Kutsuisitko ristiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutsuisitteko tilanteessani tädin ristiäisiin?

• kyllä kutsuisin

Ääniä: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    3
V

vierailija

Vieras
Eli siis tilanne on tämä: Tätini (isäni sisko) on koko ikänsä syyttänyt minua kaikista siskojeni tai serkkujeni tekemistä asioista, sekä kohdellut minua tosi ala-arvoisesti serkkuihini ja siskoihini nähden. Jo pienenä lapsena jouduin hänen luonaan tekemään paljon kotitöitä kun muut saivat pelata tietokoneella ja leikkiä keskenään. Tätini myös haukkui, ilkkui, kiusasi, valehteli ja rankaisi minua asioista joita en ollut edes tehnyt. Nyt aikuisena hän on jatkanut samaan malliin, mutta kohteliaisuussyistä olen hänen luonaan aina toisinaan käynyt. Mietin jo aiemmin, etten halua häntä lapseni ristiäisiin, mutta nyt mielipiteeni vielä vahvistui sillä sain kuulla että viime vierailuni jälkeen hän oli haukkunut minua muulle suvulle miten näytän ihan helvetin lihavalta... Tiedän lihoneeni muutaman kilon, mutta on tuo mielestäni aika törkeä kommentti. Aina olen yrittänyt auttaa häntä kaikessa missä pystyn, mutta nyt raskaushöyryissä miulla meni yli ja päätin etten aio häntä kutsua lapseni ristiäisiin. Siitä hän varmasti suuttuu, mutta suuttukoot, paljoa en siinä menetä.

Ongelmana nyt onkin se, että kun isälleni kerroin tästä, niin hän ei kuulemma myöskään aio tulla lapseni (hänen ensimmäisen lapsenlapsen) ristiäisiin, jos hänen siskoaan ei ole sinne kutsuttu. Isäni kyllä tietää millainen hänen siskonsa on minua kohtaan ollut, mutta häntä ei kiinnosta. Joten miten itse tekisitte, kutsuisitteko ristiäisiin ihmisen, joka on koko ikänne loukannut ja haukkunut teitä, jotta oma isänne pääsisi tulemaan, vai jättäisittekö tädin kutsumatta niin, ettei isäkään siitä syystä tulisi?

Aika ihmeellinen isä sulla.

• Tykkää
Reactions: Softy
Jos mun Isa olis ollut noin munatin, etta olis antanut siskonsa mua koko elaman ajan terrorisoida ja kaltoin kohdella, niin en todellakaan hantakaan ristiaisita tai muohin juhliin haluaisi.

Kun kerran olet jo niin aikuinen, etta sinulla on lapsia, niin eiko olisi aika JO laittaa tati ojennukseen ja selvittaa hanen kanssa miksi sinua kohtelee niin, ja sen jalkeen katkaista valit haneen. Miksi ihmeessa "kohteliaisuus syista" hanta viela kayt tapaamassa? On paivanselvaa, ettei tatiai pida sinusta joten edes perinnon toivossa ei kannata moista paskaa sietaa.

Meillä ei ole koskaan kutsuttu kuin isovanhemmat ja kummit, sekä molempien meidän sisarukset. Ei tätejä, ei setiä, ei serkkuja, ei ystäviä, ei naapureita.

Sinä vedät rajan. Minusta ristiäiset on intiimi tilaisuus johon kutsutaan vain ne jotka halutaan, pieni määrä lähimmäisiä.

Äläkä neuvottele isäsi kanssa näistä. Hän ei ole enää huoltajasi.

Nyt kun teillä on lapsi, kannattaa pitää sitä tarkemmin kiinni rajoista ketä elämäänsä lähelle päästää. Kurjat ihmiset kannattaa jättää ulkopuolelle. Minulla meni monta vuotta se ymmärtäessä, mutta nyt on paljon kevyempi elämä. Vapauttavaa. Ja sen on velkaa puolisolle ja lapsillekin ettei vedä riippakiviä elämään vaan pyhittää ajan niille ihmisille joiden kanssa sen haluaa oikeasti jakaa.

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Olen tädilleni kyllä muutaman kerran sanonutkin, että mielestäni hän on käyttäytynyt todella huonosti minua kohtaan, mutta yleensä hän sitten jotenkin kääntää koko asian niin, että se on yksistään minun vikani, sekä kertoo sitten eteenpäin muulle suvulleni miten kehtasin hänelle sanoa jotain vastaan (väritellen tilannetta). Jokin aika sitten jätin hänet kokonaan omaan arvoonsa, enkä käynyt häntä näkemässä ollenkaan moneen vuoteen, saati vastannut hänen puheluihin tai viesteihin, mutta siitä syystä isäni meinasi pistää välit poikki minuun, enkä ollut siihen silloin valmis. Nyt olen tosiaan miettinyt, että onko niillä sukulaissuhteilla niin väliä, jos käyttäytyy noin inhottavasti..

/AP

• Tykkää
Ristiäisiin ei tarvitse kutsua kuin ihan lähimmät sukulaiset, omat vanhemmat (ja isovanhemmat) ja sisarukset sekä kummit.

Jos isäsi on noin pölö, niin sano ettei haittaa vaikka hänkin jättäisi tulematta.

• Tykkää
Se elämä oikeasti helpottuu kun katkaiset napanuoras..
Voit miettiä asiaa niin, että miten haluat lapsesi oppivan miten sinua, hänen äitiään saa kohdella.
Jos sun mielestä on ihan Ok, että lapsi oppii että sua saa kohdella rumasti, haukkua uhkailla ja kiristää(isäs), niin toki sitten pidät sukulaisiis tiiviisti yhteyttä.....

Elämässä harvoin on helppoja päätöksiä, mutta ne kovatkin päätökset helpottavat elämää.

• Tykkää
Tätiä en kutsuisi. Ja mahdolliseen kysymykseen vastaisin, että viimeinen pisara oli kun kuulit hänen taas puhuneen sinusta rumasti selän takana. Ja että niin kauan kuin tuollainen käytös jatkuu ei teille tarvi tulla.

Isän kutsuisin, ja tekisin selväksi että oma valinta sitten jos ei halua tulla tai osallistua lapsenlapsensa elämään, mutta että on sinun oma valintasi haluatko olla tekemisissä tätisi kanssa.

Luulen, että isäsi mököttää aikansa ja jossain vaiheessa ottaa taas yhteyttä. Yrittää saada sinut silloin paikkaamaan välisi tätinsä kanssa, älä suostu siihen ellet itse halua. Jos isäsi todella katkaisee välinsä sinun kanssasi tuosta syystä, niin parempi sitten niin. Siinä tapauksessa et paljon menetä.

• Tykkää
Mun mielestä voit jättää kutsumatta, mutta tee myös selväksi isällesi, että jos ei tätiäsi ilman voi paikalle tulla niin ei sitten tapaa lapsenlastaan enää.

Itse meinaan tehdä sen oman väen ylpeälle puolelle selväksi, että jos ei viitsi silloin, lapsen ensimmäisen ison juhlan päivänä raahata persettään paikalle niin ei tartte olla lapsen elossa mukana.

Minun isoäitini jätti tulematta ensimmäisen lapsenlapsenlapsensa ristiäisiin jostain syystä, jälkeenpäin kuulin että johtui siitä etten ollut kutsulla erikseen kutsunut (kuten en ketään muutakaan). Samainen isoäiti tekeytyi aina kovaksi dramaqueeniksi myöhemminkin, välillä oli tauko että näimme vain hautajaisissa. Nykyään tapaamme häntä harvakseltaan vuoden-parin välein jottei mene hermo. Jälleennäkeminen on aina mukavampaa kun ei liian usein tapaa.

Te päätätte ketä kutsutte eikä sitä tarvitse perustella. Jos joku tahtoo kysyä niin kysyy, jos puhua perättömiä selän takana niin puhuu (se kertoo enemmän aina puhujasta kuin puhumisen kohteesta).

Pieni vauva ansaitsee ihastuneet vieraat eikä katkeria muoreja :)

• Tykkää

Yhteistyössä