Kun tuo porvarihallitus näyttää olevan kaikkien mielestä niin suolesta, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valaistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valaistunut

Vieras
Kertokaa minulle mitä uudistuksia edelliset Hallitukset ovat tehneet esim 1980 ja 1990 luvuilla. Silloin taisi olla demarihallitus vallallaan. Itse en muista mitään hyvää ainakaan. Voisiko joku hieman valaista minua. Nyt kuitenkin on tehty paljon HYVIÄ uudistuksia esim. perintöveroon, opintotukeen, tienhoitoon jne.

Etkö sä ole vielä oppinut sitä, että vallassa oleva hallitus on aina suolesta, erityisesti hallituskauden lopulla.

Jos ihmiset ikinä olisivat tyytyväisiä vallassa olevaan hallitukseen, sen kokoonpano ei koskaan muuttuisi.

ei tietoa edellisistä uudistuksista, mutta täytyy sanoa että uuden budjettiesityksen myötä minusta tuli todella vihainen!! Tuntuu ettei nyk. hallituksella ole omaatuntoa lainkaan, kun esim. kaikki lapsiperheet saa vaan p***aa niskaan....
Opintotuen nousu oli AINOA hyvä asia (vaikka en itse opiskelekkaan)

VArmasti on tehty paljon hyviä uudistuksia, mutta hallitus käy nyt tavallisen työssäkäyvän perheen kukkarolla, nostamalla energia- ja polttoaineveroja. Tämän lisäksi puhutaan sosiaali- ja terveyspuolen asiakasmaksujen nostosta, mitään summia en ole mistään löytänyt. Mutta käytännössä tuo tarkoittaa, että nostetaan terveyskeskusmaksuja, poliklinikkamaksuja, päivähoitomaksuja. Minä kyllä uskon, että meidän kukkarolla käydään aika rajusti.

Perintöveroa en odota vuosiin, tienhoidossa hankkeita kuitenkin lykättiin, hankkeita, jotka olisivat olleet todella tärkeitä. Opintotuen nosto on kuitenkin fiksu juttu.

Ja aiemmat hallitukset ovat tehneet hyviä ja huonoja päätöksiä, joukossa on ollut kertomanasi ajankohtana myös keskusta-kokoomushallitus. Eikä yksikään hallitus ole ollut pelkästään demarihallitus, mukana on ollut aina joko keskusta tai kokoomus.