"eee"
[QUOTE="vieras";22977615]Tässäpä sulle vertailua. Minä olen opiskelija. Tulot noin 740 euroa kuukaudessa, josta 300 euroa on lainaa. Vuokraan menee 420. Bussikorttiin 40 euroa. Netti 40 euroa. Vakuutus 20 euroa (pelkkä kotivakuutus, muuhun ei ole varaa). Puhelin 20 euroa. Lääkkeet 40 euroa. Tietokone (osamaksulla ostettu, kuinkas muutenkaan) 50 euroa. Mulla jää kuukaudessa yli siis noin 70 euroa, josta pitää maksaa harrastukset, ruoka, vaatteet... En kuitenkaan valita. Mutta sä et todellakaan ole köyhä, vaan tavallinen suomalainen, joka tuhlaa liikaa![/QUOTE]
Täälläkin opiskelija, tulot 469 e/kk. Eikös sossulla ole joku laskentatapa, että vuokran jälkeen pitäis jäädä vielä yli 400 euroa/hlö käytettäväksi tai jotain...? No, mulla se vuokra on 490 e, vesi + sähkö n. 25 e, netti n. 15 e. Joo, onhan kämppä toki vähän kallis, mutta kun avomiehestä erosin niin pakko oli jostain kämppä äkkiä saada. Eipä elellä herroiks mutta enpä toisaalta sossustakaan ole mitään hakenut (opiskelijat eivät saa sieltä rahaa).
Täälläkin opiskelija, tulot 469 e/kk. Eikös sossulla ole joku laskentatapa, että vuokran jälkeen pitäis jäädä vielä yli 400 euroa/hlö käytettäväksi tai jotain...? No, mulla se vuokra on 490 e, vesi + sähkö n. 25 e, netti n. 15 e. Joo, onhan kämppä toki vähän kallis, mutta kun avomiehestä erosin niin pakko oli jostain kämppä äkkiä saada. Eipä elellä herroiks mutta enpä toisaalta sossustakaan ole mitään hakenut (opiskelijat eivät saa sieltä rahaa).