Kuukuppi vai kestositeet?

Jos vaan toisen saa valita, niin KUPPI!! Mä tykkään käyttää tiputtelupäivinä kestosidettä ja öisin lisävarmistuksena parina kovimpana vuotoyönä.

Mulla myös alkaa olla 2 vuoden kokemus kupista kuparikierukan kaverina eikä mitään moitittavaa!!

millipilli
Mä en kykene kuvittelemaankaan itseeni käyttämässä kuppia tai kestositeitä, mutta noita kestopikkuhousunsuojia vähän oon aatellut. Kertokaas viisaammat voiko ne pestä koneessa vai onko joku hitsin käsinpesu?

v
kestositeet tällä hetkellä. kuppikin kiinnostais. Pikkuhousunsuojien pesusta sen verran että jos vaan valkovuotoa niin eiköhän puhdistu samassa kuin ne pikkaritkin. yleensä kestää ainakin 60astetta. Ei siis tarvi ainakaan käsin pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kestositeet tällä hetkellä. kuppikin kiinnostais. Pikkuhousunsuojien pesusta sen verran että jos vaan valkovuotoa niin eiköhän puhdistu samassa kuin ne pikkaritkin. yleensä kestää ainakin 60astetta. Ei siis tarvi ainakaan käsin pestä.
Miten se kestosuojien kiinnipysyminen on järjestetty?

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä en kykene kuvittelemaankaan itseeni käyttämässä kuppia tai kestositeitä, mutta noita kestopikkuhousunsuojia vähän oon aatellut. Kertokaas viisaammat voiko ne pestä koneessa vai onko joku hitsin käsinpesu?
Kerro yksikin syy miksi niitä ei voisi pestä koneessa??!! :attn: Tietenkin voi, pesethän sä pikkuhoususikin, vai?

Mä nakkaan kestositeet ja phs:t sellaisenaan pyykkikoriin odottamaan pesua jos niissä ei ole isompia tahroja, isommat vuodot huuhtelen ensin kylmällä vedellä ja hieron sappisaippuaa tahraan ja sitten pesua odottelemaan.

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Näytti olevan ainakin parissa nettikaupassa sellasia joissa on nepparit.

u, taas
Hormonikierukkaa tarkoitin, ja toivottavasti tosiaan katoais koko menkat samalla.... mutta jos ei nii niin toivottavasti kuppi toimii sen kierukan kanssa.
Entäs onko kenelläkään kokemusta mökkiolosuhteista? Siis mökkimökki, ei sähköjä eikä juoksevaa vettä....

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Kerro yksikin syy miksi niitä ei voisi pestä koneessa??!! :attn: Tietenkin voi, pesethän sä pikkuhoususikin, vai?

Mä nakkaan kestositeet ja phs:t sellaisenaan pyykkikoriin odottamaan pesua jos niissä ei ole isompia tahroja, isommat vuodot huuhtelen ensin kylmällä vedellä ja hieron sappisaippuaa tahraan ja sitten pesua odottelemaan.
No anteeks vaan kun en oo tietoinen niiden materiaaleista... mistä mä tiedän miten joku keleen bambu käyttäytyy koneessa
:D

Eli meneekö siinä pikkuhousun haarakiilan alitse joku kiinnikepanta? *kuvittelee*

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Hormonikierukkaa tarkoitin, ja toivottavasti tosiaan katoais koko menkat samalla.... mutta jos ei nii niin toivottavasti kuppi toimii sen kierukan kanssa.
Entäs onko kenelläkään kokemusta mökkiolosuhteista? Siis mökkimökki, ei sähköjä eikä juoksevaa vettä....
Kyllä vaan, pelaa ihan hyvin! Saunanpadasta lämmintä vettä ja siellä huudon kupin, ensin huussissa tyhjennän ja sitten saunalle huuhtomaan.

se toinen täti harmaana.
Eli meneekö siinä pikkuhousun haarakiilan alitse joku kiinnikepanta? *kuvittelee*
Ihan samalla viissiin kuin siivellisissä kertissiteissä ;)

Ne on ihan saman mallisia kuin kertsit, paitsi että ne haarakiilan alle menevät siivekkeet on sen verran pidemmät että yltää päällekkäin ja napataan nepparilla kiinni.

Mun suosikit sekä tuotteiden että palvelun puolesta:

http://tirsokas.com/shop/cat/product_catalog.php?c=6

http://igulee.fi/index.php?cPath=83&osCsid=30e5aa92f4924df4a39e3e6574866ec9

http://www.lempi-set.net/varma.html

se toinen täti harmaana.
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaana:
Kestositeet.

Mä en pysty edes ajattelemaan sisääni mitään heppiä kummempaa. Gynekäynnitkin on suuri tsemppauksen paikka :/
Jos olet synnyttänyt, on sieltä jotain paljon isompaa kuitenkin tullut?
Olen toki, mutta kun ei pysty niin ei pysty. Siinä vaiheessa kun se gyne asettelee sitä spekulaa sinne paikoilleen, kiljun melkein kauhusta. Synnytskin on helpompaa kuin "vieraiden" esineiden laitto "sinne"

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti harmaana.:
Olen toki, mutta kun ei pysty niin ei pysty. Siinä vaiheessa kun se gyne asettelee sitä spekulaa sinne paikoilleen, kiljun melkein kauhusta. Synnytskin on helpompaa kuin "vieraiden" esineiden laitto "sinne"
Ei onneksi tarvikaan :) Minäkin olin kuukupin suhteen melko epäluuloinen, mutta onneksi tohdin kokeilla.

Kuukuppi on ihan BEST!! Mulla nyt toiset menkat takana kupin kanssa ja homma jo täysin hanskassa (enkä kerenny ees "kuivaharjotella"). Ennen aina menkkojen aikana kutisi ja oli jotenkin "likanen" olo koko ajan, vaikka käytin tamppoonia (tosin melkein aina piti silti olla myös side), nyt kupin kanssa en ees muista että on menkat. Se onkin ehkä kupin ainut huono puoli, kun ei meinaa muistaa ees tyhjätä sitä :LOL: Ja mulla on suht runsaat menkat eikä kuppia tartte tyhjätä ku 2kertaa/vuorokausi, aamulla ja illalla.
Joku jo mainitsikin kuukuppikunnan sivut (kuukuppikunta.net), siellä on tosi paljon tietoa ja keskustelufoorumilta saa tosi hyviä käytännönvinkkejä ja käyttökokemuksia voi siellä lukea. Ei kuppikaan toki välttämättä ole kaikkien juttu, mutta suosittelen silti.
Ja tosiaan kupin voi laittaa "odottamaan", vaikkei vuotoa vielä oliskaan.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja u:
Kyllä vaan, pelaa ihan hyvin! Saunanpadasta lämmintä vettä ja siellä huudon kupin, ensin huussissa tyhjennän ja sitten saunalle huuhtomaan.
Mä otan aina huussiin mukaan vettä. Lähtee aika hyvin, kun huljuttelee mukissa/kupissa, vaihtaa vaan pri kertaa veden, niin varmasti tulee puhdasta. Oon myös kuullut, että jotkut ottaa vesipullon ja lorottaa siitä niin, että saa kupin puhtaaksi.

Yhteistyössä