Kuukautiset keskenmenon tai abortin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tulevat yleensä 4-6 vko päästä tyhjennyksestä, voivat olla normaalia runsaammat ja kivuliaammat. Ihan normaalitkin kuukautiset tyhjennyksen jälkeen ovat normaalit.

Mutta voiko kuukautiset olla normaalia niukemmat? Mietin vaan kuinka todennäköistä on raskauden keskeytymisen sekottavan hormoonitoimintaa siihen suuntaan että kuukautiset olisivatkin niukat.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mulla se jälkivuoto kesti 5 viikkoa ja tuli kuukautiset heti perään (rv 17+4).
Oli ihan järkyt jälkivuodotkin verrattuna normisynnytykseen.

Mulla jälkivuotoa kesti 3 viikkoa ja vuoto oli 5 vrk jälkeen lähinnä niukkaa tiputtelua. Nyt pitäisi kuukautisten alkaa ( jos normaaliin kiertoon on luottaminen ) mutta vuoto on ollut lähinnä tiputtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mulla se jälkivuoto kesti 5 viikkoa ja tuli kuukautiset heti perään (rv 17+4).
Oli ihan järkyt jälkivuodotkin verrattuna normisynnytykseen.

Mulla jälkivuotoa kesti 3 viikkoa ja vuoto oli 5 vrk jälkeen lähinnä niukkaa tiputtelua. Nyt pitäisi kuukautisten alkaa ( jos normaaliin kiertoon on luottaminen ) mutta vuoto on ollut lähinnä tiputtelua.

No ei se mikään ihme ole, että elimistön hormoonitasapaino on hetken aikaa sekaisin keskenmenon/keskeytyksen jälkeen, varsinkin, jos se tapahtuu pidemmillä viikoilla. Onko si nusta katsottu s-hcg-b -verikoetta? Sehän se kertoo onko keskytyminen tapahtunut kunnolla.

Nyt kun on hoitsu linjoilla niin voisin vähän kritisoida jos olet tekemisissä naisten kanssa jotka tähän joutuu.
Esim. verta menetin kaameasti, kuljin monta päivää pitkin seiniä. Normaalisti synnytyksen yhteydessä moista seurattais mutta kas kun kukaan ei välittänyt kun se sikiö synnytettiinkin portatiiviin.

olisiko minulla ollut jo menkat kun keskeytyksen jälkeen vuotoa tuli melkein 4 viikkoa, sitten viikon verran pientä tiputtelua vessassa käyntien yhteydessä vain ja sen jälkeen alkoi vuoto joka kesti noin viikon ja oli hyvin menkkamaista vuotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olisiko minulla ollut jo menkat kun keskeytyksen jälkeen vuotoa tuli melkein 4 viikkoa, sitten viikon verran pientä tiputtelua vessassa käyntien yhteydessä vain ja sen jälkeen alkoi vuoto joka kesti noin viikon ja oli hyvin menkkamaista vuotoa.

Kyllä.

Yhteistyössä