Kutsu polttareihin, ei häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kristiina

Vieras
Kaverini on menossa naimisiin. Hän pitää pienet häät (n.20 hlö), kaikki muut sukulaisia paitsi hänen paras kaverinsa.
Nyt tämä hänen ystävänsä soitti minulle ja kysyi osallistunko polttareihin joka tulisi kustantamaan 50 e!
Polttareihin on menossa vain porukkaa jotka on häihin kutsuttu (tämä paras ystävä, sisko, 2 serkkua, tulevan aviomiehen sisko). Eli olisin ainoa yhden toisen kaverini (joka on myös kutsuttu polttareihin, mutta ei häihin) joka maksaisi osan polttareista mutta ei pääse tämän rahan edestä edes juhlimaan häihin.
Miten voin nätisti kieltäytyä kunniasta???
Menin tyhmä sanomaan jo puhelun alussa että sille viikonlopulle mulla ei ole suunnitelmia!!!!

Jotkut ehkä haluavat tosiaan viettää häät ihan pienellä piirillä, miksei polttarit olisi kivat isommallakin porukalla? Vai eikö kahden todistajan kanssa vihillä käyvät saa viettää polttareita?

No sano että tuli kutsu jonnekin tosi tärkeään paikaan, tai että mies oli jo mennyt lupaamaan muuta. Mielestäni nuo polttarien kustannuksetkin on karanneet käsistä, eli koko häätouhulle tulee niiiin kauheasti kustannuksia, että tekisi itsekin mieli alkaa perumaan. Kaverin polttarien budjetin piti olla maks. 60 euroa, jossa olisi jo juomisetkin. Nyt hinta-arvio on 70 euroa ja juomat pitää viedä itse, mahd. ravintolan sisäänpääsykin. Sitten vielä häihin ja matkat ja majoituksetkin.... Toisaalta on ne polttarit ihan kivoja, mutta varsinkin jos niitä on monet kesää kohden budjetti paukkuu.

voithan sanoa että sulle tuli kutsu sille päivälle johonki kummilapsen synntäreille tai enontädinserkun häät ; D
tai sit sanot vaan että olit kattonu kalenteria väärin että se päivä ei ookkaan vapaa...harvemmin ne sit kyselee syytä.
toihan on selvää rahastusta kun on kalliit polttarit suunnitteilla mut ei maksajia!!

mä pidän polttarit kavereitten kesken (käydään syömässä ja pohtimassa lahjoja, ehkä ) ja heistä tasan yksi on tulossa häihin.
meillä on siis pikkuset häät, vain neljä kaveria. plus ukon sisarukset ja mun puolelta isäpuoli, hänen vanhemmat ja mun sisko..

Polttarien järjestäminen maksaisi 50 ? - sillä ei ole mitään tekemistä itse hääjuhlan kanssa!

Hääpari on päättänyt juhlia häitään erittäin rajatussa porukassa, ja se on heidän oikeutensa oli syy mikä tahansa. Ei siitä tarvitse ottaa nokkiinsa.
Polttarit on asia erikseen.

Jos haluavat pitää pienet, intiimit häät.

Olin viime viikolla serkun häissä ja sitä ennen kyllä morsion polttareissakin.

Serkulla oli ongelma, kun pelaa salibandya, eikä halunneet koko joukkuetta kutsua häihin, niin sitten etukäteen sanoivat, että vain osa pojista, serkulle läheisimmät, kutsutaan häihin, mutta polttareihin saa tulla kaikki.

Miehille se oli kaiketi ihan ok.

Entäs jos pariskunnalla ei ole rahaa järjestää isoja häitä, vaan pitää kutsua ns. vain lähimmät.
Polttareita haluaisi kuitenkin juhlia kavereiden kanssa. Ole iloinen kaverisi puolesta !!!

Sanot että ei ole rahaa lähteä?

Kaverini kun aikoinaan meni naimisiin, niin järjestettiin noin 10hlö porukalla polttarit mutta meistä oli itse vihkimistilauisuudessa vain 1hlö, eli kaaso.
Kirkossa ei ollut kuin noin20hlö, mutta syömässä ja jatkoilla oli sitten kaikki ystävät jne.

mä olen aina käsittänyt et polttarit on kaveriporukan järjestämät juhlat naimisiin meneville, ja niillä ei ole mitään tekemistä häihin kutsuttujen kanssa.

tai näin meidän kaveriporukassa ollaan toimittu, useissakin polttareissa ollu enemmän ei häihin tulevia kuin sinne kutsuttuja.

häät on enemmänkin sit sukulaisille ja muuten läheisille, ja sit isolla porukalla juhlitaan polttarit ja vietetään "viimeisiä hetkiä vapaana" entiseen malliin.

Jos haluat mennä niin sano että et voi ainakaan noin paljon maksaa,50e. Katsot mitä kaveri sit tuumaa,koska jos kyse onkin rahan puutteesta ;)
Halusin kommentoida kun itse olen järkkäämässä polttareita ja vain osa on valmis maksamaan mitä ehdotin,40e. Lopputulos on että järjestämme polttarit n.100eurolla,osallistujia 5-6 henkeä :whistle:
Mutta on törkeetä pyytää jos ei hääkutsuakaan tule. Tällaisten takia meille laati itse morsian listan joita pyydämme polttareihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennan äiti:
Jos haluat mennä niin sano että et voi ainakaan noin paljon maksaa,50e. Katsot mitä kaveri sit tuumaa,koska jos kyse onkin rahan puutteesta ;)
Halusin kommentoida kun itse olen järkkäämässä polttareita ja vain osa on valmis maksamaan mitä ehdotin,40e. Lopputulos on että järjestämme polttarit n.100eurolla,osallistujia 5-6 henkeä :whistle:
Mutta on törkeetä pyytää jos ei hääkutsuakaan tule. Tällaisten takia meille laati itse morsian listan joita pyydämme polttareihin.

Ei onnistu tuo selitys että ei ole rahaa, olen hyvä palkkaisessa työssä ja niin on miehenikin (ja he tietävät sen) joten se selitys ei kelpaa.
Todellakin kyllä olisin mennyt jos summa olisi pienempi sillä nyt
tulee väkisellä sellainen olo että halutaan vaan lisää maksumiehiä jotta saadaan paljon kivaa aikaseksi.

Ei munkaan mielestä ainakaan nykyään ole kummallista että saa kutsun polttareihin vaikka ei saa kutsua häihin, ja itse olisin onnellinen jo siitä polttarikutsusta.
Mutta joo tota jos jokainen polttarityyppi (lukuunottamatta morsianta tietysti) joutuu pulittamaan moisesta lystistä 50? plus mahdollisesti vielä omia juomiaan ym illan mittaan niin mun mielestä menee jo yli.

Mein kaveriporukassa on ollu joku 25? ehdoton maksimi minkä sisään kustannukset on jääny per naama mut yleisemmin on ollu joku 15?.

mä vaan ilmottaisin etten mene, jos en haluaisi mennä. tosin polttarit on mielestäni paras osa häitä joten ehkä menisin kuitenkin. hääjuhlahan ei sinua velvoita ostamaan häälahjaa parille. eli kun et häihin mene niin sinun ei tarvitse lahjaakaan ostaa.

Mustakin on kyllä aika outoa, että kutsutaan polttareihin, mut ei itse häihin... Ite en ainakaan tekis (tai siis tehnyt) niin, vaan annoin nimilistan polttareihin toivomistani henkilöistä kaasoille ja kyseiset kaverit oli tietty kutsuttu myös häihin.
Mut ap:lle vastatakseni, niin en kyl osaa sanoa, menisinkö ite niihin polttareihin... Mutta ainahan tosiaan voi jonkun tekosyyn keksiä, ellei haluu mennä/maksaa...

mä en kyllä lähtis polttareihin jos ei ole kutsua tullut häihin.. sanoisin että me lähdetäänki viikonlopuksi jonnekki vaikka mummon synttäreille mitä ei voi perua kun mummo oottaa..

En todellakaan menisi polttareihin jos en saisi kutsua häihin. Jos en ole tarpeeksi läheinen ystävä häihin, en ole sellainen polttareihinkaan. Ymmärrän, että jotkut haluavat pitää pienet häät, mutta sitten täytyy varautua pieniin polttareihinkin, ne kun tuppaavat nykyään olemaan aikamoista rahastusta. Itse en edes kehtaisi kutsua sellaisia ihmisiä polttareihini (eikä tullut mieleenkään) ketkä eivät saa hääkutsua, olisi todella noloa.

Yhteistyössä