Kun toimeentulotukiasiakkaat aina valittavat että ovat tiukimmilla niin tässä teille esimerkiksi meidän perheen tulot ja

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
[QUOTE="vieras";22977615]Tässäpä sulle vertailua. Minä olen opiskelija. Tulot noin 740 euroa kuukaudessa, josta 300 euroa on lainaa. Vuokraan menee 420. Bussikorttiin 40 euroa. Netti 40 euroa. Vakuutus 20 euroa (pelkkä kotivakuutus, muuhun ei ole varaa). Puhelin 20 euroa. Lääkkeet 40 euroa. Tietokone (osamaksulla ostettu, kuinkas muutenkaan) 50 euroa. Mulla jää kuukaudessa yli siis noin 70 euroa, josta pitää maksaa harrastukset, ruoka, vaatteet... En kuitenkaan valita. Mutta sä et todellakaan ole köyhä, vaan tavallinen suomalainen, joka tuhlaa liikaa![/QUOTE]

Täälläkin opiskelija, tulot 469 e/kk. Eikös sossulla ole joku laskentatapa, että vuokran jälkeen pitäis jäädä vielä yli 400 euroa/hlö käytettäväksi tai jotain...? No, mulla se vuokra on 490 e, vesi + sähkö n. 25 e, netti n. 15 e. Joo, onhan kämppä toki vähän kallis, mutta kun avomiehestä erosin niin pakko oli jostain kämppä äkkiä saada. Eipä elellä herroiks mutta enpä toisaalta sossustakaan ole mitään hakenut (opiskelijat eivät saa sieltä rahaa).

"a p"
En jaksa lukea koko ketjua, mutta kyllä tuo bussilla kulkeminen halvemmaksi tulee kuin oman auton omistaminen/kk.
Ei todellakaan tule MEILLE. Ei ole autolainoja, ei huolto-, eikä korjauskuluja. Varaosat halvat molempiin ja toinen vakuutus ilman bonuksia 250 euroa vuosi, toisessa 45 % bonuksia. Jo pelkästään meidän aikuisten kuukausikortti olisi yli 70 euroa. Sitten vielä lapsi jos jossain meinattaisiin käydä. Jos kävisimme isovanhemmilla linja-autokyyteihin menisi n. 150 euroa eli ihan järkyttävästi. Ja kuten jo sanoin, tarvitsen autoa myös työssäni.

"a p"
Oma valinta ostaa asunto/talo. Mielummin mä maksaasin oman talon lainaa pois kuin maksaasin kunnalle vuokraa kaksiosta ja elän pienillä tuloolla. Mä en tajua ihmisiä jotka on kateellisia toimeentulotuella eläville. Uskomatonta.

Typerä alootus ap:lta. Myykää talo ja autot, lopettakaa työt ja ruvetkaa elämään Kelan ja sossun rahoolla. Tuu sitten kertomaan kuinka kivaa se on. :kieh:
Lukisitte koko ketjun ennen kuin tulette päätänne aukomaan. Aloituksen pointti on väännetty rautalangasta ties monennenko kerran. Meillä menee "omassa" rivitaloneliössä KAIKKIAAN rahaa 700 euroa kuussa. Se on melko edullista asuminen ja mitä olen vuokra-asuntoja katsonut niin ei meillä olisi edes varaa muuttaa rivitalokolmioon vuokralle, sen verran arvokasta touhua on. Eli todella huono veto ottaa tuo asunto tähän. Enkä todellakaan ole eläteille kateellinen vaan edelleen sen pointti löytyy useamman kerran tästä keskustelusta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22977529]Kaksi autoa pakko olla töiden vuoksi ja nettotulot kaikkineen 2000e? Harkitsisin työpaikan vaihtoa..[/QUOTE]

juu, määkin.. tää tarkoittaa siis et ap + miehensä on töissä joista jää käteen jotain 900 kuussa?? :D lapsilisääkin kai lapsista kuitenkin saavat...?

[QUOTE="a p";22980750]Lukisitte koko ketjun ennen kuin tulette päätänne aukomaan. Aloituksen pointti on väännetty rautalangasta ties monennenko kerran. Meillä menee "omassa" rivitaloneliössä KAIKKIAAN rahaa 700 euroa kuussa. Se on melko edullista asuminen ja mitä olen vuokra-asuntoja katsonut niin ei meillä olisi edes varaa muuttaa rivitalokolmioon vuokralle, sen verran arvokasta touhua on. Eli todella huono veto ottaa tuo asunto tähän. Enkä todellakaan ole eläteille kateellinen vaan edelleen sen pointti löytyy useamman kerran tästä keskustelusta.[/QUOTE]

No mitä sä sitten kitiset?

"a p"
Mitä köyhyyttä se on, jos on kuitenkin omaisuutta? Täällä oikein kilpaillaan siitä, kellä jää vähiten rahaa menojen jälkeen. Jos noin risoo, niin myykää talonne niin ei tartte lainaakaan maksella. Toimeentulotukiasiakkailla kun tosiaan ei siihen taloon ole varaa sitten mitenkään päin.
Taitaa tulla jo ainakin kolmannen kerran mutta edelleenkään en meitä tosiaankaan köyhinä pidä. Olisi erittäin typerää myydä asunto ja muuttaa kalliimpaan vuokra-asuntoon. Ja viimeinen lause on täyttä paskaa. Tiedän useammankin tt-tukea saaneen perheen joilla oma asunto. Yksikin perhe jossa 4 lasta ja ostivat vanhan, ison koulurakennuksen ja sossu maksoi ja perusteluna se, että vuokra-asuminen olisi ollut yhtä kallista. Kyllä ihmiset on sinisilmäisiä...

"a p"
[QUOTE="vieras";22980772]juu, määkin.. tää tarkoittaa siis et ap + miehensä on töissä joista jää käteen jotain 900 kuussa?? :D lapsilisääkin kai lapsista kuitenkin saavat...?[/QUOTE]

Samojen asioiden toistoa koko ajan....teen osa-aikatöitä terveyden takia ja lapsilisät toki saamme.

[QUOTE="a p";22980790]Taitaa tulla jo ainakin kolmannen kerran mutta edelleenkään en meitä tosiaankaan köyhinä pidä. Olisi erittäin typerää myydä asunto ja muuttaa kalliimpaan vuokra-asuntoon. Ja viimeinen lause on täyttä paskaa. Tiedän useammankin tt-tukea saaneen perheen joilla oma asunto. Yksikin perhe jossa 4 lasta ja ostivat vanhan, ison koulurakennuksen ja sossu maksoi ja perusteluna se, että vuokra-asuminen olisi ollut yhtä kallista. Kyllä ihmiset on sinisilmäisiä...[/QUOTE]

Missä päin sossu maksaa ihmisille taloja:O

"Anne"
[QUOTE="eee";22980665]Miksi saat toimeentulotukea, vaikket ole ottanut opintolainaa?[/QUOTE]

Opintolaina lasketaan tuloksi oli sen ottanut tai ei. Ei sossu sitä pakota ottamaan että tttukea saisi.

[QUOTE="a p";22980806]Jos ketjunkaan lukemisen jälkeen et pointtiani käsitä niin sille ei sitten mitään mahda. Silloin on jo siellä päässä vikaa.[/QUOTE]
Ei huvita lukia noin nolon ihmisen kateudessaan kirjoottamaa paskaa.

"Anne"
[QUOTE="vieras";22980545]Minulle on tullut yllärinä ,tänään oppinut, että näköjään on paljon ihmisiä ja perheitä jotka kuukaudesta toiseen elävät tt-tuen ja muiden tukien varassa ilman ajatustakaan,että se olisi jotenkin poikkeustilanne. Päinvastoin, vingutaan että ei saada tarpeeksi rahaa ja että samanverran palkkaa saavan on oltava turpa rullalla ja kadehtimatta ja katkeroitumatta.
Parashan oli tänään ehdotus täällä, että tonni kansalaispalkkaa kaikille. Monelle se tuntuu tällä palstalla olevan se TONNI niin paljon, että jäisvät sen turvin TAATUSTI kotiin makaamaan.[/QUOTE]

En vingu etten saa tarpeeksi rahaa, mutta kyllä kuukaudesta toiseen saan tttukea jos sitä muistan parin kk:n välein hakea.

[QUOTE="vieras";22980818]Asumiskustannuksia ne korkojen lyhentämisetkin on ;) On ihmiset tosiaan sinisilmäisiä.[/QUOTE]

Mutta ap väittää sossun ostaneen jollekin perheelle talon. Juu ehkä Porvoossa tapahtuu näin. :whistle:

"vieras"
Ap sinulla on asiat hyvin! Minä olin toimeentulotuella ja alensivat sitä vielä jostain kumman syystä. Roskiksista tuli ruuat haettua ja pulloja kerättyä että pärjäsi.

Häpeäisit.

"a p"
Ei huvita lukia noin nolon ihmisen kateudessaan kirjoottamaa paskaa.
Ei huvita lukea mutta huvittaa kuitenkin kommentoida edes ketjua lukematta? Tarkoituksena oli ilmeisesti päästä vaan päätä aukomaan, viis siitä mitä ketju edes koskee. Tokihan olen kateellinen toimeentulotukiasiakkaille jotka eivät edes säästää saa. Ei taitaisi sossu meidän säästöistä oikein tykätä :D Ja toki olen kateellinen työttömille kun itse rakastan työtäni. Ja tokihan tämän ketjun pointti olikin toimeentulotuen suuruus.

"a p"
Mutta ap väittää sossun ostaneen jollekin perheelle talon. Juu ehkä Porvoossa tapahtuu näin. :whistle:
Et sitten tajunnut sen vertaa että sossu maksoi asumiskustannukset. Koska vuokralla olisi kuulemma ollut yhtä kallista. Ja kaupunki oli etelä-Suomessa, valitettavasti en paikkaa muista vaikka mitä väliäkään. Ja on mun kaverillekin maksettu sossusta sähkölaskut ja lainan korot eli täyttä paskaa etteikö omassa asunnossa asuva voisi tt-tukea saada.

[QUOTE="a p";22980851]Ei huvita lukea mutta huvittaa kuitenkin kommentoida edes ketjua lukematta? Tarkoituksena oli ilmeisesti päästä vaan päätä aukomaan, viis siitä mitä ketju edes koskee. Tokihan olen kateellinen toimeentulotukiasiakkaille jotka eivät edes säästää saa. Ei taitaisi sossu meidän säästöistä oikein tykätä :D Ja toki olen kateellinen työttömille kun itse rakastan työtäni. Ja tokihan tämän ketjun pointti olikin toimeentulotuen suuruus.[/QUOTE]

Mähän jo kehotin myymään talon ja autot, lopettamaan työt ja elämään Kelan ja sossun rahoolla. Kun olet tuon tehnyt, niin tule sitten kertomaan kuinka suuri rahoja saat ja kuinka hyvin sulla menee. Daa.

"a p"
[QUOTE="vieras";22980847]Ap sinulla on asiat hyvin! Minä olin toimeentulotuella ja alensivat sitä vielä jostain kumman syystä. Roskiksista tuli ruuat haettua ja pulloja kerättyä että pärjäsi.

Häpeäisit.[/QUOTE]

Heh, jostain syystä. Ne alentaa siitä syystä että et ole mennyt sinulle osoitettuun työhön tai koulutukseen. Mitä mun pitää hävetä? Sitäkö että minua ärsyttää "köyhien" toimeentulotukiasiakkaiden asenne jossa he valittavat "köyhyyttään" niin kuin kaikki muut eläisi isommilla tuloilla. Ei, en häpeä ja samaa mieltä on varmasti moni muukin. Tällä palstalla vaan tunnetusti taitaa olla paljon tuilla eläviä joten suuttumus on ihan ymmärrettyä.

[QUOTE="a p";22980857]Et sitten tajunnut sen vertaa että sossu maksoi asumiskustannukset. Koska vuokralla olisi kuulemma ollut yhtä kallista. Ja kaupunki oli etelä-Suomessa, valitettavasti en paikkaa muista vaikka mitä väliäkään. Ja on mun kaverillekin maksettu sossusta sähkölaskut ja lainan korot eli täyttä paskaa etteikö omassa asunnossa asuva voisi tt-tukea saada.[/QUOTE]

No enpä ole ainoa joka tulkitti sun tekstit niin, että sossu maksoi talon sille perheell. :whistle: Lainanlyhennykset pitää maksaa itte, niistä ei sossu maksa senttiäkään. Eiköhän lainanlyhennys ole suurin osuus asumiskustannuksista...

Yhteistyössä