä ajattele samalla tavalla. Mutta ei tämä ero silti tee sinusta tai minusta yhtään sen huonompia ihmisiä.

kyllä minäkin olen liikkunut kolmen lapseni kanssa melko paljonkin. Mutta kuopukseni ei ollut vauvaiässä niitä vauvoja, jotka vaan napataan mukaan ja he ovat tyytyväisiä vaunuissa/ rattaiassa saatuaan ruokaa ja kuivan vaipan.
Kaksi vanhempaa lasta kulkivat kyllä vauvaiässä ihan näppärästi mukana.
Kuopus ei. Eikä automatkoilla, on vauvoja jotka nukkuvat autossa ja vauvoja, jotka eivät nuku autossa, eivät edes pitemillä matkoilla ja pimeässä.

Yhteistyössä