Olin polttareissa, mutta ei tullut hääkutsua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, pitää olla jos mitä helikopterilentoa sun muuta, mistä polttareihin osallistujat saa maksaa itsensä kipeäksi. Pitääkö sen oikeasti olla jotain niiiiin erikoista? Eikö riitä, että ne lähimmät ystävät (joiden luulis olevan myös vieraslistalla, jos ovat läheisiä) hommaavat vaikka jonkun mökin, jossa vietetään yhdessä iltaa? Tai pidetään etkot jonkun kotona, jossa tehdään yhdessä ruokaa ja sitten lähdetään baanalle? Tai mentäis vaikka yhdessä laivalle (tyyliin "kuten ennen vanhaan"), jokainen maksaa itse matkansa plus osan morsiamen matkasta ja syömisistä jne. 80€ on hurja summa yhdeltä ihmiseltä...

Hommaavat jonkun mökin? Tiedätkö mitä mökit maksavat? Ei sellaista saa millään pikkubudjetilla, josko tarkoitus on sit syödä/juodakin jälkikäteen....

Entäs sitten tuo "yhdessä laivalle"... Vaikka ei morsiamen osuus matkasta ja syömisistä olisikaan paljoa niin kalliiksi toi reissu tulee joka tapauksessa polttarivieraille. Ei selviä siitäkään parilla kympillä.

Olen useamman kerran ollut kaasona ja kyllä rehellisesti ketuttaa, kun ihmiset lyövät pöytää jotain max.20-30 euron summia. Sillä kun ei oikeasti saa MITÄÄN nykypäivänä. Ei mitään tiloja edes, vaikka olisi 10 maksajaa (jo pelkkien saunatilojen vuokra pariksi tunniksi on alkaen yli 300 euroa ainakin täälläpäin).

Meillä kyllä on aina toimittu siten, että polttarit on suunniteltu porukalla ja jokainen osallistuja on kokoajan ollut tiedossa, että mitä mikäkin maksaa ja ehdotuksia on sitten odotettu etenkin näiltä, joiden mielestä kaikkeen on menossa liikaa rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27948492:
mä en myöskään ymmärrä miksi polttareista on nykypäivänä tullut kalliita, kaikille lähes epämukavia tilausuuksia joista ei tule ku itkua ja porua.

No ne on niinkuin nykyiset häät :laugh:. Vain morsiamella on tarkoitus olla kivaa (mikä on käytännössä mahdotonta, koska vaatimustaso ylittää lompsan leveyden ja todellisuus aikataulut), muiden on tarkoitus kustantaa prinsessapäivä ;).

Hommaavat jonkun mökin? Tiedätkö mitä mökit maksavat? Ei sellaista saa millään pikkubudjetilla, josko tarkoitus on sit syödä/juodakin jälkikäteen....

Entäs sitten tuo "yhdessä laivalle"... Vaikka ei morsiamen osuus matkasta ja syömisistä olisikaan paljoa niin kalliiksi toi reissu tulee joka tapauksessa polttarivieraille. Ei selviä siitäkään parilla kympillä.

Olen useamman kerran ollut kaasona ja kyllä rehellisesti ketuttaa, kun ihmiset lyövät pöytää jotain max.20-30 euron summia. Sillä kun ei oikeasti saa MITÄÄN nykypäivänä. Ei mitään tiloja edes, vaikka olisi 10 maksajaa (jo pelkkien saunatilojen vuokra pariksi tunniksi on alkaen yli 300 euroa ainakin täälläpäin).

Meillä kyllä on aina toimittu siten, että polttarit on suunniteltu porukalla ja jokainen osallistuja on kokoajan ollut tiedossa, että mitä mikäkin maksaa ja ehdotuksia on sitten odotettu etenkin näiltä, joiden mielestä kaikkeen on menossa liikaa rahaa...

Niin, mä tarkoitin mökillä lähinnä sitä, että se mökki olisi jo jonkun tutun, ts. ei välttämättä mitään vierasta mökkiä. Ja jos halvimmat hytit on tyyliä kympin per hytti, siihen ruoka (ja juomat) päälle, niin voipi nousta siihen kahdeksaankymppiin, mutta saapahan itselleenkin jotain. Ap:kin todennäköisesti siis maksoi 80€ plus ne mitä itse syö ja juo päivän aikana.

Meillä oli pienet häät, alle 50vierasta. Molempien perheet ja ihan lähimmät ystävät. Molemmilla isot suvut ja paljon ystäviä, oli pakko rajata aika radikaalisti että päästiin naimisiin. Meillä oli jo lapsia ja pitkä yhteinen elämä takana.

Mun polttareissa oli vain häihin kutsutut ystävät, mutta miestä oli kutsuttu juhlimaan n.20hengen porukka, joista vain puolet sai häihin kutsun. Bestman oli ilmoittanut kutsussa niille, jotka eivät tule kutsua saamaa ja silti kaikki olivat tulleet.

[QUOTE="mona";27949019]

Mun polttareissa oli vain häihin kutsutut ystävät, mutta miestä oli kutsuttu juhlimaan n.20hengen porukka, joista vain puolet sai häihin kutsun. Bestman oli ilmoittanut kutsussa niille, jotka eivät tule kutsua saamaa ja silti kaikki olivat tulleet.[/QUOTE]

Näin se tosiaan toimiikin. Jos kerrotaan etukäteen, että häihin ei ole kutsua kuitenkaan tulossa..
Jos itse saisin vain polttari kutsun ja hääkutsu jäisi tulematta (eikä siitä mitään sanottaisi) niin tuntisin oloni kyllä huijatuksi. Tulisi juuri se tunne, että kelpaan vain maksumieheksi, mutta häävieraaksi musta ei ole.

Mun kaikki sisarukseni saivat hääkutsun serkkuni häihin, paitsi minä. Äitini oli todella loukkaantunut ja juuri kun oli aikeissa sanoa asiasta morsiamen äidille, niin kutsu tulikin minulle postissa. Osoite oli täysin oikein, mutta oli jostain syystä viipynyt reissullansa paljon pitempään. Oli siis leimattu silloin kuin muutkin. Miten hyvä ystävä kyseessä? Mä ehkä varovasti kysyisin häneltä, että onkohan mulle lähetetty kutsua, jollei se nyt tammikuun aikana tule.

mäkin sain kerran kutsun polttareihin mutta en häihin. ne polttarit ois maksaneet risteilyineen tosi paljon. en mennyt. oudointa oli kun sitten tuli kuitenkin liuta hääkuvi katseltavaksi

Mä olen ollut kahdesti polttareissa enkä häis laisinkaan. Toiset jopa järjestin. Ja mulle ihan ok. Polttarit on vain juhlat ystävien kanssa, jos pienet häät niin polttarit on juhlat niille ystäville ja kavereille joita ei välttämättä voi pysty kutsua häihin.

Mun mielestä on todella outoa myös että saa kutsun polttareihin muttei häihin. Miesten keskuudessa kai vielä yleisempää, ainakin parit polttarit tiedän missä on ollut monta ei-häihin kutsuttua ihmistä.

Onko kaasolla tai muulla ystävällä siis aina lista häävieraista silloin kun hän järjestää polttarit? Hääparihan päättää häävieraista ja kaaso polttareihin osallistujista.

Onko kaasolla tai muulla ystävällä siis aina lista häävieraista silloin kun hän järjestää polttarit? Hääparihan päättää häävieraista ja kaaso polttareihin osallistujista.

Itse morsiammena annoin kaasolle listan häihin kutsutuista vieraista. Jotka sitten kutsuttiin myös polttareihin.
Ja minun polttareihin tuli siis minun puoleltani kutsutut naisvieraat, ei miehen serkut ja sukulaiset ja muut, vaikka naisia olikin. Halusin polttareihini siis ne omat lähimmät ystävät, jotka tosiaan poimittiin häävieraslistalta.

Mä olen nyt tulevana kesänä yhden pitkäaikaisen ystäväni häissä kaasona ja just viime viikolla morsian laittoi listan henkilöistä, jotka on kutsuttu häihin ja listaan oli merkitty myös polttareihin, jos sellaiset järjestämme, kutsuttavien yhteystiedot. Lisäksi oli toivomus, että polttarit eivät morsiamen kulujen osalta maksaisi yli 15e/hlö, koska suuri osa niistä ketä hän polttareihin haluaisi, on opiskelijoita. Nyt on tosi helppo tietää ketä kutsun polttareita suunnittelemaan ja sit voidaan yhdessä pitää huolta siitä, että kenenkään osallistuminen polttareihin ei käy kukkarolle liian kalliiksi.

Yhteistyössä