Kun täällä kysellään yleensä noita käännösapuja ihan simppeli englanninkielisille lauseille, niin eikös kaikki lue suomessa englan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
palstan naisten KESKIMààràINEN koulutustaso ei vastaa suomalaisen nuoren naisen keskimààràistà koulutustasoa. tàmàhàn on ihan itsestààn selvà juttu, sorry vaan

peesi, ei todellakaan vastaa! tuskin täällä kovin moni korkeasti koulutettu edes viihtyy..

käsittämätöntä uusavuttomuutta, ei osata itse hakea yksinkertaisintakaan tietoa!

miksi ihmeessä muuten itse täällä käyn.. en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
palstan naisten KESKIMààràINEN koulutustaso ei vastaa suomalaisen nuoren naisen keskimààràistà koulutustasoa. tàmàhàn on ihan itsestààn selvà juttu, sorry vaan

peesi, ei todellakaan vastaa! tuskin täällä kovin moni korkeasti koulutettu edes viihtyy..

käsittämätöntä uusavuttomuutta, ei osata itse hakea yksinkertaisintakaan tietoa!

miksi ihmeessä muuten itse täällä käyn.. en tiedä.

aivan samaa mieltä!

joku on siis huyomannut saman kuin minäkin. Hyvä hyvä! Itse en uskaltanut sanoa ääneen, kun tulee kauhea ryöpytys.

Alkuperäinen kirjoittaja hello:

joku on siis huyomannut saman kuin minäkin. Hyvä hyvä! Itse en uskaltanut sanoa ääneen, kun tulee kauhea ryöpytys.

pakko tulla harmaana myötäilemään. tulee vaan ihan välillä sellanen olo, että onko suomalaiset kotiäidit OIKEESTI tällasia, ja sit pitää muistutella itselleen, että tää on vain osa totuutta, fiksummat pitänevät päänsä kiinni/eivät tule toista kertaa.

on kyl tylsää munkin elämä kun tulen täällä käyneeksi. kun löytyis jotain fiksua tekemistä äitiyslomalle!

Mulla oli Ruotsia vain yläasteen verran, ja lintsasin niin paljon koulusta ja etenkin ruotsin tunnilta(en tullut open kanssa toimeen), että nyt en osaa sitä juuri ollenkaan.
Englannissa oli sama ope...mutta kun enkku alkoi ala-asteella, niin sitä osaan vähän enempi :)

ehkà tuo koulutustaso oli vààrà sana... korjaisin yleissivistystaso, oppimishalu, aktiivisuus ja elàmàn kokemukset sinàllààn.

Niin. Täällähän on paljon näitä 20v. kolmen lapsen äitejä, joten ei siinä kauheasti ehdi muuta kuin vaippoja vaihtaa ja sängyssä touhuilemaan. Sorry vain!

Hah :kieh: Kyllä mäkin oon koulussa englantia, ruotsia ja jopa ranskaa ihan a-kielenä lukenut, mutta siitä on jo niiiiin kauan aikaa että en osaa tänäpäivänä ranskaa tippaakaan, jokusen sanan vaan ja sama juttu ruotsissa...Kun en osaa, niin en osaa.
Englanti kyllä on hallussa :D

no eipä tuu enkkua ihan joka tuutista, kun ei katso telkkua, eikä netissä käy enkun kielisillä sivuilla ym. niin ei ole koko kielen kanssa juuri tekemisissä. Ja mä en osaa, kun se nääs unohtuu mutta en kyllä oo täällä kysellykään.

Mä tunnustan! Vaikka mä olen käynyt peruskoulun, toisen asteen koulun ja ammattikorkean niin englanti mulla on tosi heikko, samoin ruotsi. Muuta en ole opetellutkaan. Just sen verran olen niitä osannut, että olen läpi päässyt. Viimesimmässä todistuksessa kumpikin oli arvosanalla 2. Mua ei ole vain koskaan ne kielten opiskelu kiinnostanut, vaikka pitäisi. En sitten tiedä kuinka helposti/vaikeasti oppisin, jos alkasin opiskelemaan. Muuten kyllä keskiarvo on n.4, joten muut aineet (yleissivistävätkin) on kyllä mennyt ihan ok.

vähän samaa ihmettelin minäkin. Mutta ehkä kaikki ei oikeasti ole olleet koulussa kiinnostuneita kielistä.
ja jotkut taas oppii kielen opettelematta. tuossa ihmettelin meidän nuorimman sanavarastoa vaikka ei ole päivääkään lukenut, mutta netissä on peleistä oppinut, elokuvista, musiikista, matkoilla yms ja sitten me joskun jutellaan tuon kakkosen kanssa englanniksi opettelumielessä ja siitä pikkusisko noukkii sanoja ja lauseita.

Ois kiva saada nyt esimerkki mikä on simppeli englanninkielinen lause että tietäisin kuulunko näihin ihmisiin jotka eivät ymmärrä.

Mutta siis itselläni lievä lukihäiriö ja ollut vaikea oppia englantia, vaikka olen sitä koulunkin ulkopuolella käynyt opiskelemassa.

Olen huomannut että joidenkin mielestä se on ihan kauhean hauskaa jos joku ei ole hyvä englannissa. Mutta kai he ovat sitten niin ylempänä esim. minua että on kiva naureskella...

Monilla asioilla on ihan pätevät syynsä. Esim. joku oppimishäiriö.

Kielen unohtaa, jos sitä ei käytä. Mä olen lukenut kaikista kielistä pisimpään ruotsia ja olen autuaasti sen unohtanut, koska en ole tarvinnut koulun ruotsintuntien ulkopuolella kuin kerran elämäni aikana sitä taitoa. Jos mun pitäisi nyt suomentaa joku ruotsinkielinen lause, niin ennemmin kysyisin kanssapalstailijoiltani kuin alkaisin etsimään jostain ruotsi-suomi -sanakirjaa :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Ois kiva saada nyt esimerkki mikä on simppeli englanninkielinen lause että tietäisin kuulunko näihin ihmisiin jotka eivät ymmärrä.

Mutta siis itselläni lievä lukihäiriö ja ollut vaikea oppia englantia, vaikka olen sitä koulunkin ulkopuolella käynyt opiskelemassa.

Olen huomannut että joidenkin mielestä se on ihan kauhean hauskaa jos joku ei ole hyvä englannissa. Mutta kai he ovat sitten niin ylempänä esim. minua että on kiva naureskella...

Monilla asioilla on ihan pätevät syynsä. Esim. joku oppimishäiriö.

Minullakin on lukihäiriö ja siksi kieltenopiskelu on ollut vaikeaa. Kuitenkin sitkeällä työllä olen edes tähän asti päässyt.

Mieheni ei ole erityisen vahva kielissä, mutta hän on todella lahjakas matematiikassa. Mä taas olen aina ollut hyvä kielissä mutta matikka aiheuttaa isoja ongelmia.

Tuosta koulutustasosta vielä. Itse olen korkeasti koulutettu, mutta kyllä vaan silti täällä tyhmiä kyselen. Musta tää on kiva paikka just siksi että yleensä jollakin on kokemusta jostain tai tuoreessa muistissa se minkä itse on unohtanut. Ja kyllä mä ainakin mieluummin täältä kyselen kun voi keskustella kokemuksista ja muuta.

Se että ei välttämättä osaa kovin hyvin kieliä, ei se että kyselee paljon ja kaikenlaista eikä se ettei ole korkeasti koulutettu tee ihmisestä tyhmää tai yksinkertaista. Tyhmä on se joka ei kysy kun ei tiedä :) .

Minä aloitin 3 luokalla ruotsin ja 7. englannin. Ok molemmat ihan hanskassa ei siinä mitään. Mutta esim mun serkku aloitti 3. luokalla saksan ja 7. tuli sitten ruotsi, joten ei opiskellut yhtään vuotta englantia.

Yhteistyössä