Kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marza1970
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marza1970

Aktiivinen jäsen
22.04.2005
1 196
2
38
Koria
Hmmm...Siis uskomatonta millaset vuodot kuparikierukka mulla ainakin on saanut aikaan!!
Siis aivan jumalatonta vuotoa,tällaista ei oo ikinä mulla ollu vielä.Kyllä meinaan ajatella vakavissani kierukan poistattamista.
Vuotaa siis ihan lorottamalla melkeen.Ei ollenkaan kivaa tällanen :(

Kuparinen oli mulla puoli vuotta.Vuoto oli kuten sanoitkin aivan älytöntä.Nytten ollu puolisen vuotta hormoni kierukka,eikä vuotoa tule kuin pari päivää ja samalla pikkuhousun suojalla pärjäisi jos olisi!Suosittelen lämpimästi. :)

Juu, sama vika rahikaisella. Kierukka ollut reilu 3kk ja tää vuoto on rasittavaa.

Miten muuten jos haluaa poistaa, poistattavatko vaikka heti, vai vasta kun se 6kk "varoaika" - ts. aika jollon kierron pitäisi normalisoitua? Tää vuoto lempinimi kulkee jo nimellä "niagara falls"

Mulla ollut kuparikierukka vajaan vuoden ja olin ihan varma luopumaan koko kierukasta kun ensimmäiset ja muutamat seuraavat kuukautiset tuli (tuli kyl vasta syksyllä, kun imetin tytöä), mutta kyllä siinä niin kävi, että vuoto on rauhoittunut. Edelleen tulee enemmän kuin ennen raskautta ja kierukkaa, mutta ihan "järkevä" määrä sentään.. :D

mä mietin kierukan poistamista jokaisen kierron 2 päivänä, kun vuoto on ihan hirveetä, mutta aina ajatelen,ettei ne ole kuin pari päivää kuukaudesta ja mulle kuparikierukka on oikeestaan ainoa vaihtoehto, hormonaalista ehkäisyä en halua eikä me kumienkaan kanssa ruveta pelaamaan...

kierukka on ollut mulla nyt n. 9kk

Voin kertoa teille oman tarinana..Nimittäin mulla oli kans kuparikierukka, kerkes oleen melki 2 vuotta kunnes tulin raskaaksi. Oli kans alussa melkosia vuotoja ja menkat todella epäsäännölliset. Ensiksi raskaus oli järkytys koska ennestään jo kaksi pientä lasta. Mut nyt innolla ododellaan koko perhe syysvauvaa :heart: Kiitos siis pettäneelle kuparikierukalle, näin pitikin käydä. :heart:

Oma lääkärini ehdotti että jos laitetaan kuparikierukka niin voisin samalla runsaaseen vuotoon ottaa Cyklokapron-nimistä lääkettä, pitäisi kuulemma vähentää vuotoa. Multa otettiin juuri horminikierukka pois (ei sovi nuo hormonit näemmä missään muodossa), ja ennestään jo runsaiden kuukautisten vuoksi en ainakaan vielä ole uskaltautunut kuparikierukkaa kokeilemaan. Onko kellään kokemuksia tuosta lääkkeestä?

Mulle kuparikierukka aiheutti 4kohduntulehdusta 3kk:den aikana joten se piti poistaa..Mut on muutenki ollut kohduntulehduksia mut lääkäri sanoi poistaessa et kuparikieukka lisää vielä tulehdus riskiä..Nyt sit täytyis tän rakauden jälkeen koittaa hormonikierukkaa ku en oikein enää mihinkään..Nimittäin yks pilleri-poika löytyy ja nyt mahassa kölöttelee hormoni-rengas maha-asukki..

Juu-u ja paitsi että vuoto on ollu runsasta niin on muuten sitten vuotanu useemman päivänkin vielä.Eli pian jo puoltoista viikkoo ja nyt vasta rauhottuu.Uskomatonta totta tosiaan.
Eli miten siis teillä muilla niin onko ollu kuinka pitkäkestosia vuotopäiviä?

Jep...sama täällä. Päivälläkään ei yöside aina riitä kauaa ja on vaikea istuakkin. Lorisee välillä ihan lirisemällä. Kerran mitattiin hemoglobiinikin mutta oli loistava niin kuin mulla aina, tapahtui mitä vain. Kannattaa testauttaa veri about kerran vuodessa.
Kuparinen todella lisää vuotoa, etenkin jos vuoto ollut nuorempanakin(ilman hormooniehk.) runsasta.
Mulle hoitaja antoi vinkin: jos hirveet vuodot niin voi vähentää sillä että ottaa esim Buranaa tai Ibusalia 1kpl kolme kertaa /vrk. koko kuukautisten ajan alusta asti, eli HETI kun alkaa tiputtaan ekaa verta!!! Välillä olen syönyt särkylääkkeitä juuri ohjeiden mukaan siten, ja on ollu HUOMATTAVASTI lyhyemmät ja niukemmat menkat JOS ottaa heti kun ne alkaa ja juuri sen 1kpl kolme kertaa/vrk.
Siinä on vain se, että lääkkeitäkään ei kannata popsia ihan kuin leipää...eli nyt olen välillä vain kärsinyt ja antanut vuotaa.
Nyt kesällä vuoto on aina runsaampaa ja talvella alkaa taas niukentumaan. Aurinko vaikuttaa aivolisäkkeeseen ja silloin määrä suurenee. Kun pimeempi vuodeaika vuoto vähenee. Tämä koskee siis hormoonittomia ehkäisyjä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2005 klo 22:52 MARZA 1970 kirjoitti:
Juu-u ja paitsi että vuoto on ollu runsasta niin on muuten sitten vuotanu useemman päivänkin vielä.Eli pian jo puoltoista viikkoo ja nyt vasta rauhottuu.Uskomatonta totta tosiaan.
Eli miten siis teillä muilla niin onko ollu kuinka pitkäkestosia vuotopäiviä?

Ollut kierukka nyt vajaa 2v. Alussa menkat kesti reilun viikon plus välivuodot. Rauhottui muutamassa kuukaudessa ja nyt viikko ja tuhrut päälle eikä mainittavia välivuotoja.

Yhteistyössä