Kuomiin villasukat, milloin laitatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuomis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuomis

Vieras
Milläs pakkaslukemilla laitatte lapsille villasukat kuomiin? Toki on lapsikohtaista, mutta kysyn silti.
Naapurin mamma nimittäin laittaa lapsilleen kuomiin villasukat heti, kun mittari näyttää nollaam itse olen laittanut siinä kympin tienoilla lapsille villasukat vaikka sillonkin vielä tuntuu varpaat lämpimille ilmankin.

No ekaluokkalaiseni ei millään suostu villasukkia laittamaan vaikka oli pakkasta yli kymmenen astetta "kun ei sillä erkilläkään oo" ja vakuuttaa ettei jalat palele ja jos saan sen laittamaan villasukat niin ne jää sen ekan tunnin jälkeen naulakolle pyörimään ja saan hakea niitä aieltä, kun ei ovelana tuo takas ;) Mites muiden koululaiset suostuu villasukkia käyttää?

Ja en kaipaa nyt kuoma arvosteluja vaan ainoastaan villasukka asiaan kommentteja ;) kiitos!

Täällä näytti mittari -11 eikä lapset ole vielä siirtyneet Kuomiin. Lähtivät Goretex-kengillä ilman villasukkia. Ehkä jossain -15 tienoilla tyrkytän villasukka+Kuomat yhdistelmää. Tokaluokkalaisen kanssa ei ole vielä toistaiseksi ollut ongelmia, pukee päälle juuri sen mitä sanon. Toisaalta hän tietää itse paremmin paleleeko vai ei joten olen valmis neuvottelemaan riittävän pukeutumisen tasosta.

Milläs pakkaslukemilla laitatte lapsille villasukat kuomiin? Toki on lapsikohtaista, mutta kysyn silti.
Naapurin mamma nimittäin laittaa lapsilleen kuomiin villasukat heti, kun mittari näyttää nollaam itse olen laittanut siinä kympin tienoilla lapsille villasukat vaikka sillonkin vielä tuntuu varpaat lämpimille ilmankin.

No ekaluokkalaiseni ei millään suostu villasukkia laittamaan vaikka oli pakkasta yli kymmenen astetta "kun ei sillä erkilläkään oo" ja vakuuttaa ettei jalat palele ja jos saan sen laittamaan villasukat niin ne jää sen ekan tunnin jälkeen naulakolle pyörimään ja saan hakea niitä aieltä, kun ei ovelana tuo takas ;) Mites muiden koululaiset suostuu villasukkia käyttää?

Ja en kaipaa nyt kuoma arvosteluja vaan ainoastaan villasukka asiaan kommentteja ;) kiitos!

Jos kuomiin (tai ylipäänsä lämpimiin talvikenkiin) laittaa villasukat -10 asteessa niin mitä niihin laitetaan sitten kun on -25 tai -40?

Meillä nyt käytetään lähes kaikkien kenkien kans villasukkia heti syksystä alkaen, mutta sukat ovat ilmasta ja kengästä riippuen joko ohuen ohuesta villalangasta kudotut tai merinovillasukat tai sitten sellaiset paksut villasukat. Tykkään, että jalat on superlämpimät :) Itsekin kuljen ensiksi n. huhti-syyskuun ilman sukkia ja sitten siirryn villasukkiin, joita käytän öisinkin.

Meillä tuo 5v ei tykkää enää villahaalaristakaan eikä villasukista.. :D on onneks tarennut ilmankin ja tänään laitoin mukaan fleece takin, jos nyt sen edes laittaisi haalarin alle, jos villahaalari ei enää käy. 3 vuotiaalle hoitotädit laittaa jo villahaalarin ja villasukat ja se taitaa laittaa hoidossa ne mitä hoitotädit sanoo :)

[QUOTE="hmm";29314226]Meillä tuo 5v ei tykkää enää villahaalaristakaan eikä villasukista.. :D on onneks tarennut ilmankin ja tänään laitoin mukaan fleece takin, jos nyt sen edes laittaisi haalarin alle, jos villahaalari ei enää käy. 3 vuotiaalle hoitotädit laittaa jo villahaalarin ja villasukat ja se taitaa laittaa hoidossa ne mitä hoitotädit sanoo :)[/QUOTE]

Kiva kun käytit samaa nimimerkkiä! Minä siis olen tuo eka hmm!

Heti syksystä on kumpparien kanssa villasukat (vaikka on karvavuoriset kumpparit) ja aina kuomien kanssa villasukat. Me aikuisetkin käytetään villasukkia syksystä kevääseen aina. Joskin asutaan pohjoisemmassa Suomessa.

Ei ole lapsi kertaakaan protestoinut sukkia tai muitakaan lämmintä vaatetta (kypärämyssyä, välipukua jne.), kun ei vain halua palella..

Yhteistyössä