Kutsu polttareihin,muttei häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;22387865:
Hmm... en tosiaankaan ajattele polttareista poisjäämistä kostona vaan ihan rahallisena kysymyksenä jos en edes häihin saa kutsua, niin en mielelläni tuhlaisi rahaa montaa sataa polttareiden takia:(. Minä kokisin loukkauksena jos minut halutaan polttareihin vain maksumieheksi mutten siis edes häihin saa kutsua.

Pelkästään oma osuuteni polttareista tulisi maksamaan monta sataa. Sisältäen matkat toisellepuolelle suomea sekä majoituksen. Hotelliyöksihän se siis menisi, koska täysin vieras kaupunki eikä siellä ketään tuttuja ja kaverinkin asuu erikaupungissa:D

Eli rahaa ei ole polttareihin mutta sitten sitä on jos saat kutsun häihinkin :O

Mun mielestä tässä kyseisessä tilanteessa tuntuisi hassulta jos ap lähtisi sinne polttareihin.Kustannukset olisivat kuitenkin aika isot eikä kyseessä ole kukaan läheinen kaveri ilmeisesti.

Mutta en mä silti pidä pahana sitä,että saa kutsun vain polttareihin.

Jännä miten täällä vatvotaan tuota maksumiehen asemaa.Yleensä polttareissa kai kuitenkin yhden henkilön kustannukseksi jää noin 15-30€,joka ei mun mielestä kokonaisen päivän toiminnasta ole paljoa.

Mä olen kerran osallistunut polttareihin vaikkei häihin tullutkaan kutsua. Häät olivat tosi pienet, maistraattivihkiminen ja ravintolaillallinen lähisuvun kanssa. Polttareissa oli varmaan kolme kertaa enemmän porukkaa ja tosi hauskaa oli!

En ymmärtänyt ap:n ristiäiskutkulogiikkaa. En ole koskaan ollut kavereiden lasten ristiäisissä, enkä ole ede kuvitellut koskaan saavani kutsua niihin. Ristiäiset ovat perhejuhla. Meidän lapsen kastejuhlaan kutsuttiin vain vanhemmat ja sisarukset, miehen mummi ja kummit.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;22387903:
En nyt noin sanonut! Vaan mielestäni on edelleen törkeätä kutsua polttareihin ihminen, ketä ei edes kutsuta häihin! Toki alan maksumieheksi jos se hääkutsu tulisi siitä ei olisi epäilystäkään!

Et sanonut vai? :O

"Hmm... en tosiaankaan ajattele polttareista poisjäämistä kostona vaan ihan rahallisena kysymyksenä jos en edes häihin saa kutsua, niin en mielelläni tuhlaisi rahaa montaa sataa polttareiden takia"

Minusta on kyllä todella älytöntä, että kutsutaan polttareihin, mutta ei häihin. :O Noi ristiäiset, joihin sinua ei kutsuttu, ei kyllä ole mikään outo juttu. Ristiäiset on yleensäkin ihan normaalisti vain lähimmälle suvulle ja sen lapsen kummeille. Minusta olisi kylläkin todella moukkamaista kutsua ihmisia polttareihin, mutta ei häihin. Jättäisin kyllä menemättä, jos joku ystäväni olisi niin huono tapainen. Voistithan sinä jotenkin kysäistä, että koskas teillä on häät ja onko kutsut jo laitettu. Vähemmän se on moukkamaista, kuin se, että kutsutaan polttareihin, mutta ei häihin.

Eli rahaa ei ole polttareihin mutta sitten sitä on jos saat kutsun häihinkin :O

Mun mielestä täysin ymmärrettävää, ettei ole rahaa polttareihin, mutta häihin on, varsinkin jos polttarit on toisella puolella Suomea (jolloin kuluihin pitää laskea myös matkat ja yöpymiset).
Kyllähän melko monen mielestä ne häät on kuitenkin tärkeämpi juhla kuin polttarit.

Minusta on kyllä todella älytöntä, että kutsutaan polttareihin, mutta ei häihin. :O Noi ristiäiset, joihin sinua ei kutsuttu, ei kyllä ole mikään outo juttu. Ristiäiset on yleensäkin ihan normaalisti vain lähimmälle suvulle ja sen lapsen kummeille. Minusta olisi kylläkin todella moukkamaista kutsua ihmisia polttareihin, mutta ei häihin. Jättäisin kyllä menemättä, jos joku ystäväni olisi niin huono tapainen. Voistithan sinä jotenkin kysäistä, että koskas teillä on häät ja onko kutsut jo laitettu. Vähemmän se on moukkamaista, kuin se, että kutsutaan polttareihin, mutta ei häihin.

Tää taas olis mun mielestä melko moukkamaista. Menis yllätyspolttarit ihan pieleen ja muutenkin...

[QUOTE="vieras";22387925]Jännä miten täällä vatvotaan tuota maksumiehen asemaa.Yleensä polttareissa kai kuitenkin yhden henkilön kustannukseksi jää noin 15-30€,joka ei mun mielestä kokonaisen päivän toiminnasta ole paljoa.[/QUOTE]

Itse ainakin koen toisellapuolella suomea asuvana että muutamakymppi toki on sopiva summa, mutta niinkun sanoin maksan kyllä mielelläni muutaman kympi mukavasta päivästä kaverini kanssa. Mutta tosiaankin pelkästään matkani,sekä yöpymiseni polttarikaupungissa maksavat n. 200-300e, ja jos siihen lisätään vielä omat alkoholini tai muut kustannukset ni summa nousee aika mukavasti.

Edes siinä tapauksessa en edes miettisi asiaa, jos asuisin vaikka naapurikaupungissa. Osallistuisin aivan varmasti,vaikken kutsua häihin saisikaan. Mutta täältä satojen km päästä
polttareihin osallistuminen varmasti kalliimpaa kuin lähikaupungissa asuville!!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22387937:
Mun mielestä täysin ymmärrettävää, ettei ole rahaa polttareihin, mutta häihin on, varsinkin jos polttarit on toisella puolella Suomea (jolloin kuluihin pitää laskea myös matkat ja yöpymiset).
Kyllähän melko monen mielestä ne häät on kuitenkin tärkeämpi juhla kuin polttarit.

Kyse oli ap:llä nyt siitä että rahaa ei ole polttareihin jos hän ei saa myös hääkutsua,
eli ap osallistuisi molempiin juhliin,
ei vaan jompaan kumpaan.
Rautalangasta väännettynä,
rahaa löytyy jos pääsee niin polttareihin kuin häihin mutta rahaa ei ole jos kutsutaan vain polttareihin :D

No onhan se nyt törkeää kutsua pottareihiin, muttei häihin! Ne, jotka haluavat pienet häät, ovat usein sellaisia, jota ei välitä liikaa tuoda itseään esille ja/tai ei pidä häitä niin isona päivänä. Siinä tapauksessa olisi syytä jättää polttaritkin vähemmälle. Vai onko sellainen morsian vain ahne, joka kuitenkin haluaa ne kunnon polttarinsakin pienten häidensä rinnalle? Näin minä uskon. Hän ei halua kestitä suurta porukkaa, mutta on kyllä itse valmis olemaan kestittävänä. Joo, en menisi. On kyllä todella noloa touhua.

No onhan se nyt törkeää kutsua pottareihiin, muttei häihin! Ne, jotka haluavat pienet häät, ovat usein sellaisia, jota ei välitä liikaa tuoda itseään esille ja/tai ei pidä häitä niin isona päivänä. Siinä tapauksessa olisi syytä jättää polttaritkin vähemmälle. Vai onko sellainen morsian vain ahne, joka kuitenkin haluaa ne kunnon polttarinsakin pienten häidensä rinnalle? Näin minä uskon. Hän ei halua kestitä suurta porukkaa, mutta on kyllä itse valmis olemaan kestittävänä. Joo, en menisi. On kyllä todella noloa touhua.

Ei se morsian niitä polttareita järjestä vaan kaaso.Mulle ainakin tuli itselleni ihan yllätyksenä polttarit aikoinaan.Ja olen itsekin osallistunut polttareihin,joista tosissaan morsian ei tiennyt mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22387957:
Tää taas olis mun mielestä melko moukkamaista. Menis yllätyspolttarit ihan pieleen ja muutenkin...

Moukkamaisempaa on kutsua polttareihin, muttei häihin. Eihän tossa edes tule esille, että polttareita ollaan edes järkkäämässä. Siinä vain kysytään, että koskas on häät sun muuta. Lue, lue, lue...

[QUOTE="vieras";22387998]Ei se morsian niitä polttareita järjestä vaan kaaso.Mulle ainakin tuli itselleni ihan yllätyksenä polttarit aikoinaan.Ja olen itsekin osallistunut polttareihin,joista tosissaan morsian ei tiennyt mitään.[/QUOTE]

Eiköhän se morsian ole sille kaasolle viestittänyt, että ketä sellaiseen tilaisuuteen voisi kutsua. Kai tämä kaaso nyt on sitä paitsi tietoinen morsiamen vieraslistalta. Voisi tämä ap:kin kysyä tätä asiaa siltä tyypilta, joka kutsun sinne polttareihin on laittanut. Eiköhän hänen kuuluisi tietää jotain vieraslistasta. Ziisus.

Eiköhän se morsian ole sille kaasolle viestittänyt, että ketä sellaiseen tilaisuuteen voisi kutsua. Kai tämä kaaso nyt on sitä paitsi tietoinen morsiamen vieraslistalta. Voisi tämä ap:kin kysyä tätä asiaa siltä tyypilta, joka kutsun sinne polttareihin on laittanut. Eiköhän hänen kuuluisi tietää jotain vieraslistasta. Ziisus.

Tai sitten kaaso on ajatellut kutsua polttareihin ihan kaikki mahdolliset morsiamen ystävät,jotka on salakavalasti kaivanut tietoonsa,jotta varmasti kaikki morsiamen toivomat henkilöt saavat kutsun ainakin.Tästä tehdään nyt hiukan liian vakava asia.Kyse on vain polttareista.

Ap:lle sanoisin,että jättäisin ne polttarit väliin kun kustannukset menisi melkoisiin mittoihin sulla ja kyseessä ei ole läheinen kaveri.Kiitä kuitenkin kutsusta ja toivota hauskaa iltaa kaikille.

Hmm ketjua lukematta mut mites sitte mun tilanteessa.. Mä haluan pienet häät ja mies myös eli vaan sukulaiset ja oon laskenut niin tulis n. 50e muttei oo kavereita ollenkaa.. niin meillekkö ei sitte pidetä polttareita?!?! Mä tuun pyytään mun siskon mun kaasoks ja ihan varmasti järkkää polttarit... ja tottakai mä haluan mun kaverit/ystävät juhliin mun polttareita mutten halua häihin koska sitte niistä kasvais taas niin suuuret...

Moukkamaisempaa on kutsua polttareihin, muttei häihin. Eihän tossa edes tule esille, että polttareita ollaan edes järkkäämässä. Siinä vain kysytään, että koskas on häät sun muuta. Lue, lue, lue...

Mistäköhän se polttareihin kutsuttu olis sitten sanut tietoonsa, että häät on tulossa, ellei polttarikutsusta? Jos kerran juhlakalun kanssa ei ole ollut asiasta puhetta ja hääkutsuja ei ole vielä lähetetty?

[QUOTE="vieras";22388037]Tai sitten kaaso on ajatellut kutsua polttareihin ihan kaikki mahdolliset morsiamen ystävät,jotka on salakavalasti kaivanut tietoonsa,jotta varmasti kaikki morsiamen toivomat henkilöt saavat kutsun ainakin.Tästä tehdään nyt hiukan liian vakava asia.Kyse on vain polttareista.

Ap:lle sanoisin,että jättäisin ne polttarit väliin kun kustannukset menisi melkoisiin mittoihin sulla ja kyseessä ei ole läheinen kaveri.Kiitä kuitenkin kutsusta ja toivota hauskaa iltaa kaikille.[/QUOTE]

Siis kysyköön siltä kaasolta tätä asiaa! Se kaaso voi aivan hyvin selvittää ap:n kysymykset.

Kiitoksia vastauksista:).

Juttelinkin äsken morsiamen kanssa, ja kyselin hääpäivästä (vedoten työvuoroihin, että saadaan sijaiset hommattua ko. viikonlopulle töissä). Ja minut tosiaankin on kutsuttu häihin, kutsut vain ovat vasta tekeillä:).

Joulukuuta ja polttareita odotellessa siis :).

Ps. Osaako joku sanoa Helsingistä jonku kivan hotellin (mielellään keskustan läheltä:)

Yhteistyössä