Kutsu polttareihin muttei häihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos etukäteen ei olla tehty selväksi, että polttarit on polttarit ja häitä vietetään sitten vaikka vain suvun kesken tms. pienellä porukalla (tai vaikka ihan vain morsiamen ja sulhasen kesken), niin silloin osoittaa kyllä suurta ajattelemattomuutta ja todellä tökeröä käytöstä kutsua vain polttareihin.

mun polttareissa kaasot kutsuivat polttariporukan koolle, ei ollut mitään tekemistä häävieraslistan kanssa, en ollut todellakaan tietoinen ketä oli tulossa polttareihin ja kutsut häihin taas olin laittanut hyvissä ajoin jakoon.

Nöppönen: Kuulostaa ehkä lapselliselta ja jokaisella on oikeus kutsua häihinsä ketä haluaa, mutta tunnen morsiamen paljon pidemmältä ajalta ja ollaan läheisempiä kuin mitä se on monen muun kutsutun kanssa, että olisin vähän loukkaantunut jos mua ei kutsuta häihin. Siks mun on vaikea uskoa ettei se oikeasti kutsuis mua. Ja kyllä, kaikki meidän yhteiset polttareihin osallistuvat ystävät on kutsuttu. Lähinnä en haluais osallistua (kalliisiin!) kemuihin, koska mulle on tullut asiasta aika paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nöppönen: Kuulostaa ehkä lapselliselta ja jokaisella on oikeus kutsua häihinsä ketä haluaa, mutta tunnen morsiamen paljon pidemmältä ajalta ja ollaan läheisempiä kuin mitä se on monen muun kutsutun kanssa, että olisin vähän loukkaantunut jos mua ei kutsuta häihin. Siks mun on vaikea uskoa ettei se oikeasti kutsuis mua. Ja kyllä, kaikki meidän yhteiset polttareihin osallistuvat ystävät on kutsuttu. Lähinnä en haluais osallistua (kalliisiin!) kemuihin, koska mulle on tullut asiasta aika paha mieli.

no ota nyt känny käteen ja soita morsiammelle niin selviipähän tuokin ongelma, mitä sitä täällä enempiä ruotiin, kun ei asia muuksi muutu. Voihan olla ihan vain et kusti on polkenut kutsusi väärään osoitteeseen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no jos morsian on sulle läheinen niin kysyisin asian suoraan niin saisin ainakin sit oikean vastauksen varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun polttareissa kaasot kutsuivat polttariporukan koolle, ei ollut mitään tekemistä häävieraslistan kanssa, en ollut todellakaan tietoinen ketä oli tulossa polttareihin ja kutsut häihin taas olin laittanut hyvissä ajoin jakoon.

Just tällaisessa tapauksessa tulee näitä ihmettelyjä. Ja mun mielestä suoraan sanoen osoittaa huonoa organisointikykyä ja ajattelemattomuutta sekä morsiammelta että kaasoilta. Itse kaasona kyllä tiedustelisin polttareiden vierasasiaa morsiammelta. Ja morsiamena taas päinvastoin tekisin selväksi ketä kutsutaan ja ketä ei.

Ok, kiitos kaikille vastauksista, lähinnä mietin, tekeekö joku oikeesti tarkoituksella noin et kutsuu vain polttareihin mut ei häihin mut näköjään se on ihan mahdollista (niin ja ymmärrän tuon polttarit kavereille ja häät sukulaisille -meiningin mut tässä ei todellakaan ole kyse siitä). Pistän jonkun yhteisen kaverin kysymään asiaa, eipähän tarvi nolostuttaa morsiantakaan jos ei aio mua kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Just tällaisessa tapauksessa tulee näitä ihmettelyjä. Ja mun mielestä suoraan sanoen osoittaa huonoa organisointikykyä ja ajattelemattomuutta sekä morsiammelta että kaasoilta. Itse kaasona kyllä tiedustelisin polttareiden vierasasiaa morsiammelta. Ja morsiamena taas päinvastoin tekisin selväksi ketä kutsutaan ja ketä ei.

olin tehnyt selväksi etten halua mitään polttareita, mutta olivat pahalaiset toista mieltä, mutta samat naamat näkyi kyllä häissäkin olevan..

Ja sanoisin et kyllä se sen henkilön tehtävä ottaa selvää kuka kyseiset partyt aikoo järkätä, ei ne morsiammelle kuulu, hän on se juhlakalu, jonka kuuluu saada nauttia ilman stressiä, jos kerta sellaiset kaverit haluaa järkätä. Eli yleensä se taitas olla kaason propleema. Mä ainaskin pesisin räpylät hommasta..

Mun käsitys kyl on, että polttareissa on tulevia häävieraita, ellei muuten ole ilmaistu. Ap, kuvittelisin että on tullut joku moka - joko kutsu on eksyny matkalla, tai sitten häähässäkässä on vaan lipsahtanu. Itseki yksiä juhlia järjestäessäni rupesin ihmetteleen, kun yhdeltä ei ruvetennut tuleen vastausta - ennen ku huomasin, että olin unohtanut toimittaa kutsun, vaikka oli kyl kutsulistalla... Oli vähä noloa sit kysellä, et tuliko kutsu - ai sori, oli kyl tarkoitus - tässä tämä...

Mä olen aina ajatellut että polttareihin osallistuu ainoastan ne jotka ovat menossa myös häihin. Siellähän niitä sitten vielä yhdessä muistellaan.

Yhteistyössä