Kuukautiset jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauva 5viikkoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauva 5viikkoa

Vieras
Vauva on nyt viisi viikkoa vanha ja itselläni jälkivuoto ollut poissa täysin jo kaksi viikkoa. Nyt kuitenkin eilen juimi vatsaa ja tänään alkoi tulla verta, ihan juuri kuin kuukautisten kanssa. Joko nyt ne alkaa? Täysimetän poikaa, joka syö paljon ja usein, kasvaa kovasti, ja jopa pumppaan 1,5dl päivässä pakastimeen tai pulloon ylimääräisenä maitona!

Moi !

Minulle annettiin sairaalasta ainakin vihkonen jossa kerrottiin raskauden jälkeisestä hoidosta vauvan ruokinnasta äidin ruokavalosta yms...
Siellä sanottiin suoraan et menkat voi alkaa aikaisintaan 5 viikon kuluessa synnytyksestä et kysäippä neuvolasta asiaan varmistus.
Mulla ekan lapsen aikana tuli 7 litraa ylimääräistä kolmessa viikossa muistaakseni ja sit pakkaseen tuli joka kerta n. 2 dl päivässä...
Nyt maitoa riittävästi, mutta vähemmän yli tarpeen...

Se voi myös olla vielä jotain jälkivuotoa, koska mulla kävi
vähän samalla tavalla eli luulin jo että jälkivuoto olis loppunu,sitä kesti semmoset 7viikkoa ja sitten oli jonkun verran taukoa ja tuli lisää varmaan viikon verran. Itse kans kuvittelin että onko jo menkat alkaneet, mutta neuvolassa sanottiin että taitaa olla vielä jotain loppuvuotoa ja niin oli koska oikeat menkat mulla alko vasta kun lapseni oli 11kk :)

Kyllä mullakin alkoi säännölliset kuukautiset juuri tuohon aikaan vaikka täysimetin kanssa! Täysin mahdollista! Jotkut neuvolantätit väitti kanssa jälkivuodoksi, mutta jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että kyllä ne kuukautiset oli!

On hyvinkin mahdollista. Mulla alkoi kuukausi esikoisen synnytyksen jälkeen vaikka täysimetin ja taas alkoi menkat toissapäivänä, tasan kuukausi synnytyksestä meni taas!

Itselläni alkoi menkat tasan 5 viikkoa synnytyksen jälkeen ja täysimetyksellä. No jälkitarkastuksessa lekuri sanoi, että ehkä tulivat vaan kerran ja jäävät taas pois, mutta ei....siitä saakka menkat ovat tulleet tasan neljän viikon välein, vaikka täysimetin melkein 6kk asti. Eli täysin mahdollista.

Uusimmat

Yhteistyössä