Kuukautiset ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27416483:
Edelleenkään ei voi tulla kuukautisia jos on raskaana, ellei ole kahta kohtua. Lisää biologian tunteja kouluihin kiitos!

Nyt kyllä labran täti on väärässä :) Olen kyllä kuullut tapauksia joissa kuukautiset ova tulleet ja raskaus on huomattu vasta kun on tullut muita oireita.

Mun ystäväni raskaus todettiin 5. kuulla, kun ystävä oli gynellä uusimassa e-pillerireseptiä. Gyne teki sisätutkimusta ja pamautti yhtäkkiä, että "kuule, sä olet raskaana". Ystävällä oli menkat tullu säännöllisinä ihan normaalisti siihen asti. En sitten tiedä, johtuiko se siitä, kun söi pillereitä.

[QUOTE="Minna";27416505]Nyt kyllä labran täti on väärässä :) Olen kyllä kuullut tapauksia joissa kuukautiset ova tulleet ja raskaus on huomattu vasta kun on tullut muita oireita.[/QUOTE]

Ole hyvä ja selitä miten tämä on mahdollista? Veristä vuotoa toki raskauden aikana voi tulla. Miten kohdun limakalvo voi uusiutua, jos kohdussa kasvaa sikiö?

• Tykkää
Reactions: Empuuu
En tiedä miten on mahdollista, mutta mullakin oli kuukautiset neljä ensimmäistä raskauskuukautta. Ne olivat niukemmat, mutta tulivat kuitenkin ajallaan. Gynekologin mukaan ihan normaalia, että tulee ns. valekuukautiset.

[QUOTE="vieras";27416530]Mun ystäväni raskaus todettiin 5. kuulla, kun ystävä oli gynellä uusimassa e-pillerireseptiä. Gyne teki sisätutkimusta ja pamautti yhtäkkiä, että "kuule, sä olet raskaana". Ystävällä oli menkat tullu säännöllisinä ihan normaalisti siihen asti. En sitten tiedä, johtuiko se siitä, kun söi pillereitä.[/QUOTE]

Mun opiskelukaverilla sama juttu samoihin aikoihin. Ja ihan yllätyksenä tuli tieto raskaudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27416557:
En tiedä miten on mahdollista, mutta mullakin oli kuukautiset neljä ensimmäistä raskauskuukautta. Ne olivat niukemmat, mutta tulivat kuitenkin ajallaan. Gynekologin mukaan ihan normaalia, että tulee ns. valekuukautiset.

Valekuukautiset voi tulla kyllä, oikeat ei.

aapee ei varmasti tarkottanu oikeita kuukautisia, eihän se ihminen tiedä onko ne oikeet kuukautiset vai veristä vuotoo.

Mut siis aapeelle, mulla oli aluks veristä vuotoo sillon kun menkkojen piti olla, tästä syystä huomasin et oon raskaana niin vasta rv9.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27416666:
aapee ei varmasti tarkottanu oikeita kuukautisia, eihän se ihminen tiedä onko ne oikeet kuukautiset vai veristä vuotoo.

Mut siis aapeelle, mulla oli aluks veristä vuotoo sillon kun menkkojen piti olla, tästä syystä huomasin et oon raskaana niin vasta rv9.

Ikävä kyllä aika vahvasti elää tämä uskomus että ihan oikeat kuukautiset voi tulla vaikka vauvan syntymään asti säännöllisinä.

Tässä nyt ehken Labran tätillä on tällästä pilikun nussimisen tuntua. Jos ei kerta ole mitään oikeeta sanottavaa tai neuvoa niin minun mielestä voisi pitää turpansa kiinni. Inhottaa tollaset tärkeiliät.
Minulla myös tuli kuukautiset = veristä vuotoa esikoisen raskaus aikana ja nimitän näitä kuukautisiksi.

Mulla tuli alkuraskaudesta yhdet "kuukautiset" eli tulivat ns. normaaliin aikaan ja niin runsas vuoto että luulin tietty ite menkoiksi. Aika pian niiden jälk. testasin intuition perusteella. Oli siis joku alkurask. vuoto tai ite vähän jopa epäilen sitä et ois ollu kaksi joista toinen vuoti heti pois.

Nyt yritetään taas ja tällä hetkellä epänormaalin niukat kuukautiset että hieman jo epäilen onko oikeat vai pitäiskö kuitenkin testata.

Labran täti hyvä, no ei toki tietenkään ystäväni, joka sitä e-pillerireseptiä sielä gynellä oli uusimassa 5. raskauskuulla, tarkoittanut, että ne olisivat olleet oikeat kuukautiset. Mutta veristä vuotoa ihan samaan tapaan kuin kuukautisten aikaan tulee. Vastasin vain ap:lle hänen esittämäänsä kysymykseen, että kyllä voi olla mahdollista, että nainen kuvittelee, ettei voi olla raskaana, kun menkatkin tulee, vaikka oikeasti on jo hyvinkin pitkällä raskaudessaan.

Yhteistyössä