Kuntarekry?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valmis

Vieras
Lähinnä siis hoitoalalla olevien kokemukset tästä palvelusta kiinnostaa..

Valmistun pian lähihoitajaksi, ja koulussa kerrottiin että nykyään melkein kaikki työpaikat menevät tuota kautta. Miten tämä siis käytännössä teillä toimii?

Kuinka usein tulee työtarjouksia, sijausuuksia tai muuta? Vai tuleeko, meneekö ne tutuille ja jo paikassa olleille?

Entä näitä ryhmäviestejä sitten?

Ottaako työnantaja tätä kautta myös kesätylntekijät?

Minä olen ilmoittautunut tuonne netin kautta, sen jälkeen sinne piti soittaa (vai soittikohan ne minulle, en muista) ja sovittiin haastatteluaika. Siellä kartoitettiin, mistä on kiinnostunut ja minkälaisia paikkoja on tarjolla. Kotihoitoon niitä lähinnä on meilläpäin, mutta ei ole yhtäkään tekstiviestiä tai puhelua tuon käynnin jälkeen tullut. Meidän kunnalla ainakin on ihan sijaiskielto, eli alle 2 viikon mittaiset sijaisuudet hoidetaan talonsisäisesti ja vasta sitä pidempiin hankitaan sijainen muualta. Yleensä se sijainen on joku jo entuudestaan tuttu.

Nuo viestit käsittääkseni menee ryhmäviestinä ja siihen pitää sitten vastata. Nopein saa paikan. Sen jälkeen soitat sinne paikkaan ja sovit ajoista, työvaatteista yms. asioista. Jos saat sijaisuuden johonkin paikkaan vaikka päiväksi, seuraavalla viikolla toiseksi päiväksi ja jossain vaiheessa muutamankin päivän ehkä, voit tulla paikkaan jo sen verran tutuksi että saattavat alkaa soittelemaan suoraan sinulle sijaista tarvittaessa. En ole kuullut kenellekään näin käyvän, mutta teoriassa se on mahdollista :) Meilläpäin tosiaan on noi kunnan paikat ja sijaisuudet niin tiukassa että tuo on monelle osoittautunut hyödyttömäksi.
Kesätyöntekijöitä ei tätä kautta oteta, en ainakaan ole kuullut.

Käytännössä kuntarekry on vain työnantajan käyttämä sähköinen työhakemus.
Ihan normaalia työnhakua se on, ei vaan tarvitse itse wordillä taiteilla mitää työhakemusta.
Mollinkin sivuilta mennää suoraa kuntarekryohjelmaan täyttää se hakemus kys työpaikkaan.

Jos laitat avoimen hakemuksen kannattaa soittaa oh:lle kenen osastolle haluaisit töihin. Näin hän osaa pyytää rekrytoinnista hakemuksesi.

Käyppäs täyttämässä kertaalleen, niin tulee vähän tutummaks :)

Yhteistyössä