kuulkaas en kerro mittään faktoja,kerron lapsen käytöksen kerro sinä syy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv neptune
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv neptune

Vieras
lapsi 6v 7kk kiusaa toisia lapsia, etenkin pikkusiskoaan,kiusaa koko ajan,satuttaa jos silmä välttää. suuttessaan saattaa lyödä ja potkia aikuisiakin, vaatii jatkuvaa valvontaa etenkin ulkona ja yleisillä paikoilla, ja jos on muita lapsia.

mutta jos olemme kotona niin että ei ole muita lapsia,pikkusiskon ollessa vaikka mummolassa, lapsi on erittäin helppo,käyttäytyy 99.9% hyvin, siskon ollessa paikalla 90%huonosti.

olen siis huono kasvattaja kun aikuisten kanssa hänellä ei ole ongelmia mutta lasten kanssa/ollessa paikalla on.

Pitää muita lapsia uhkana itselleen. On varmaan ennen siskoaan saanut vähän liikaa jakamatonta huomiota. Silloin kun lapsen sisko on myös ympärillä, on myös tottakai muistettava kiinnittää huomiota tähän esikoiseen, ettei hän koe, että hän on muiden lasten läsnäollessa lähestulkoon ilmaa. Jos hän tuntee näin, niin hänhän koittaa hakea huomiota keinolla millä hyvänsä. Huonoa käytöstä ei saa palkita antamalla lapselle liikaa huomiota. Vaikka se huomio teidän puolelta olisi negatiivista, niin lapselle kelpaa sekin. Rangaistuksena on siis tehokkain jäähyy... Hyvää käytöstä taas tulee palkita suurella määrällä positiivista huomiota.

huomiohakua, huomiota on se negatiivinenkin huomio... Koittakaa enemmän viettää ns "laatuaikaa" pojan kanssa.

Jaa ei siinä sanottu onko tyttö vai poika :D oletan että poika...

no entäs sitten se kun eskarissakin on samat ongelmat? se on totta on saanut liikaa huomiota,aina, varmaan myös nykyään.

ei auta rangaistukset,eikä hyvästä palkitseminen,kehuminen,johdonmukaisuus. ja sitä laatuaikaa saa kyllä enemmän kuin keskimäärin lapset saa. joka päivä pelataan ja luetaan ja välillä leikitäänkin. ja tuo siskon kiusaaminen alkoi siskon lähtiessä konttaamaan.

ootko kysyny neuvolasta apua? Jos sillä on oikeasti joku "ongelma", joka vaatii ammatillisempaa paneutumista ku pelkkä huomion antaminen?

Voimia toivotan ja toivon että on ohimenevä vaihe.

ehdotan, että viettäisitte aikaa niin, että molemmat lapset mukana. Ja että molemmat saavat huomita vuoronperään. Palkita lapsi siitä, että osaa odottaa nätisti vuoroaan. Esimerkiksi muistipeli. Ja aina kun käyttäytyy huonosti, menettää vaikka vuoron. Tälläsiä oon itse tehnyt lasten kanssa ketkä ovat mustasukkaisia toisille lapsille. Palkita hyvästä käytöksestä ja toisinpäin. Mutta korostaa sitä palkitsemista. Ja palkitseminen on kehumista, yhdessä tekemistä tms.
Itse en kannusta viettämään aikaa pelkästään pojan kanssa heti, koska näyttää siltä, että siihen hän pyrkii huonolla käytöksellään ja jos se hänelle annetaan, hän kokee että kiukuttelemalla ja olemalla ilkeä muille lapsille, hän saa äidin huomion kokonaan itselleen.
En kyllä tiedä mitä kaikkea jo olet kerenyt kokeilemaan. Tiedän kyllä että on raskasta. Koita kuitenkin jaksaa. Useimmiten kuitenkin kärsivällisyys palkitaan!! tsemppia!! :D

Minä en usko, että lapsellasi on mitään erityistä psyykkistä ongelmaa. Teette vaan parhaanne korjataksenne lapsen käytöstä kotona, joka sitten toivon mukaan heijastuu päiväkotiinkin. Muistakaa tarttua jokaiseen positiiviseen asiaan lapsen käytöksessä ja palkita se, ja kertokaa lapselle jatkuvasti, kuinka kovasti hänestä välitätte. Huonosta käytöksestä vaan yksin jäähyylle. Älkää myöskään jääkö kantamaan kaunaa lapsen anteeksipyynnön jälkeen, vaan sitten taas aloitatte heti puhtaalta pöydältä, ja näytätte välittävän lapsestanne kuten ennenkin, vaikka pieni välikohtaus sattuikin. Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin!

Yhteistyössä