Kutsu häihin mutta ei polttareihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo en varmaankaan kuulu lähimpiin ystäviin, mutta polttarit on isot ja kyse on kaveristani (mua ei siis ole minkään sukulaisuussuhteen perusteella kutsuttu häihin)

Onpas outoa, tunnetteko kaason (tai kuka ikinä sinne polttareihin porukkaa kutsuukaan) kanssa toisenne?

Tunnen kaason ja hän minut. Tietääkseni ei ole mitään riitoja tai kaunojakaan. No ehkä ne tosiaan on vaan jonkin kaveriporukan osalta järkätty, eikä kyseessä ole mikään sellainen juttu mistä tarvitsisi loukkaantua. Lähinnä mua tässä ihmetytti että jos syy on se että olen niin ikävä ihminen että mua ei haluttaisi polttareihin, miksi sitten kutsua edes häihin?

Mutta tosiaan voihan tässä olla muitakin syitä kuin minun persoonani. Paljonkin muita syitä. Eka tunne tuosta nyt oli vaan se että mua ei sinne jostain syystä ole haluttu.

Minulla meni yksi kaveruus poikki, kun en saanut kutsua polttareihin. TIedon polttareista sain kyllä ja kaikki jälkipuinnitkin. Jostain syystä olin samalla postituslistalla kuin kaikki muutkin morsiamen kaverit, joista kaikki muut olivat polttareissa paitsi minä. Oli lievästi kuvattuna loukattu olo. Kuin rätillä mäiskittäisiin päin kasvoja, kun kaikki suunnittelut ja vielä jälkitunnelmat toimitettiin kotiinkannettuna sähköpostiin hauskojen kuvien kera.

Että et olekaan niin hyvä kaveri morsiammelle kuin olit kuvitellut. Häihin kutsui ehkä velvollisuuden tunnosta ja siellähän nyt menee muutama ei niin tärkeäkin joukossa.

Joo siis onhan tässä sellaisia juttuja että jos varaa esim. jonkun mökin tai kylpypaljun tms niin niihin mahtuu tietty määrä ihmisiä. Pikkubussiin mahtuu tietty määrä väkeä jne. eli voi olla tällaisista jutuistakin kyse, että on suunniteltu jotain ohjelmaa missä on rajoitteita siitä montako voi osallistua.

Mutta kun samasta kaveripiiristä mistä tunnetaan on ihmiset polttareissa ja mua ei ole kutsuttu niin vähän siitä tuli surullinen olo.

[QUOTE="vieras";24317050]Minulla meni yksi kaveruus poikki, kun en saanut kutsua polttareihin. TIedon polttareista sain kyllä ja kaikki jälkipuinnitkin. Jostain syystä olin samalla postituslistalla kuin kaikki muutkin morsiamen kaverit, joista kaikki muut olivat polttareissa paitsi minä. Oli lievästi kuvattuna loukattu olo. Kuin rätillä mäiskittäisiin päin kasvoja, kun kaikki suunnittelut ja vielä jälkitunnelmat toimitettiin kotiinkannettuna sähköpostiin hauskojen kuvien kera.[/QUOTE]

Siis mitä? Käsittäisin tuon postituslistan perusteella, että sut olis kutsuttu mukaan.

Että et olekaan niin hyvä kaveri morsiammelle kuin olit kuvitellut. Häihin kutsui ehkä velvollisuuden tunnosta ja siellähän nyt menee muutama ei niin tärkeäkin joukossa.

En usko että kutsui häihin mistään velvollisuudentunnosta. Tuskin meidän ystävyys olisi siitä kärsinyt jos en olisi saanut kutsua.

Miksi kutsua lainkaan häihin "ei-niin-tärkeitä" kavereita? Tai siis että minusta vähän outoa jos kutsuu häihinsä sellaisia ihmisiä joiden kanssa ei halua viettää aikaa.

Kaaso/bestmanhan ne polttarit järjestää. Ja koska nuo polttarit yleensä järjestetään morsiamelta/sulhaselta salassa, kysytään niitä kutsuttuja ystäviä usein sitten tältä toiselta osapuolelta. Tai ainakin bestman kävi kyselemässä minulta ketä miehen kavereista on tulossa häihin. Että olisiko tälläkin jotain vaikutusta jos joku kaveripiiristä sattuu jäämään ulkopuolelle?

[QUOTE="harmi";24317083]Ja saapahan enemmän lahojoja,kun ne muutama ei niin tärkeä on mukana :D[/QUOTE]

En mä usko että kukaan kutsuu häihinsä enemmän ihmisiä siinä toivossa että saisi enemmän lahjoja - varsinkaan enemmän kavereita. Jos sitä ajattelisi, pitäisi kutsua paksulompakkoisia sukulaisia ;)

Yleensä oon törmännyt tilanteisiin että polttareihin kutsutaan sellaisiakin joita ei välttämättä ole voinut kutsua häihin. Polttareissahan vieraat maksaa kulunsa itse ja myös morsiamen kulut, noin niinkuin normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää polttareihin;24317153:
Ole onnellinen! Polttarit on pelkkää rahanmenoa, eikä aina ollenkaan niin hauskoja.

Heh, voihan sen näinkin ajatella, mutta ei vaan tullut ekana mieleen. Ei vaan oikeasti tuon kaveriporukan tuntien siellä on oikein mukavaa. Oi jospa oisin saanut olla mukana.

mulla kävi kerran myös niin että olin polttareissa makselemassa morsiamen kuluja mutta häihin en kelvannut. itse kutsuin polttareissani olleet vaikka en muuten olisi kutsunut koska minusta se on noloa olla kutsumatta.

Yhteistyössä