Kutsu polttareihin, mutta ei häihin

punatukkainen

Aktiivinen jäsen
09.01.2005
2 604
0
36
Nyt en kyllä ymmärrä?!? :whistle: Onko tää miten yleistä? Olen saanut kutsun yhden kaverini polttareihin. Juttelin tässä pari kuukautta sit kaverini kaason kanssa ja hän totesi siinä, että "luulin, et nää häät on pienet, mut kun aloin polttareita suunnittelee niin sain pitkän liudan nimiä. Eli eihän nää niin pienet häät olekaan".
Eli tää kaaso oli saanut nimet kaverimme mieheltä.
Koko kevään ovat puhuneet, et pienet häät tulossa. Kaaso siis ajattelee samallalailla kuin minä, et ne ketkä on kutsuttu polttareihin on myös saamassa kutsun häihin. Mut kutsua ei kuulu, ei näy..Häät ovat siis 7.7.
Outoa vai onko?

No on toi mun mielestä outoa, koska aina oon ajatellu että jos tulee polttareihi kutsu niin on myös kutsuttu häihin.Jospa heidän kutsut läheetään vähän myöhemmin?Vai onko muut jo saanu kutsun?

Alkuperäinen kirjoittaja Emokana:
Mä olisin odottanut kaas kutsua myös häihin !!? Mut kai se on hääparin valinta ?

No joo, voi olla mut haluuko kukaan lähtee polttaan rahaa polttareihin jos häihin ei kutsuta?
Onneksi myös vierailla ja muilla kutsutuilla on valinnanvapaus...
Ja onhan se ovelaa pyytää polttareille kamuja kaiken touhotuksen maksajaksi ja sit päästä halvalla muutenkin häistä eli kutsua vaan snadi jengi jolle tarjota ateria...tai ehkä hääparin valinta on myös säästää ruokamenoissa eli maksattaa nekin vierailla.
:headwall:

Mut kerran kutsuttiin ystäväni siskon polttareihin, kun joku ei päässyt tulemaan :whistle: En kyllä menny koko polttareihin jostain kumman syystä. En tarkoita, että olisin odottanut häihin kutsua.

No kyllä minustakin kuulostaa oudolta jos ei häihin kutsua tule. :o
Onko hyväkin kaveri kyseesä, että miten jos kysyisit suoraan että oletteko häihin tervetulleita?
Itse luultavasti jättäisin kyllä polttareihinkin menemättä jos ei kerta itse häihin asiaa ole. :(

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
No on toi mun mielestä outoa, koska aina oon ajatellu että jos tulee polttareihi kutsu niin on myös kutsuttu häihin.Jospa heidän kutsut läheetään vähän myöhemmin?Vai onko muut jo saanu kutsun?
No, kun en kehtaa kysellä kaasolta, et joko on saanu kutsun.
:ashamed: en tiiä miten sen kysyis. Kun sillon pari kuukautta sit, kun juteltiin, en viel osannu odottaakaan kutsua.

Polttarit on eri kuin häät. Minusta vieraslista voi hyvin olla erilainen. Erityisesti siksi, että polttareita ei järjestä morsiuspari, vaan kaaso tai bestman. Eri ihmiset siis periaatteessa päättää koko asiasta.

Samanlainen tapaus just takana, jossa itse olin kaasona. Kyllä ystävyyssuhteisiin tuli kolhuja. En ymmärrä morsiammen ajatusmaailmaa, mutta asia ei toisaalta minulle kuulu. Ihan syystä suuttuivat...on oma mielipiteeni.

Oho, enpä oo tuommottisseen törmännyt :o Ja häät on ihan kohta, luulis jo kutsun tulleen. Ihan varmana jättäsin polttarit väliin ja vaihtasin tien toiselle puolelle, jos kadulla vastaan kävelöö, kännystä poistasin numeron ja polttasin valokuvat. No... ainakin siis jättäsin ne polttarit väliin...

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
:ashamed: en tiiä miten sen kysyis. Kun sillon pari kuukautta sit, kun juteltiin, en viel osannu odottaakaan kutsua.

Kysyt että joko sie oot saanu kutsun?

Ei tuossa oo mitää ihmeellisempää

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:

No kysyt että onko kutsu jo tullut, koska jos et saa kutsua häihin et myöskään mene polttareihin
...ei siinä ole mitään noloa! Siinä taas on et jos vaan poltsuihin kutsutaan...
Vitsi mä en ymmärrä enää näitä hääjuhlia kun ovat menneet niin monimutkaisiksi nuo kutsu-järjestelyt..milloin ei kutsuta kun yksi perheestä, milloin jätetään lapset kutsumatta tai kutsutaan vaan yksi lapsi, milloin kutsutaan sit vaan polttareihin...voi RÄKÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahiiri:
No kyllä minustakin kuulostaa oudolta jos ei häihin kutsua tule. :o
Onko hyväkin kaveri kyseesä, että miten jos kysyisit suoraan että oletteko häihin tervetulleita?
Itse luultavasti jättäisin kyllä polttareihinkin menemättä jos ei kerta itse häihin asiaa ole. :(

Ollaan tunnettu muutama vuosi ja tää nainen on meidän kuopuksen kummi. Hänen miehen kanssa ei olla, kun hyvän päivän tuttuja. Nähty enimmäkseen heidän järjestämissään bileissä. Ei oo käyny meillä, eikä ollu ristiäisissä.

Mä taas olen (tässäkin asiassa) erimieltä ku muut :whistle:

Polttarithan järjestää ystävät, ja häät taas hääpari..Ei niillä pitäis olla mitään merkitystä niillä kutsuilla siis, vaan polttarithan on ystävien tapa juhlistaa naimisiin menevää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Polttarit on eri kuin häät. Minusta vieraslista voi hyvin olla erilainen. Erityisesti siksi, että polttareita ei järjestä morsiuspari, vaan kaaso tai bestman. Eri ihmiset siis periaatteessa päättää koko asiasta.

No siksihän sen kaason pitäiskin olla hyvä kamu että TIETÄÄ ketkä ovat tulossa myös häihin...! Mitä ihmeen venkoilua tuo nyt on et ei kutsuta kumpaankin...
Voi eläämä, onneksi en oo koskaan menossa naimisiin niin ei tartte tämmösiä kuvioita pyöritellä!
Jotain ihme vallankäyttöäkö se sit on et kieroillaan noissa kutsuissa eikä reilusti kutsuta lähimpiä...kummallisia tarinoita olen kyllä kuullut näistä hää-meiningeistä, voi että!

:laugh:

Meillä oli tosi pienet häät, n. 30 henkeä. Polttareihin kuitenkin osallistui lähimmät kaverit, vaikka ite häihin ei voitukaan kutsua. Eikä kukaan siitä suuttunut. Ja itse en ole ollut polttareita järkkäämässä. Osa kavereista tuli kirkkoon ja sitten after partyyn vastaanoton jälkeen. Minusta polttareiden ei tarvii olla mitkään rahanpolttojuhlat, vaan tärkeintä olisi kavereiden kanssa yhdessä olo. Mieti miten tärkeä kaveri sulle on ja kysy hältä suoraan... me ainakin selitettiin kaikille kyllä alkuunsa, että pienet häät on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Polttarithan järjestää ystävät, ja häät taas hääpari..Ei niillä pitäis olla mitään merkitystä niillä kutsuilla siis, vaan polttarithan on ystävien tapa juhlistaa naimisiin menevää ;)
Minusta polttarilistan melkein aina kuitenkin tekee itse morsian eli hän se tietää puh.numerot yms. Ei kaaso välttämättä tunne kaikkia kavereita, vaikka kuinka hyvä ystävä olisikin. Muu järjestely jää sitten kaason harteille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Joo ymmärrän, mut minä omissa häissäni päätin ketä kutsutaan polttareihin, annoin exälle listan, ja sanoin, et jos järkkäävät jotain niin tässä nimiä. Ja kaikki samat saivat myös 2kk ennen häitä kutsun häihin. Häät olivat elokuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Minusta polttarilistan melkein aina kuitenkin tekee itse morsian eli hän se tietää puh.numerot yms. Ei kaaso välttämättä tunne kaikkia kavereita, vaikka kuinka hyvä ystävä olisikin. Muu järjestely jää sitten kaason harteille.

Ok, meillä on sit vaan omituinen kaveriporukka, ollaan aina järkätty ihan ilman morsianta kaikki polttarit..Ja monissa on ollu porukkaa jotka ei oo tullu häihin.
Mun mielestä jos esim hääparilla ei ole varaa pitää isoja häitä, niin onhan se silloin kiva juhlistaa sitä hommaa isoilla polttareilla niidenkin kanssa jotka on joutunut häälistalta raakkaamaan pois ;)

Yhteistyössä