V
vierailija
Vieras
Eli siis tilanne on tämä: Tätini (isäni sisko) on koko ikänsä syyttänyt minua kaikista siskojeni tai serkkujeni tekemistä asioista, sekä kohdellut minua tosi ala-arvoisesti serkkuihini ja siskoihini nähden. Jo pienenä lapsena jouduin hänen luonaan tekemään paljon kotitöitä kun muut saivat pelata tietokoneella ja leikkiä keskenään. Tätini myös haukkui, ilkkui, kiusasi, valehteli ja rankaisi minua asioista joita en ollut edes tehnyt. Nyt aikuisena hän on jatkanut samaan malliin, mutta kohteliaisuussyistä olen hänen luonaan aina toisinaan käynyt. Mietin jo aiemmin, etten halua häntä lapseni ristiäisiin, mutta nyt mielipiteeni vielä vahvistui sillä sain kuulla että viime vierailuni jälkeen hän oli haukkunut minua muulle suvulle miten näytän ihan helvetin lihavalta... Tiedän lihoneeni muutaman kilon, mutta on tuo mielestäni aika törkeä kommentti. Aina olen yrittänyt auttaa häntä kaikessa missä pystyn, mutta nyt raskaushöyryissä miulla meni yli ja päätin etten aio häntä kutsua lapseni ristiäisiin. Siitä hän varmasti suuttuu, mutta suuttukoot, paljoa en siinä menetä.
Ongelmana nyt onkin se, että kun isälleni kerroin tästä, niin hän ei kuulemma myöskään aio tulla lapseni (hänen ensimmäisen lapsenlapsen) ristiäisiin, jos hänen siskoaan ei ole sinne kutsuttu. Isäni kyllä tietää millainen hänen siskonsa on minua kohtaan ollut, mutta häntä ei kiinnosta. Joten miten itse tekisitte, kutsuisitteko ristiäisiin ihmisen, joka on koko ikänne loukannut ja haukkunut teitä, jotta oma isänne pääsisi tulemaan, vai jättäisittekö tädin kutsumatta niin, ettei isäkään siitä syystä tulisi?
Ongelmana nyt onkin se, että kun isälleni kerroin tästä, niin hän ei kuulemma myöskään aio tulla lapseni (hänen ensimmäisen lapsenlapsen) ristiäisiin, jos hänen siskoaan ei ole sinne kutsuttu. Isäni kyllä tietää millainen hänen siskonsa on minua kohtaan ollut, mutta häntä ei kiinnosta. Joten miten itse tekisitte, kutsuisitteko ristiäisiin ihmisen, joka on koko ikänne loukannut ja haukkunut teitä, jotta oma isänne pääsisi tulemaan, vai jättäisittekö tädin kutsumatta niin, ettei isäkään siitä syystä tulisi?