Onko kellään ollut kuukautisia raskauden aikana? Vai onkohan raskaudessa mahdollisesti jokin vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Minulla tuli ekat kuukautiset, tosin hieman niukempana kuin normisti, positiivisen testin jälkeen ja nyt olisi toisten oletettujen kuukautisten tuloaika lähettyvillä ja särkee ja koskee niin kuin ennen menkkoja.

Raskaustesti on siis näyttänyt alusta asti positiivista ja diginäyttöisellä on viikotkin myös lisääntyneet.

Onko kuukautiskiputuntemukset kuitenkaan ihan normaalia?

Minulla oli vuotoa keskimmäisen lapsen alkuraskaudessa. Myös raskausoireita, särkyjä, itkuisuutta kaikissa raskauksissa. Lääkäri tuumasi keskimmäisen kohdalla että kyseessä olisi selvä keskenmeno, mutta raskaus jatkui hyvin ilman mitään ongelmia ja lapsi syntyi normaalisti terveenä ajallaan. Nyt hän on reipas, fiksu koululainen. :) Älä murehdi.

Mulla tuli siis n 4 päivää kestävä vuoto ( tämäkin lyhyempi ku noramaalisti on n 7 päivää) silloin kun kuukautisten pitikin alkaa eli normaalisti. Vuoto oli vain niukempaa. Muuta vuotoa ei ole ollut.

Jos nyt alkaa kuukautiset niin kuin nämä kivut antaa ymmärtää niin se ei kai takoita mitää hyvää.

Kannattaa toki ottaa yhteyttä neuvolaan, mutta älä murehdi etukäteen. Ymmärrän että huoli on kova, mutta yritä olla positiivisella mielellä. Mulla vuotoa tuli niin että tutkivan lääkärin takkikin tuhriintui, mutta silti tuo poika on luokkansa priimus ja perheen ylpeys kaikilla tavoin. Täysin terve lapsi. :)

Kuukautisia ei voi raskauden aikana tulla, vanha harhakäsitys että voi. Verenvuotoa voi kyllä olla muista syistä, vaarattomista tai vaarallisista, joten kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. Jos on runsaasti verta niin vaikka päivystykseen..

Kahden raskauden aikana ollut kaksi kertaa vuotoa, useamman päivän ja juuri siihen aikaan kuin kuukautisten olisi pitänyt olla, viimeisimmät joskus rv 12-14, jos oikein muistan. Kaikki hyvin, raskaudet eteni normaalisti.

Yhteistyössä