Kun ulkonäkö ei miellytä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha ihminen

Vieras
Joo, tiedän, pinnallinen ja tyhmä ihminen olen... mutta siis ongelma on tämä, että mua lähestyi yhden palstan kautta yks mies ja nyt näin sen kuvan ja ei kiitos... kun ulkonäkö ei vaan sytytä sitten yhtään :(. Mutta mitä mä sanon sille miehelle? Kun emmä nyt voi suoraan sanoa, että sun ulkonäkö ei miellytä mua.. mut onhan sillä silti iso merkitys... äh, mä oon pinnallinen ja tyhmä, mut en halua loukata sitä miestä.

En henk.koht. sanoisi suoraan, ettei ulkonäkö miellytä. Saattaisin ennemmin kertoa valkoisen valheen tyyliin: Kohtasin sattumalta erään miehen, joka iski kuin metrinen halko. Ja oli kiva tutustua...

Oletko nähnyt häntä livenä? Usein se miellyttävyys/epämiellyttävyys liittyy enemmän olemukseen kuin kasvonpiirteisiin.

Mutta jos tiedät suoraan, että ei nappaa, niin mitäpä sitä sitten viivyttelemään. Totuutta ei tarvitse/kannata tällaisessa tapauksessa kertoa. Sanot vaikka, että ihastua napsahdit yllättäen toiseen. (jos ei ole vaaraa jäädä myöhemmin kiinni valheesta)

Fyysinen viehätys on yksi osa kokonaisuutta ja ellei se heti iske, voi joko toivoa, että toinen alkaa myöhemmin viehättää tai sitten jättää kokeilematta. Mua ei alkanut ajan saatossakaan yksi mies viehättää, vaikka muuten ihan mukava olikin. En kertonut, että viehätyksen puute oli yksi suurimmista ongelmista. Tänä päivänäkin keksisin sanottavaksi jonkun muun selityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin pitäisikö mun tapailla miestä, jonka ulkonäkö ei miellytä? Niinkö jotkut tekisivät?

No mä en ainakaan yleensä yhden tai kahden kuvan perusteella voi sanoa onko joku miellyttävän näköinen vai ei. ihmiset ei yleensä livenä edes näytä samalta kuin valokuvissa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Fyysinen viehätys on yksi osa kokonaisuutta ja ellei se heti iske, voi joko toivoa, että toinen alkaa myöhemmin viehättää tai sitten jättää kokeilematta. Mua ei alkanut ajan saatossakaan yksi mies viehättää, vaikka muuten ihan mukava olikin. En kertonut, että viehätyksen puute oli yksi suurimmista ongelmista. Tänä päivänäkin keksisin sanottavaksi jonkun muun selityksen.

Tätä juuri tarkoitan. Emmä mitään unelmien prinssiä etsiä, mutta kun ulkonäkö vaan ei miellyttänyt mua. Ja en tahdo silti loukata. En mäkään haluaisi suoraan kuulla, että jotain ei mun ulkonäkö miellytä, vaan mieluummin kuulisin valkoisen valheen.

Niin pitäisikö mun tapailla miestä, jonka ulkonäkö ei miellytä? Niinkö jotkut tekisivät?

Ei kai kukaan niin vaadi tekemään. Mutta jos mies on ehdottanut tapaamista, niin voisihan sitä käydä kahvilla katsomassa, millainen mörkö se luonnossa on. Ja vaikka ei nappaisi, niin voisihan siitä saada uuden ystävän. Tietty jos on niin kiireinen, ettei kerkeä panostaa muihin kuin kaikin tavoin potentiaalisiin tyyppeihin, niin sitten ei mitään.

Mä oon kanssa tavannut mun miehen netissä, mutten varsinaisella seuranhakupalstalla, ja ajattelin kanssa eka sen kuvista että voi hitto minkä näköinen (ja oloinen) tyyppi. Kuitenkin kun mentiin ekoille treffeille, hän oli ihan eri näköinen kuin kuvissa, paljon komeampi, eikä vaikuttanutkaan enää niin urpolta. Se olikin sitten molemminpuolista rakkautta ensi silmäyksellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

No mä en ainakaan yleensä yhden tai kahden kuvan perusteella voi sanoa onko joku miellyttävän näköinen vai ei. ihmiset ei yleensä livenä edes näytä samalta kuin valokuvissa

Omien ja tuttavien kokemusten perusteella, kuva ei tosiaankaan kerro kaikkea. Jotkut näyttävät paremmalta kuvassa ja jotkut eivät ole valinneet lainkaan todellista vetovoimaansa vastaavaa kuvaa, vaikka ehkä ovat niin luulleet. Mikäli toisen ulkonäkö ei ole kuvan perusteella omasta mielestä suorastaan epäviehättävä, voisi olla ihan hyödyllistä käydä se yksi kerta livetreffeillä. Sen jälkeen voi ihan rehellisenäkin selityksenä sanoa, ettei kemiat natsanneet sun puolelta.

ei muakaa liiemmin miellyttäny nykyisen mieheni ulkonäkö ensitapaamisella, mutta niin vaan on yhteistä polkua takana jo yli 10v, vaikka kuinka pinnallisesti juuri ko. asiasta ensitapaamisen jälkeen ystävälleni tilitin.

no jos kuva on ollut sellainen että ensireaktio on "EIH.. ei pysty"
niin eipä kannata sen enempää juttua jatkaa.. mutta jos kuva on ollut sellanen et ei juuri herätä kiinnostusta, mutta ei nyt inhoakaan.. niin kannattaahan sitä kahvilla käydä..
mä tiedän että on tosi kurja tilanne kun se toinen olis muuten niin mukava ja vois kuvitella jatkoa jutulle mutta ulkonäkö ei sytytä millään tasolla, ei siis tee mieli edes yhtä pusua antaa.. kun se harvemmin siitä mihinkään muuttuu vaikka kuinka koittais

Jospa valokuva ei vastaakaan todellisuutta ja näyttääkin vaikka paremmalta ja ennen kaikkea oliskin oikeesti sellanen, että sytyttäis?Voisitko ajatella tapaavasi kerran ja tehdä päätöksen vasta sitten?

Yhteistyössä