Jep...sama täällä. Päivälläkään ei yöside aina riitä kauaa ja on vaikea istuakkin. Lorisee välillä ihan lirisemällä. Kerran mitattiin hemoglobiinikin mutta oli loistava niin kuin mulla aina, tapahtui mitä vain. Kannattaa testauttaa veri about kerran vuodessa.
Kuparinen todella lisää vuotoa, etenkin jos vuoto ollut nuorempanakin(ilman hormooniehk.) runsasta.
Mulle hoitaja antoi vinkin: jos hirveet vuodot niin voi vähentää sillä että ottaa esim Buranaa tai Ibusalia 1kpl kolme kertaa /vrk. koko kuukautisten ajan alusta asti, eli HETI kun alkaa tiputtaan ekaa verta!!! Välillä olen syönyt särkylääkkeitä juuri ohjeiden mukaan siten, ja on ollu HUOMATTAVASTI lyhyemmät ja niukemmat menkat JOS ottaa heti kun ne alkaa ja juuri sen 1kpl kolme kertaa/vrk.
Siinä on vain se, että lääkkeitäkään ei kannata popsia ihan kuin leipää...eli nyt olen välillä vain kärsinyt ja antanut vuotaa.
Nyt kesällä vuoto on aina runsaampaa ja talvella alkaa taas niukentumaan. Aurinko vaikuttaa aivolisäkkeeseen ja silloin määrä suurenee. Kun pimeempi vuodeaika vuoto vähenee. Tämä koskee siis hormoonittomia ehkäisyjä!