Kuukuppi vai kestositeet?

Jos pakko vaan yks valita ni kuppi, sit kestositeet. Itel sekakäytös kaikkia paitsi tamponit. Kestopikkuhousunsuojat on mun pelastus, valkovuoto tosi runsasta aina (ja varsinki raskaana), ni sais vaihtaa 5 kertaa päiväs pikkarit.. eikä kestä paikat jatkuvaa kertissuojaa...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja u:
Hormonikierukkaa tarkoitin, ja toivottavasti tosiaan katoais koko menkat samalla.... mutta jos ei nii niin toivottavasti kuppi toimii sen kierukan kanssa.
Entäs onko kenelläkään kokemusta mökkiolosuhteista? Siis mökkimökki, ei sähköjä eikä juoksevaa vettä....
Kyllä vaan, pelaa ihan hyvin! Saunanpadasta lämmintä vettä ja siellä huudon kupin, ensin huussissa tyhjennän ja sitten saunalle huuhtomaan.
Mä otan aina huussiin mukaan vettä. Lähtee aika hyvin, kun huljuttelee mukissa/kupissa, vaihtaa vaan pri kertaa veden, niin varmasti tulee puhdasta. Oon myös kuullut, että jotkut ottaa vesipullon ja lorottaa siitä niin, että saa kupin puhtaaksi.
Ja Lunetella on puhdistuspyyhkeet eli kaataa veren pois ja kuivaa vähän + desinfioi niillä pyyhkeillä.

Olipas tää ketju paisunut sillä aikaa kun kävin suihkussa yms. :D Mutta joo, uskoin sitten enemmistön mielidettä, ja tilasin kuukupin. Ja vielä varmuuden vuoksi sellaisen, jossa oli 6kk:n palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen. Ei musta ollut pahan hintainen kun miettii esim. siteitä... Ja eipähän tule sitten enää sitä roskaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppiina78:
Käy tutustumassa www.kuukuppikunta.net! Harjoittelu tekee mestarin.
Kivaa nähdä, että tänään on paljon kupittelijoita liikkeellä! :wave:
Tuo on kyllä hyvä sivusto. Mulla eka käyttökerta vähän epäilytti pääsenkö koskaan sinuiks kuppini kanssa, mut tuolta sai tosi hyvät vinkit. Seuraavan kerran sit kokeilin hieman viisaampana ja heti lähti sujumaan. On mulla kertiksiä hätävarana, mut muuten en kyllä vaihtais niihin enää.

Alkuperäinen kirjoittaja shiver:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Hmm, eli äänet taitaa mennä aika pitkälti kuukupin hyväksi... Mitenhän sen käyttö onnistuis, kun mä en oo ikinä tykännyt/osannut käyttää tamponeita?! :/
no mul on sama,en oo koskaan käyttäny muuta kun sidettä,kun oon jotenkin epävarma niiden asentamisest ja sopivuudesta
Minäkään en ole kuin kerran yrittänyt käyttää tamponia eikä se oikein onnistunut. Rohkaistuin tilaamaan kuukupin ja kuivaharjoittelin eka muutaman kerran. Sitten alkoi menkat ja kuppi yöksi paikoilleen. Aamulla jouduin harjoittamaan melkoista jumppaa että kupin sain pois, mutta sitä myöten löysin ne minulle toimivimmat asennot kupin poisottamiseen. Meinasi kyllä paniikki iskeä kun ei vielä tunninkaan yrittämisen jälkeen meinannut kuppia ulos saada :D Mutta sen jälkeen alkoi sujua ja on sujunut loistavasti tähän asti, vaikka väliin on tullut monsterivuotoja ja muita kummallisuuksia.

Kuppi ollut käytössä kierukan kera, eikä mitään ongelmia. Tamponia eivät suosittele kierukan kanssa kun saattaa takertua lankoihin. Tosin kierukka voi poistua myös itsekseen.. Kuppi lähtee helposti pois puristamalla kupin päästä niin että imupaine vähenee. Ja mökkiolosuhteisiin..puhdistuspyyhkeet käteviä. Tosin mahdollista hankkia 2 kuppia niin saa toisen rauhassa saunassa pestä.

sss
Mulla on sekä että, tai kestositeitä kyllä vain muutama :) Öisin mun vuoto on niin vähäistä/olematonta, etten jaksa laittaa kuppia, vaan pidän kestosidettä. Suosittelen kuppia!

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottaa:
eli mä kanssa pelkään etten saa sitä pois, voisin juur kuvitella että meen ihan paniikkiin, siis saako sen varmana kanssa pois???
Saa. Varmana.
Juu saa sen ihan helposti. Käyt vaan pissalla eka, sit työnnät lihaksilla alaspäin sen verran, että yletät raottaan reunasta (päästät siis vähän ilmaa sinne niin tulee helpommin) ja sit otat antennin yläpuolelta kiinni. Sit vaan vedät varovasti. Jotkut tykkää jättää aika alas ja sillonhan sen saa helposti. Kuukuppikunnan sivuilta löytyy kyllä vinkit. :)

Yhteistyössä