Kuinka aikaisin tulee kutsu häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jopas on taasen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jopas on taasen

Vieras
Tässä mietin sitä että tuli kutsu kaverin polttareihin ja häät ovat heinäkuussa ja kuitenkaan kutsua häihin ei ole tullut :snotty:

Eli onko taas niin (kerran aikasemminkin ollut) että kutsutaan polttareihin mutta häistä jätetään pois?! :o

Ja uskoisin että osa polttariporukasta on kuitenkin kutsuttu häihin joten mua ainakin ottaa päähän jos näin on :headwall:

Ja kuinka yleistä tämä on että kutsutaan polttareihin mutta ei häihin?

Mä lähetin kutsut 2kk aikaisemmin.
Polttaripäivä oli myös sovittu hyvissä ajoin jotta mahdollisimman moni pääsi paikalle, joten sinne kutsu meni kaikille ennen hääkutsua. (polttarit oli siis 1,5kk aikaisemmin kuin häät)

*muoks ja meillä siis kaikki polttareissa olleet olivat myös häihin kutsuttuja

Hääkutsut pitäis lähettää 2 kk ennen juhlapäivää. Etenkin kesällä on oltava hyvissä ajoin liikkeellä, että varmasti tavoittaa kaikki kutsuttavat, ja että kesälomasuunnitelmia ei vielä ole lyöty lukkoon.

Kyllä on polttareidoen järjestäjältä ajattelematonta kutsua niihin jos ei häihin kutsuta. Itse en ole vastaavia kutsuja saanut ja kaasona ollessa olen huolehtinut siitä että vain häihin kutsuttuja kutsutaan polttarihin..

Okei ... eli näyttää siltä että en ole kutsuttu häihin :( polttarit on noin 2 viikkoa ennen häitä ...

Kuinka yleistä tämä on ettei kutsuta polttariporukkaa häihin?

Heinäkuussa oleviin häihin kutsut yleensä 2 kk aiemmin, koska kesä on kaikille kiireistä aikaa (lomamatkat ym. menoja), mutta jotkut luulee, että 1,5 kk riittää. Jos on heinäkuun lopussa, niin ei vielä ole tullut ehkä?
Voithan sä kysyä kaasolta tai morsiusparilta suoraan!!!!! Me ei kuule voida täällä tietää, tuleeko sulle kutsua vai ei... =)

Alkuperäinen kirjoittaja y:
Kyllä on polttareidoen järjestäjältä ajattelematonta kutsua niihin jos ei häihin kutsuta. Itse en ole vastaavia kutsuja saanut ja kaasona ollessa olen huolehtinut siitä että vain häihin kutsuttuja kutsutaan polttarihin..

me järkättiin kaverille polttarit ja ketään meistä ei ollut kutsuttu häihin :)
tää oli siis tiedossa koska heillä oli vaan ihan pienet häät. ja tahottiin kuitenkin polttarit pitää :)

Alkuperäinen kirjoittaja jopas on taasen:
Okei ... eli näyttää siltä että en ole kutsuttu häihin :( polttarit on noin 2 viikkoa ennen häitä ...

Kuinka yleistä tämä on ettei kutsuta polttariporukkaa häihin?

Mun käsittääkseni morsiamelta ja sulhaselta (miehistä ei kyllä aina tiedä..) kysytään suoraan listaa polttarivieraista. Näin ainakin tehty viime aikoina. Eli kaason tehtävänä on kutsua ne, jotka morsian haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heinäkuussa oleviin häihin kutsut yleensä 2 kk aiemmin, koska kesä on kaikille kiireistä aikaa (lomamatkat ym. menoja), mutta jotkut luulee, että 1,5 kk riittää. Jos on heinäkuun lopussa, niin ei vielä ole tullut ehkä?
Voithan sä kysyä kaasolta tai morsiusparilta suoraan!!!!! Me ei kuule voida täällä tietää, tuleeko sulle kutsua vai ei... =)

No sitäpä minä en kysynytkään ;) vaan kysymys kuului että kuinka aikaisin yleensä tulee kutsut häihin ja onko kuinka yleistä että polttariporukkaa ei ole kutsuttu häihin ;)

No me lähetettiin kutsut reilu ½-vuotta aiemmin, mutta häämme olivat ulkomailla, joten haluttiin suurempi varotusaika kutsutuille. Ja vasta saimme kutsun yhteen häihin jotka olivat viikon päästä kutsusta.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
kk ennen on normi hääkutsun tuloaika--ainakin meidän piireissä.

Näin juuri... jos häät heinäkuussa, kesäkuussa pitäisi tulla kutsun. Mun mielestä on kaasolta ajattelematonta kutsua polttareihin ennenkuin hääkutsut ovat tulleet. Ja myöskin ajattelematonta kutsua polttareihin ihmisiä, joita ei ole kutsuttu häihin.

Meiän kutsut on kyllä jo postitettu, muttei vielä perillä ja kaaso oli ajoissa liikkeellä polttareiden suhteen, joten polttarikutsu tuli aijemmin kuin hääkutsu.
Puoltoista kuukautta ennekointia on pakko riittää ainakin meidän tapauksessa :whistle:

Polttareiden sunnittelu ja varaukset vievät myös aikansa, joten hyvä niissäkin on olla ajoissa liikkeellä, jos täytyy varailla jotain!

Polttareihin on kutsuttu ainoostaan ne, jotka kutsutaan myös häihin =) tietenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Meiän kutsut on kyllä jo postitettu, muttei vielä perillä ja kaaso oli ajoissa liikkeellä polttareiden suhteen, joten polttarikutsu tuli aijemmin kuin hääkutsu.
Puoltoista kuukautta ennekointia on pakko riittää ainakin meidän tapauksessa :whistle:

Polttareiden sunnittelu ja varaukset vievät myös aikansa, joten hyvä niissäkin on olla ajoissa liikkeellä, jos täytyy varailla jotain!

Polttareihin on kutsuttu ainoostaan ne, jotka kutsutaan myös häihin =) tietenkin!

Kaasolta tuli päivämäärä mutta ei vielä mitään että mitä tehdään ja mitä maksaa ja monelta alkaa tai ylipäätään mitään. Ainoa oli päivämäärä milloin polttarit olis tarkotus järjestää. Joten ei kai se auta kun odotella mitä tuleman pitää. . .

Ja tässä on se että tämä kyseinen kaaso piti omat häänsä muutama vuos sitte niin että polttareihin oli porukkaa kutsuttu mutta häihin me ei päästy ja sillä ajattelen että todennäkösesti kutsua häihin ei tule nytkään jos kaaso on ajatellut että kutsuu porukkaa ja vähät välittää mitä morsio ajattelee tai on jopa sanonut siitä että eihän hänkään kutsunut kaikkia :/

Yhteistyössä